Citat:
Ursprungligen postat av mr.mengele
så en person som drogas till medvetslöshet kan inte i efterhand hävda våldtäkt för som medvetslös minns ju den ju inte
Citat:
Ursprungligen postat av clarken1
Drogas till medvetslöshet? Du menar alltså att GM har tvingat i BO droger (alkohol) mot dennes vilja?
Det kallas misshandel isånafall, och är straffbart! Kan det bevisas att GM drogat BO mot dennes vilja så skulle nog rätten se annorlunda på det sexuella och således döma GM för våldtäkt....
Citat:
Ursprungligen postat av
mr.mengele
eftersom du tydligen inte fattar vad du läser så är det knappast någon ide att försöka förklara för dej. mupp jag har ingenstans sagt att gm gjort något sådant
Längesen jag läste en så dålig svenska. Du kanske skulle gå klart dina kurser i grundläggande svenska innan du uttrycker dig mer här? Iallafall innan du hoppar på mig och min läsförståelseförmåga.....
Personliga påhopp som mupp osv är bara onödigt och hör knappt hemma på dagisnivå.
Det är ju det aktuella fallet vi avhandlar här, och eftersom BO inte har några klara minnesbilder av vad som hänt på natten ( la sig med kläder, vaknar utan kläder ?) så kan hon ju inte heller hävda våldtäkt bara för att hon dagen efter har ångest över att ha haft sex med en gubbe!
Bara för att hon var så berusad så att det uppstod minnesluckor så kan hon fortfarande varit vid medvetande och haft sex frivilligt!
Har fått berättat av flera tjejkompisar (ja även killpolare, då med tjejer) att dom varit ute på krogen och gått hem med killar och haft sex trots att dom varit så fulla att dom knappt har några minnesbilder av detta förrän dom vaknat upp nakna i sängen dagen efter...
Lyckligtvis för killarna så har tjejerna haft nog förnuft att insett att dom under påverkan av alkohol ville ha sex, och inte låtit ångesten dagen efter bestämt att det minsann var en våldtäkt från killens sida...
Bara för att man inte minns så kan man ju förfan inte skrika VÅLDTÄKT!!