Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Jag är kristallklar, och så här tror jag det ligger till.
1) Paret MB/AN är mordanstiftare - därtill "nödda & tvungna", sett till deras snabbt eskalerande problem med VB. Men medverkade MB/AN i eventet mot VB ? Kan inte uteslutas men är inget jag med säkerhet kan påstå, möjligen ingick AN i den efterföljande städpatrullen. Men jag utesluter som sagt inte att MB/AN fanns på plats när VB mördades och styckades - mer sannolikt än osannolikt faktiskt.
2) KJ och med honom intressegemensamma engagerades i detta, kanske även någon ur MB/AN:s krets, det är jag absolut säker på. Det rör sig inom KJ:s krets om en till två personer förutom honom.
Edit: "Väldigt dryg och otrevlig attityd"- Älskar att höra sånt, I <3 it

Suck.
Jag försökte ju väcka ditt logiska tänkande till liv tidigare med en lite raljant (medges) resumé av din orimliga teori. Hoppet var att du då själv skulle inse att det i rimlighetens namn helt enkelt inte KAN ha gått till som du hävdar.
Men nej. Du är, som du säger, kristallklart övertygad om knasigheterna. Därför kommer här sammanfattningen igen, lätt uppdaterad med dina nya tokiga detaljer, för att belysa varför detta är en helt otrolig teori när man sammanfogar alla dess delar. Men nu är det inget raljerande längre, du har precis konfirmerat att du faktiskt tror det gick till ungefär såhär:
VB träffar MB (fast i sina SMS är hon förtvivlad över att han inte längre vill träffa och knappt svarar henne? Nevermind!)
och berättar lite om hur KJ är och funkar och då tänker MB "Hurra! En psykopat med diagnoser, precis vad jag behöver för min geniala plan!" MB inviger AN (som är fullt med på planerna, och inte alls arg på MB längre nu när deras problem ser ut att få en snabb och bra lösning)
som ringer KJ och berättar att MB vill träffa honom. MB och KJ träffas, väljer stämjärn, och kallar även in några av KJs diagnoskompisar och de funderar sedan allihop tillsammans över vilka "excesser" som ska genomföras under "eventet". AN servar killarna med kaffe. Alla svär en helig BDSM-ed på att inget berätta om någon åker fast. Så kommer den stora dagen. KJ kontaktar VB...
Nej, just det ja... Där sket det sig. Det var ju VB som spontant kontaktade KJ natten innan. Och han verkade helt tagen på sängen. Hmmm...
MB har med hjälp av skicklig medvetendemanipulation fått VB att först skicka göra-slut-SMS till honom själv och sedan, av - som hon bara tror - egen vilja, SMSa till KJ kvällen innan och stämma träff. KJ spelar perfekt rollen som förvånad i sitt svars-SMS (KJ räknar nämligen listigt ut att "när SMS:en återskapas i framtiden, efter att jag raderat dem, som jag kommer göra för att min och MBs plan ska verka mer trovärdig, ja DÅ ska mitt återskapade svars-SMS visa att jag minsann inte planerat något med MB. Dessutom får inte VB ana något").
Så är den stora event-dagen inne, och allihopa (3 st? 5 st? 12 st? Beror på hur många airsoftare som fick plats i eventlokalen)
kom och mördade tillsammans i glada vänners lag. Som ett dysfunktionellt byalag, ungefär. Och alla håller tyst efteråt. Utom AN, som tyckte det blev för mycket på slutet, vilket tydligt visas av hennes Facebook-meddelande om "kanske inte vid liv". Hon förstod nämligen plötsligt (?) (hon var ju med på det?)
hur det hemliga "eventets" "excesser" skulle sluta och gick därifrån. Hon visste visserligen som medsvuren att VB skulle mördas, men hon var inte HELT säker på hur det till sist gick. Denna osäkerhet kände hon senare starkt att det var angeläget att MSP och hela facebook skulle få ta del av. (Detta för att… Ja, fyll i något själv här. Jag kan inte komma på något.)
Och ingen i hela detta spretiga mördargäng lämnar något som helst spår, för de är på allra högsta CSI-nivå allihop. Men blodet i bakluckan då? Det är väl ingen CSI-nivå alls på det?
Jo, bara spår som pekar mot KJ får vara kvar, det ingår i dealen. KJ är för dum för att fatta att detta sätter dit honom, alternativt han får inget veta. När han sedan åker fast, är han ju bunden av eden. Voilà! KJ tar straffet, och "anstiftarna med MOTIVET" MB/AN går fria. För de har med hjälp av en - också edsvuren - taxichaufför (glömde honom)
skaffat sig ett "lövtunt" alibi (istället för att sitta kvar på restaurangen och få ett starkt alibi, men de kom sedan på att de ju inte ville vara bara anstiftare, utan MGM; de ville så gärna vara med på "eventet") (fast... inte AN för hon lämnade ju, tydligen, för Facebook-meddelandet kan inte tydas på annat sätt)
Hon kanske fortsatte hem - med MBs mobil i taxin! Ja! Kristallklart!
Kristallklart, var ordet...
Detta är och förblir en tomtemösseteori.