2014-01-20, 11:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Varför inte säga det rakt ut: Det är den Kinesiska Maffian, eller hur?

Överhuvudtaget verkar din agenda i tråden vara att skapa paralleller mellan detta fall och mordet Mats Alm begick. Det ska petas in "terrorister" som ger sig ut på mördarstråt i en liten stad i norr, utan annan synbar anledning än att sätta dit en alldaglig svensk kille (Mats Alm/KJ) på det mest osannolikt komplicerade sätt genom att mörda en honom närstående kvinna med asiatiskt påbrå (LC/VB). Dessutom propagerar du för att ett Mats Alm-liknande resonemang bör föras kring vad som är "bevis" och inte. Uppgiften du tagit på dig verkar vara att hävda att om så ett berg av indicier med all rimlighet pekar ut KJ, så ska det ändå inte räcka, för det är inte "bevis".

Vinsten med detta - ur ett Mats Alm-anhängarperspektiv - är ju att om KJ kan gå fri av denna anledning så är det vips inte lika upprörande längre att Mats Alm smet undan sitt rättmätiga straff. Nu är de ju två. Mats Alm är inte längre exceptionell.

Låt mig då bara påminna dig om att Mats Alm slank undan inte på grund av sitt ljugande och fabulerande om den kinesiska maffian, utan för att det inte kunde fastlås utom rimligt tvivel att LC verkligen blivit mördad. Kroppen var i för dåligt skick.

Så är det inte här. Detta ÄR tveklöst ett mord, det MÅSTE finnas en mördare, om det kan visas inom rimligt tvivel att KJ befattat sig med kroppen, så kommer han därför fällas för mord, såvida han inte börjar berätta en trovärdig historia om dråp och/eller MGM. Så lägg ner din kampanj, den hör dels inte hemma i tråden, och den är dessutom dömd att misslyckas.

Låt oss säga följande scenario:

Vi jobbar på samma företag och en morgon är vi två först på jobbet. Runt halv sju, innan några andra kollegor kommit på plats. Måndag morgon, efter en långhelg.
Du går på toaletten och jag står utanför och väntar på att du skall bli färdig.
Du kommer ut och jag går in och sätter mig och bajsar. Du kommer på du glömde din mobiltelefon på toan och väntar på att jag skall bli klar. Jag blir så småningom klar och kommer ut, varpå du kommer in och ser att jag inte spolat då det ligger bajskorvar kvar i toalettstolen. Du blir en smula äcklad och irriterad, men spolar, tvättar händerna och tar mobilen med dig. Utanför står jag och du påpekar "Du glömde spola när du var klar" varpå jag säger. "Jag har inte bajsat. Du har inga bevis."

Ungefär så är resonemanget hos vissa i denna tråden.
Citera
2014-01-20, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
När man läser samma sak upprepade gånger och funderar, det här t ex.

Vatchareeya Bangsuans blod på handskarna (S076) som blivit utsatt för väta i samband
med, eller efter att de blivit besudlade är det förväntade om handskarna har använts vid
hantering av kroppen och/ eller benen när de blivit tvättade.

I samband med att de blev besudlade, det innebär att benen då var blodiga, det var därför de tvättades. Varför inget blod på greppytorna?

Efter att de har tvättats, då var ju benen rena, så var kommer blodet ifrån?

Den största gåtan är iaf varför det inte finns besudlingar på handskarnas greppytor?

Tyder på att de har besudlats när de låg i bagageutrymmet tycker jag. De låg längst ner när de hittades, något blodigt har hamnat ovanpå, därefter har vatten läckt precis som KJ säger, jag kan inte se någon annan förklaring.

Det här har vi gått igenom minst två gånger i detalj tidigare, men igen:

1. De tydligaste besudlingarna återfanns i handskens tygdelar (gula), eftersom de suger upp mest väta och gör det på djupet. Av de prov som togs var det endast i dessa man kunde säkra VBs blod.

2. Handsken låg med ovansidan nedåt, underst bland prylarna, direkt vilande mot bagagemattan som på denna plats helt saknar blodspår (inte ens bluestar markerar blod på mattan på handskens plats)

Detta talar för att handsken blivit blöt och besudlad utanför bagageutrymmet. (Det kan vara så att att handskarna rengjorts/sköljts noga, men att besudlingarna på djupet i stoppningen på de gula delarna inte märktes eller gick att komma åt.)

Hade vattenblandat blod läckt igenom handsken borde även underlaget varit besudlat (plus en hel del andra av prylarna man hittade där, eftersom de också varit med vid Fallen Angel)
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-20 kl. 11:38.
Citera
2014-01-20, 11:32
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag är kristallklar, och så här tror jag det ligger till.

1) Paret MB/AN är mordanstiftare - därtill "nödda & tvungna", sett till deras snabbt eskalerande problem med VB. Men medverkade MB/AN i eventet mot VB ? Kan inte uteslutas men är inget jag med säkerhet kan påstå, möjligen ingick AN i den efterföljande städpatrullen. Men jag utesluter som sagt inte att MB/AN fanns på plats när VB mördades och styckades - mer sannolikt än osannolikt faktiskt.

2) KJ och med honom intressegemensamma engagerades i detta, kanske även någon ur MB/AN:s krets, det är jag absolut säker på. Det rör sig inom KJ:s krets om en till två personer förutom honom.

Edit: "Väldigt dryg och otrevlig attityd"- Älskar att höra sånt, I <3 it

Detta utesluter inte att KJ:s intressegemensamma kan bestå av personer BÅDE med intresse för stryp- och knivmord OCH airsoftspel. Det är snarare ganska troligt. Dvs vad jag inledningsvis förutspådde när jag kom in i tråden.
Citera
2014-01-20, 11:35
Medlem
Citat:
Detta utesluter inte att KJ:s intressegemensamma kan bestå av personer BÅDE med intresse för stryp- och knivmord OCH airsoftspel. Det är snarare ganska troligt. Dvs vad jag inledningsvis förutspådde när jag kom in i tråden.

1, X, 2 som sagt.

Vilka MGM som förekommer i FUP/tråden kan du UTESLUTA då, tycker du?
Citera
2014-01-20, 11:42
Medlem
Citat:
Det här har vi gått igenom minst två gånger i detalj tidigare, men igen:

1. De tydligaste besudlingarna återfanns i handskens tygdelar (gula), eftersom de suger upp mest väta. Av de prov som togs var det endast i dessa man kunde säkra VBs blod.

2. Handsken låg med ovansidan nedåt, underst direkt vilande mot bagagemattan, men denna saknar blodspår (inte ens bluestar markerar blod på mattan på handskens plats)

Detta talar för att handsken blivit blöt och besudlad utanför bagageutrymmet. Hade vatten och blod läckt igenom handsken borde även underlaget varit besudlat (plus en hel del andra av prylarna man hittade där, eftersom de också varit med vid Fallen Angel)
Här måste man ta i beaktande att planteringen av blodet i bagageutrymmet skedde sannolikt samma natt som VB blev mördad, hon försvann den 4/5.
KJ har använt bilen och bagageutrymmet för sina vattenpistolövningar, säkerligen ett flertal gånger.
Därför kan man anta att hans saker som funnits i bagageutrymmet har inte legat stilla, även de här handskarna som många yrat om.
KJ blev häktad den 23/5 och därefter togs bilen i beslag för husrannsakan och när polisen öppnade bagageluckan var bagageutrymmet fullproppad med rekvisita för en vattenpistolkrigare.
KJ har inte haft en aning att det fanns blodfläckar i bagageutrymmet och på listen, inte heller att några kroppsdelar transporterats med bilen hans. Om inte blodfäckarna kommit från transporterade kroppsdelar är de planterade dit.
Citera
2014-01-20, 12:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
1, X, 2 som sagt.

Vilka MGM som förekommer i FUP/tråden kan du UTESLUTA då, tycker du?

Majoriteten i tråden tror att KJ var ensam gärningsman, andra åter tror på MB, ensam i mördarrollen. Dessutom tror man på vissa håll att mordet kan förklaras med en massa bokstavskombinationer - okunskapen om "Fallet Vatchareeya Bangsuan" är m.a.o. avgrundsdjup. Bedövande.

Edit: Vilka medgärningspersoner till KJ har tydligt pekats ut i FUP:en menar du ?
Citera
2014-01-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Länk till FUP :-D Varsegoda mina kära Flashbackvänner ^^

http://minfil.org/bd1ed7bdb0/FUP-2500-K8041-13_exkl_personalia_.pdf

Väldigt intressant att så många myndigheter och tidningar har laddat hem FUP-filen

Vilken myndighet/tidning har laddat ner filen?

Norrköpings Tidningar AB, 15 gånger
Kriminalvården, 15 gånger
Försvarsmakten, 5 gånger
Rikspolisstyrelsen, 4 gånger
Sveriges Radio AB, 2 gånger
Aftonbladet AB, 2 gånger
Expressen AB, 2 gånger
Helsingborgs Dagblad AB, 1 gång
Svenska Aller AB, 1 gång
Sveriges Television AB, 1 gång
Västerbottens Kuriren, 1 gång
Centrala Studiestödsnämnden, 1 gång
Riksdagen, 1 gång
Barometern, 1 gång
Eskilstuna-Kuriren AB, 1 gång
Förenade Landsortstidningar AB, 1 gång
Gota Media AB, 1 gång
Hallands Posten AB, 1 gång
Citera
2014-01-20, 13:48
Medlem
Citat:
Jag är kristallklar, och så här tror jag det ligger till.

1) Paret MB/AN är mordanstiftare - därtill "nödda & tvungna", sett till deras snabbt eskalerande problem med VB. Men medverkade MB/AN i eventet mot VB ? Kan inte uteslutas men är inget jag med säkerhet kan påstå, möjligen ingick AN i den efterföljande städpatrullen. Men jag utesluter som sagt inte att MB/AN fanns på plats när VB mördades och styckades - mer sannolikt än osannolikt faktiskt.

2) KJ och med honom intressegemensamma engagerades i detta, kanske även någon ur MB/AN:s krets, det är jag absolut säker på. Det rör sig inom KJ:s krets om en till två personer förutom honom.

Edit: "Väldigt dryg och otrevlig attityd"- Älskar att höra sånt, I <3 it
Det är väldigt väldigt osannolikt att MB har samarbetat/anstiftat KJ och hans kompisar i mordet. "OM" han ville blanda andra, då, var de idioter sista personer som han kunde tänka sig att anlita.
Citera
2014-01-20, 13:53
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Att KJ skulle vara ensam skyldig till det som hände Vatchareeya någon gång i maj förra året har aldrig föresvävat mig, var har du fått det ifrån ? KJ är inblandad = skyldig - men till vad återstår att utreda, det finns många moment i det här och antagligen två-fyra medgärningspersoner.

Edit: Jag skulle säga att en starkt bidragande orsak till att KJ tiger är just att han inte varit ensam om att mörda och stycka VB. Annars hade han tämligen säkert redan erkänt och medgivit dråp såsom hans situation ser ut i dag. Men han är envis och skyddar sina "kompisar", och är han beredd att ta hela fallet själv är det ju hans ensak. Men han kanske kommer på andra tankar när fängelsedomen ligger framför honom på bordet.

Då förstår jag inte en sak, som du säger nu också att KJ inblandad. På vilket sätt är då Mr Berg intressant enligt dig? Eftersom du nämner det paret väldigt ofta i dina inlägg. Är dom verkligen relevanta isåfall? För du kan väl knappast påstå att dom skulle vara polare med KJ. Eller medbrottslingar.

Edit: missade såg nu att du verkligen tror på en konspiration paret Berg med KJ. Snacka om 1 på miljonen. Suck ibland undrar man om du trollar här inne. Är min herre en av KJs soft air gun polare kanske.
Senast redigerad av henkess 2014-01-20 kl. 14:02.
Citera
2014-01-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En beställare är den med motiv. Därför är det viktigt med alibi.
Jag kan tillägga att det är också viktigt att missleda misstankarna mot annan person.
Citera
2014-01-20, 14:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det är väldigt väldigt osannolikt att MB har samarbetat/anstiftat KJ och hans kompisar i mordet. "OM" han ville blanda andra, då, var de idioter sista personer som han kunde tänka sig att anlita.

Normalt tänkande och ett sätt att minska risken att dra på sig misstankar om allt ljus koncentreras på KJ, eller hur ?

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Då förstår jag inte en sak, som du säger nu också att KJ inblandad. På vilket sätt är då Mr Berg intressant enligt dig? Eftersom du nämner det paret väldigt ofta i dina inlägg.

För att uttrycka mig kort och koncist: Paret MB/AN har motivet - KJ och hans intressegemensamma har allt annat.
Citera
2014-01-20, 14:51
Medlem
Gordon9s avatar
En upprepningsfråga troligen men; kom det fram ngt om den upphittade gula påsen. Gick det att knyta påsen och dess innehåll till ngn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in