Citat:
Ursprungligen postat av
scotty
Varför allt tjafs om tattare för? Jag är resande, både mor och far är det. Men jag är uppväxt i en trygg miljö med kärleksfulla föräldrar och helt underbara släktingar som inte håller på med sån här skit. Det finns fan ca 30.000 resande i Sverige idag, om inte fler, och långt ifrån alla är kriminella. Sluta dra alla "tattare" över en kam. Det här hade kunnat hända även om GH och HH inte hade varit resande. Deras uppväxt, familjeförhållanden osv har INGENTING med deras ursprung att göra. Och om det nu skulle ha det, så kan vi ju skylla allting på svenska staten som behandlat oss som skit under alla år som vi varit här. Det är Sveriges fel från början som utsatt oss för det här utanförskapet vilket har lett till att det blivit såhär för vissa av oss. Men det är lika mycket skit bland svenskar, MINST. Så sluta upp med tattartramset..
Det är inte okej att klanka ner på invandrare som kommer hit, begår våldsbrott och liknande.. Då är man rasist. Men vi som varit här i hundratals år, och faktiskt bidragit med saker till samhället annat än med pizza, vi får stå ut med den här skiten ÄN IDAG!
Domra ferdi, Gabriel. Lider med din familj <3
Det är stämmer väl i alla fall inte, jag tycker illa om all kriminalitet, främst brott mot person, åldringsrån, misshandel , mord och våldtäkt och jag är ingen rasist bara för att jag ogillar människor som begår dessa brott.
Politikerna som tillåter och hjälper till att öka denna brottslighet och daltar med straffen är de ytterst ansvariga.
Den här typen skulle varit inlåst för länge sedan,
andra skulle inte ens fått chansen att komma till Sverige.
Den första januari blir det invasion i brott i flera europeiska länder.