2014-01-21, 13:10
Medlem
INTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xerxesdoe
Om det är uppenbart att sprinten är i rätt läge, så bedömmer jag kroken som korrekt monterad, och att den de fakto sitter hårdare än som vore fallet om den inte rostat fast!

Hur skulle du tänka, att någon illvillig marodör varit där och kapat sprinten med berått mod så det ska se ut som att den är rätt monterad?
Snarare att det inte går kontrollera mekanismens funktion när grejerna inte går använda som tänkt. Även om sprinten är i och allt är låst betyder inte det att herr/fru Tummen-mitt-i-handen som äger bilen (det är trots allt någon som borde heta så som äger de flesta bilarna) förtsätter försöka få loss draget när han kommit hem. Han får kanske ur sprinten, lyckas rubba draget så den inte går i igen, men eftersom draget ändå sitter kvar tror det ljushuvudet att allt är okej och hänger på hästkärran med två travhästar värda miljonbelopp i. Två kilometer senare lossnar draget, släpet plöjer genom en dagisklass på utflykt och av både ungarna och hästarna kvarstår endast köttfärs.

Kort sagt: dragets mekanism fungerar inte som den ska om det inte går plocka loss. Fungerar det inte som det ska så ska det underkännas. Till nästa gång, se till att utnyttja möjligheten att plocka av draget hyfsat ofta så rostar det inte ihop, eller välj ett fast drag istället om det ska sitta där hela tiden.
Citera
2014-01-21, 13:21
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Fick nedslag på att han inte fick av den demonterbara dragkroken,

Om man inte fritt kan plocka av och på den hur vet man då vad det är som håller fast den?
Kan lika väl vara att den kärvar och därför inte lossnar istället för att låsmekanismen faktiskt håller kvar den. Jag förstår inte riktigt varför du gnäller? Reglerna är solklara och gäller för alla och oftast finns det en anledning till att reglerna finns. Varför skulle du vara ett undantag och bli godkänd på saker alla andra blir underkända på?
Citera
2014-01-21, 17:43
Medlem
Jag måste bara fråga, sen när har dom börjat kolla om helljuset funkar eller inte?
Har mycket för mig att helljuset och backlampor är den belysningen dom inte kollar på besiktningen, dock har jag vart med om att dom kollat helljusindikatorn på instrumenteringen.
Citera
2014-01-21, 18:19
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprigt
Jag måste bara fråga, sen när har dom börjat kolla om helljuset funkar eller inte?
Har mycket för mig att helljuset och backlampor är den belysningen dom inte kollar på besiktningen, dock har jag vart med om att dom kollat helljusindikatorn på instrumenteringen.
Det ser dom samtidigt som de kollar indikatorn. Speglar på portar och väggar tex. Det har dom kollat väldigt länge, däremot är det sällan man får anmärkningar eftersom det vanliga halvljuset går sönder oftare än helljuset och då får man ett nytt helljus på köpet.
Sen finns det iof de bilar som har separat helljus också. Men samma kontroll utförs visuellt utanför bilen genom att sitta i den.
Citera
2014-01-21, 21:38
Medlem
xerxesdoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkakan
Du är nära att svara på din egen fråga.
Att ljuset precis som du skriver är tillfällig så ersätter dom inte originalljusen.

Även här svarar du nästan på din egen fråga.
Det finns idioter överallt som vill modifiera och fuska med saker och ting.
Det är ju precis det en besiktningsman vill kontrollera.

Så du menar att om du köper en bil där dragkroken har rostat fast så är du helt nöjd med det.
Okeeeej!

Ja, det fattas helt uppenbart något mellan öronen på dig, hur får man in en sprint i en dragkrok om den inte sitter rätt? Och på vilket vis skulle extraljus vara tillfälliga? Är inte dom fastskruvade på ekipaget lika fast som orginal?? Du är ju yr mellan öronen grabben, lägg ner!
Citera
2014-01-21, 22:35
Avslutad
Bäst var ju när en granne vid mitt arbete var inne och bessade husvagnen.När han blinkade till höger i bilen så blinkade det vä bak på vagnen och vise versa.Vagnen gick igenom!!Lite märkligt tyckte jag det var
Citera
2014-01-22, 12:21
Medlem
Såna här trådskapare är ju en del av charmen med flashback. Först skapar de en tråd för att få medhåll/bekräftelse, sen när de får förklarat för sig att de har fel så är alla andra idioter.
Citera
2014-01-22, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Det ser dom samtidigt som de kollar indikatorn. Speglar på portar och väggar tex. Det har dom kollat väldigt länge, däremot är det sällan man får anmärkningar eftersom det vanliga halvljuset går sönder oftare än helljuset och då får man ett nytt helljus på köpet.
Sen finns det iof de bilar som har separat helljus också. Men samma kontroll utförs visuellt utanför bilen genom att sitta i den.

Det har du nog rätt i, har aldrig lagt märke till det när jag vart och besiktat. Men men då har jag lärt mig det iaf
Citera
2014-01-23, 19:09
Medlem
Citat:
Ja, det fattas helt uppenbart något mellan öronen på dig, hur får man in en sprint i en dragkrok om den inte sitter rätt? Och på vilket vis skulle extraljus vara tillfälliga? Är inte dom fastskruvade på ekipaget lika fast som orginal?? Du är ju yr mellan öronen grabben, lägg ner!
Men hur jävla tjurskallig kan man vara?
Citera
2014-01-24, 17:31
Medlem
Citat:
Var just inne med min Grand Voyager. Fick nedslag på dåligt helljus, trots att jag har nya extraljus i rampen, kopplade till helljuset! Kan garantera ett en gammal bubbla går igenom utan anmärkning med sina standard "stearinljus" i sammanhanget, hur tänker dom då?

Fick nedslag på att han inte fick av den demonterbara dragkroken, hur är det ur trafiksäkerhetssynpunkt relevant att han inte lyckas ta bort kroken.. den sitter fast som berget, som den ska göra för att det ska vara säkert att fästa ett släp i denna... hur fan tänker dom då egentligen?

Har andra kanske fler exempel på dessa idiotier?

Ett vanligt fel på just Voyager är spänningsfall till glödlampan. Kolla så både halv och helljuset verkligen lyser vitt och inte gulaktigt. Annars måste reflektorn vara helt kass för att bli underkänd på det. Jag hoppas att du inte brukar hålla glödlampan med händerna när du byter den...

Det är svårt att kolla att dragkrokslåsningen fungerar som den ska utan att tex kärva om man inte får loss den... Ta av den demonterbara delen när den inte används och håll delarna uppsmörda så slipper du problem i fortsättningen.
Citera
2014-01-24, 19:55
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Var just inne med min Grand Voyager. Fick nedslag på dåligt helljus, trots att jag har nya extraljus i rampen, kopplade till helljuset! Kan garantera ett en gammal bubbla går igenom utan anmärkning med sina standard "stearinljus" i sammanhanget, hur tänker dom då?

Fick nedslag på att han inte fick av den demonterbara dragkroken, hur är det ur trafiksäkerhetssynpunkt relevant att han inte lyckas ta bort kroken.. den sitter fast som berget, som den ska göra för att det ska vara säkert att fästa ett släp i denna... hur fan tänker dom då egentligen?

Har andra kanske fler exempel på dessa idiotier?

Fixa ljuset och dragkroken så ska du se att den gå igenom.
Det är inte svårare än så!

För övrigt är DU en idiot, som måste gråta ut här på Flashback!
Citera
2014-01-24, 23:32
Medlem
Men.. Nu behöver man ju inte registrerinsbesiktiga nya dragkrokrar, hur fungerar det om man monterar en "demonterbar" dragkrok?? Var ju i november 2013 det gick igenom att man inte behövde regga nya dragkrokar, kommer de fortfarande vilja kunna demontera avtagbara!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in