Citat:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan [Länk till sammanfattning i trådstarten]
(FB) 25-årige studenten Per Häggström mördad på Valhallavägen 1996
(FB) Mord Länsmansgården, Göteborg på Per Nordkvist
(FB) Skoghall/Karlstad: 28-årige Jens försvunnen (hittad mördad)
(FB) Trollhättan: Misstänkt dråp/människorov. Ida, 23, försvunnen. Funnen död 20130808
Ett par trådar, om mord på till synes "vanlie människer" med massa sidor, vilka jag hittade på den här forumdelens förstasida, finns säkert otaliga trådar till i samma storlek om man bläddrar lite. Mord är intressant ur ett allmänt perspektiv och därför blir det mycket snack på flashback när det händer något.
Jag vill däremot styra tillbaka tråden till familjen Holmdahl, och är lite nyfiken på Bruno. Han har ju suttit för mordförsök men är det fler råa våldsdåd han gjort sig skyldig till som han dömts för?
Tror hans våldsbenägenhet i allra högsta grad har påverkat Henrik - vilket kanske inte är en så jättevågad slutsats förvisso. Men tänk Henriks situation att hela uppväxten gå och sakna pappa när han är upptagen med att åka in och ut på anstalter, och när de är tillsammans så får han förmodligen lära sig att "riktiga män slåss med kniv" och liknande saker.
Det Henrik har gjort är vidrigt och han skall ha livstid, ingenting annat. En sådan kille skall inte gå lös. Men samtidigt så kan jag inte hjälpa att jag tycker synd om honom... eller kanske inte honom personligen men hans situation och öde.
Kanske bor en liten sosse i mig ändå...

Fast vid närmare eftertanke så är hans eventuella rätt till ömkan försutten i och med att han gjorde en liten grabb faderslös. För att inte tala om vad han gör mot sina egna barn i och med att smälla "tjuringen" i folk till höger och vänster. Där går han nog om sin egen pappa till och med i fråga om värdelöst faderskap.