2017-09-07, 21:47
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Vad gäller spelare från Uruguay skulle jag säga att

överskattad: Suarez

underskattad: Cavani

Denna säsong kommer vi få se om det stämmer, båda har jämförbart understöd och spelar i sin naturliga roll.

Suarez överskattad, how come? Kanske dippat i form och är osympatisk, men fortfarande en djävulskt begåvad spelare enligt mig.
Citera
2017-09-07, 23:47
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Suarez överskattad, how come? Kanske dippat i form och är osympatisk, men fortfarande en djävulskt begåvad spelare enligt mig.

Mest en jämförelse mellan de båda. Suarez är och har varit gudaförklarad både i sitt hemland som internationellt medans Cavani allmänt setts som en halvkass målsumpare. Tror att rollerna kommer att bytas i år iom att Cavani fått liknande lekkamrater som Suarez åtnjuter. Den senares brister, främst när han inte tillåts vara rättvänd, kommer synas klarare med större ansvar i attacken och de mindre ytor jag tror han kommer lämnas i år.
Senast redigerad av bludderbladder 2017-09-07 kl. 23:49.
Citera
2017-09-08, 12:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Var/är liknande med Busquets, hör fortfarande kommentatorer säga att han är underskattad, viktig för Barcas spel bryter många kontringar osv; hoppas jag slipper höra det denna säsongen.

Framför allt den typen av "icke-spektakulära" spelare som gör mycket nytta även utan boll och har en funktionell teknik snarare än en briljant sådan löper ofta risken att underskattas av personer som inte förstår sig på spelet fotboll fullt ut. Jag får väl något motvilligt medge att jag hör till den skaran, och just vad gäller Busquets undrade jag länge vad en så medioker spelare gjorde bland stjärnorna i Barcelona. Nu är han dessutom bofast i spanska landslaget sedan flera år, så det torde väl stå bortom allt rimligt tvivel att han också har en plats på stjärnhimlen, om än något undanskymd.
Citera
2017-09-08, 20:26
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarium
Rent tekniskt, offensivt och fysiskt är det inga fel på Ramos. Men defensivt är han gravt överskattat och enbart hyllad för att han är häftig och gör mål. I detta avseende är han väldigt lik Mexes, som - när det begav sig - också i tid och tid målades upp som Serie A:s bästa mittback enbart för sina tekniska och offensiva kvaliteer, men som ändå var snorusel i defensiven. Dessutom var också Mexes, likt Ramos, sadist.

Vidare är Ramos högerback "egentligen" och det märks.

Både Bonucci och Thiago Silva är bättre mittbackar än Ramos.

Jag upplever att Reina får alldeles för mycket beröm och så har varit fallet ända sedan Pool-tiden. Ter Stegens "next big thing"-stämpel har ännu inte dött.

Faktum kvarstår att han var- och är överskattad.

Bonucci och Thiago kunde prestera i en avdankad serie a men ute i Champions League eller landslaget har de varit rena skämtet. Att du ens jämför de med Sergio Ramos bevisar hur lite koll du har på Ramos och hans betydelse för Real Madrid. Den dagen de avgör semifinaler, finaler och andra viktiga matcher på eget hand så kan du börja prata igen.
Citera
2017-09-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Bonucci och Thiago kunde prestera i en avdankad serie a men ute i Champions League eller landslaget har de varit rena skämtet. Att du ens jämför de med Sergio Ramos bevisar hur lite koll du har på Ramos och hans betydelse för Real Madrid. Den dagen de avgör semifinaler, finaler och andra viktiga matcher på eget hand så kan du börja prata igen.
Du måste skämta? Thiago Silva var i sin peak komplett på precis varenda punkt och världens överlägset bästa försvarsspelare. Hans positionering och spelintelligens var utomjordligt gudabenådd (Ramos är i jämförelsen en droppe svett i Silvas sko). Bonucci var aldrig lika bra som Thiago Silva, men likförbannat var - och är - han en underbar försvarsspelare. Till skillnad från Ramos, besitter Bonucci orienteringsförmåga och lugn.

Ramos är en virtpanna som enbart är populär för att han är häftig och gör mycket mål. Försvarsspelaren Sergio Ramos är genomusel och den som inte ser detta är en hopplös världslagsrunkare som baserar hela sin uppfattning av spelaren i fråga på FIFA-spelen.
Citera
2017-09-10, 20:42
Medlem
Libertarismuss avatar
Otamendi känns jävligt överskattad. Tycker bara att han är bra på att filma och att tackla fult. Långsam är han också. Usch.
Citera
2017-09-10, 21:27
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Otamendi känns jävligt överskattad. Tycker bara att han är bra på att filma och att tackla fult. Långsam är han också. Usch.
För att vara överskattad krävs först och främst att folk tycker att spelaren är bra och det tror jag inte särskilt många tycker om Otamendi.
Citera
2017-09-10, 21:28
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
För att vara överskattad krävs först och främst att folk tycker att spelaren är bra och det tror jag inte särskilt många tycker om Otamendi.
Jo, det stämmer. Men spelar man i Man City så förväntar man sig högre kvalité och det finner jag inte hos honom.
Citera
2017-09-10, 22:57
Medlem
Porsennas avatar
Anders "Taco" Svensson var underskattad. Landslaget bästa mittfältare genom tiderna. En gigant!

1994 var han arton år tänk om Tommy Svensson plockat in honom i VM 94-gänget!
Senast redigerad av Porsenna 2017-09-10 kl. 22:59.
Citera
2017-09-11, 02:25
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Anders "Taco" Svensson var underskattad. Landslaget bästa mittfältare genom tiderna. En gigant!

1994 var han arton år tänk om Tommy Svensson plockat in honom i VM 94-gänget!

Vad ska en spelare som ännu inte debuterat i Division 1 södra i ett av Sverige bästa landslag genom tiderna att göra?
Citera
2017-09-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Vad ska en spelare som ännu inte debuterat i Division 1 södra i ett av Sverige bästa landslag genom tiderna att göra?

Jo, det känns som att användaren var ironisk där. Visst var Anders Svensson bättre än vad många ville påskina, men 1994 är det tveksamt om Tommy Svensson ens hade hört talas om honom, var nog inte många utanför Borås som hade gjort det.
Citera
2017-12-11, 22:05
Avslutad
En del spelare blir klassade som överskattade för att de anses ha en vek vinnarmentalitet, typ som Özil. Men jag tycker att begreppet vinnarmentalitet är lite flytande och mycket ska stämma med omgivningen och tränaren. Juve, som anses ha vinnar-DNA var ju skräp, med Juve-mått mätt, efter återkomsten till Serie A, Conte blev rentav förbannad innan han tog över rodret för Juve-spelarna gick omkring och skrattade och skojade med motståndarlaget efter en förlust. "Juve måste bli osympatiska igen", var hans tankar kring det. Resten är historia.

Hela Arsenal skulle lyfta sig vid ett tränarbyte, är jag övertygad om. Även Özil. Arsenal känns bekvämt med Wenger men inte mer, och har stått stilla för länge med samma upplägg.

Jag tror inte att vinnarmentalitet är någonting som sitter i väggarna hos någon klubb, utan det kan gå upp och ner som allt annat och med en given ledare i laget kommer man långt, är lite det som Arsenal saknar, en Vieira typ som styr upp både spelet och andan inom laget. Sedan är det självklart så att klubbens historia påverkar nya spelare tämligen direkt och pressen att fortsätta prestera bra och vinna.

Men jag tror inte att man direkt kan avvisa en hel spelare med argumentationen: Han saknar vinnarmentalitet och är därför en överskattad spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in