Citat:
Ursprungligen postat av
pihlbaoge
Det är väl lite att svära i kyrkan det här men...
Messi.
Missförstå mig rätt. Det är en väldigt duktig spelare. Men bäst i världen?
Jag tycker han saknar en del tills han kan sållas till den kategorin. Messi klarar t ex inte av att ensam bära ett lag på samma sätt som C.Ronaldo gör med Portugal, eller för den sakens skull, Zlatan, i nästan alla lag han spelar med.
Messi har aldrig direkt imponerat i Argentinska landslaget. Tja, han har aldrig imponerat utanför Barcelona, vilket gör att jag tycker frågan om huruvida han är bra, eller om hans omgivning är bra, är värd att ställa.
Som sagt, inte en dålig spelare på något sätt, men jag vet inte om jag tycker han är så överlägsen som alla andra verkar tycka.
Alltså, hur bär C.Ronaldo ensam Portugal? Vad fan har han gjort med Portugal som är så märkvärdigt? Ja, Portugal har tagit sig till slutspel - ofta via playoff - för att sedan inte göra ett piss i mästerskapet. De
ska de göra med den truppen, det är inte bara C.R som är bra där.
Vem som är bättre mellan C.R och Messi är öppet för diskussion, men att använda Messis landslagsstatistik som ett argument för C.R är bara korkat.
Messi har gjort 37 mål på 83 matcher för Argentina, C.R har gjort 47 mål på 103 matcher för Portugal. Messi snittar ju alltså till och med fler mål per match än vad C.R gör.