2014-01-27, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
va sa ja skämmas för, visa en trå till som hanlar om ett mord eller dråp på e vanli människa som e på så här många sider
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan [Länk till sammanfattning i trådstarten]
(FB) 25-årige studenten Per Häggström mördad på Valhallavägen 1996
(FB) Mord Länsmansgården, Göteborg på Per Nordkvist
(FB) Skoghall/Karlstad: 28-årige Jens försvunnen (hittad mördad)
(FB) Trollhättan: Misstänkt dråp/människorov. Ida, 23, försvunnen. Funnen död 20130808

Ett par trådar, om mord på till synes "vanlie människer" med massa sidor, vilka jag hittade på den här forumdelens förstasida, finns säkert otaliga trådar till i samma storlek om man bläddrar lite. Mord är intressant ur ett allmänt perspektiv och därför blir det mycket snack på flashback när det händer något.

Jag vill däremot styra tillbaka tråden till familjen Holmdahl, och är lite nyfiken på Bruno. Han har ju suttit för mordförsök men är det fler råa våldsdåd han gjort sig skyldig till som han dömts för?
Tror hans våldsbenägenhet i allra högsta grad har påverkat Henrik - vilket kanske inte är en så jättevågad slutsats förvisso. Men tänk Henriks situation att hela uppväxten gå och sakna pappa när han är upptagen med att åka in och ut på anstalter, och när de är tillsammans så får han förmodligen lära sig att "riktiga män slåss med kniv" och liknande saker.
Det Henrik har gjort är vidrigt och han skall ha livstid, ingenting annat. En sådan kille skall inte gå lös. Men samtidigt så kan jag inte hjälpa att jag tycker synd om honom... eller kanske inte honom personligen men hans situation och öde.

Kanske bor en liten sosse i mig ändå...

Fast vid närmare eftertanke så är hans eventuella rätt till ömkan försutten i och med att han gjorde en liten grabb faderslös. För att inte tala om vad han gör mot sina egna barn i och med att smälla "tjuringen" i folk till höger och vänster. Där går han nog om sin egen pappa till och med i fråga om värdelöst faderskap.
Citera
2014-01-27, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
Nu får du allt förklara dig !!!! vad är en vanlig människa ? och vad är en ovanlig människa (som du måste påstå att den mördade är då ) ? ytterligare ett inlägg ifrån dig som bevisar din syn på människor, helt empatilös är du ! om du nu vet vad empati är ?

ja mena la för faan att gabriel va en vanli människa å d finns inte många tråar som d e så många sider öm ett mord eller dråp när gm e gripen, ja har tittat runt å di brukar va ca 10-20 sider å ja vet va empati e och jag har massor å empati för flera än bo i denne trån och kalla mej pundare ja har aldri ens provat nåra jävla droger, ja har jöbbat nästan varje da sen ja sluta skolan å betalt skatt för att pundara ska kunna gå te soss å få sina penga.
Citera
2014-01-27, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
ja mena la för faan att gabriel va en vanli människa å d finns inte många tråar som d e så många sider öm ett mord eller dråp när gm e gripen, ja har tittat runt å di brukar va ca 10-20 sider å ja vet va empati e och jag har massor å empati för flera än bo i denne trån och kalla mej pundare ja har aldri ens provat nåra jävla droger, ja har jöbbat nästan varje da sen ja sluta skolan å betalt skatt för att pundara ska kunna gå te soss å få sina penga.

Elin Krantz var också en "vanlig människa", eller.
Citera
2014-01-27, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan [Länk till sammanfattning i trådstarten]
(FB) 25-årige studenten Per Häggström mördad på Valhallavägen 1996
(FB) Mord Länsmansgården, Göteborg på Per Nordkvist
(FB) Skoghall/Karlstad: 28-årige Jens försvunnen (hittad mördad)
(FB) Trollhättan: Misstänkt dråp/människorov. Ida, 23, försvunnen. Funnen död 20130808

Ett par trådar, om mord på till synes "vanlie människer" med massa sidor, vilka jag hittade på den här forumdelens förstasida, finns säkert otaliga trådar till i samma storlek om man bläddrar lite. Mord är intressant ur ett allmänt perspektiv och därför blir det mycket snack på flashback när det händer något.

Jag vill däremot styra tillbaka tråden till familjen Holmdahl, och är lite nyfiken på Bruno. Han har ju suttit för mordförsök men är det fler råa våldsdåd han gjort sig skyldig till som han dömts för?
Tror hans våldsbenägenhet i allra högsta grad har påverkat Henrik - vilket kanske inte är en så jättevågad slutsats förvisso. Men tänk Henriks situation att hela uppväxten gå och sakna pappa när han är upptagen med att åka in och ut på anstalter, och när de är tillsammans så får han förmodligen lära sig att "riktiga män slåss med kniv" och liknande saker.
Det Henrik har gjort är vidrigt och han skall ha livstid, ingenting annat. En sådan kille skall inte gå lös. Men samtidigt så kan jag inte hjälpa att jag tycker synd om honom... eller kanske inte honom personligen men hans situation och öde.

Kanske bor en liten sosse i mig ändå...

Fast vid närmare eftertanke så är hans eventuella rätt till ömkan försutten i och med att han gjorde en liten grabb faderslös. För att inte tala om vad han gör mot sina egna barn i och med att smälla "tjuringen" i folk till höger och vänster. Där går han nog om sin egen pappa till och med i fråga om värdelöst faderskap.

Dessutom så är ju inte denne Gabriel Henriks första mordoffer, den stackars mannen i Mariestad då...
Citera
2014-01-27, 10:55
Medlem
Någon som sitter o följer rättegången live idag?
Citera
2014-01-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko

Avstod när jag hörde i lokalradion att rättsläkarens rapport kommer idag. Lyssnade på rättsläkare i annan mordrättegång - obehagligt.
Citera
2014-01-27, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Avstod när jag hörde i lokalradion att rättsläkarens rapport kommer idag. Lyssnade på rättsläkare i annan mordrättegång - obehagligt.

Oj, jag trodde att den hölls i torsdags bakom stängda dörrar.
Förstår om du inte vill lyssna på det.
Citera
2014-01-27, 11:35
Medlem
Citat:

går det följa nånstans idag ?
Citera
2014-01-27, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken
går det följa nånstans idag ?

nlt.se om man köper medlemskap på 24 timmar.
Citera
2014-01-27, 11:53
Medlem
Citat:
Oj, jag trodde att den hölls i torsdags bakom stängda dörrar.
Förstår om du inte vill lyssna på det.

Bilder från obduktion och liknande bilder brukar nog visas bakom stängda dörrar. När det gällde mordbranden i Töreboda valde de anhöriga att gå ut medan bilder på 90-åriga modern visades.

Betr. Jeff Andersson var det öppna dörrar när rättsläkaren beskrev tänkbart mordvapen etc.
Citera
2014-01-27, 11:54
Medlem
Hagganss avatar
Står i tidningen att åklagaren yrkar på Livstids fängelse. Är tyvärr inte betalande kund på tidningen, så jag kan inte länka. Såg bara namnet på artikeln.
Citera
2014-01-27, 12:17
Medlem
Utdrag ur live-rapporteringen från NLT.

Det är den allvarligaste formen av mord, anser åklagaren som anser att 22-åringen varit iskall, planerande, agerat grymt. Han har berövat ett barn sin pappa, han återfaller i brott. Dessutom har han valt att förnedra brottsoffret genom att ta ett fotografi på honom under dennes dödskamp.

Åklagaren yrkar på livstids fängelse för 22-åringen och sju års fängelse för 21-åringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in