Citat:
Ursprungligen postat av
ushldfold123
Niklas har alltid varit mycket rak och ärlig och sagt vad han tyckt och tänkt. Exempelvis när Aina och AK var kvar båda två sa han rakt ut att han skulle välja AK och gav därmed Aina en chans att hitta en annan.
Sedan tvivlar jag faktiskt på att någon människa därinne skulle ta pengarna själv istället för att dela dem med sin partner, det skulle leda till ett jävla krig.
Vad baserar du dina tankar på?
Du har bra poänger och jag menar att du kan ha rätt. Men, han har alltid handlat egoistiskt och en aning lurigt. Alltså, det är bra egenskaper men exempelvis valde han AK direkt efter att Aina hade avstått 50kkr för att byta partner till Sebastian. Det måste ju ligga och gnaga i bakhuvudet på Aina att hennes lojalitet inte var värd mer.
Slutligen så blir det ju gissningar och han kanske inte vet själv ens. Niklas var min favorit, jag tyckte han spelade snyggast. Särskilt deckarveckan som han skötte snyggt men som kom tillbaka och bet honom i röven så att han fick två öppna fiender. Dåligt skött av produktionen tycker jag men Niklas skötte det snyggt. Han har också haft en bra still. Man har inte sett honom i många skrikiga bråk och jobbiga situationer liknande de Jeppe, Samir och Emelie satt sig i.
Trots detta är jag inte säker på att han inte skulle ta allt själv. Men jag har såklart inte mer på fötterna än någon annan här.
Nu tycker jag ändå att Aina gjorde rätt val. Thobias är mer populär och det kommer gynna henne i en finalsituation.