2014-01-20, 09:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
"professionella mördare" är felaktigt ordval, mördarna är inte mer professionella än vad KJ och några av hans intressegemensamma kompisar är, dvs de har aldrig mördat tidigare, och jag skulle beteckna dem som engångsprodukter i mordsammanhang. Att paret MB/AN som skaffat varandra "vattentäta" alibin är beställare/anstiftare av mordet känns kassaskåpssäkert.

Vattentäta alibin? Ni har ju i flera månader sagt att alibina inte är vatten värda, borde de inte ha skaffat sig än bättre alibin då, som exempelvis en hotellnatt i Stockholm.

Sedan att AN snabbt gick ut på fejjan för att dra till sig allas blickar antar jag är en del i planen.

Att KJ själv tar all skuld för mordet, även om han också pekar ut MB, den som är beställaren enligt dig, som möjlig gärningsman, antar jag också är en del av planen.

Jisses vilka sopor ni är på att analysera läget utifrån de indicier och den information som finns.
Citera
2014-01-20, 09:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, mitt durkslag är mer vattentätt än alibit. De hade lätt kunna skaffa sig vattentätt alibi genom att stanna på restaurangen, och det hade de gjort om de var beställare.

Förstod inte det jag skrev ?
Citera
2014-01-20, 09:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vattentäta alibin? Ni har ju i flera månader sagt att alibina inte är vatten värda, borde de inte ha skaffat sig än bättre alibin då, som exempelvis en hotellnatt i Stockholm.

Sedan att AN snabbt gick ut på fejjan för att dra till sig allas blickar antar jag är en del i planen.

Att KJ själv tar all skuld för mordet, även om han också pekar ut MB, den som är beställaren enligt dig, som möjlig gärningsman, antar jag också är en del av planen.

Jisses vilka sopor ni är på att analysera läget utifrån de indicier och den information som finns.

Du förstår uppenbarligen inte heller innebörden av skriven, svensk text ..? Jag har tidigare skrivit att MB/AN:s inbördes alibin är tunnare än löv, och vid närmare eftertanke var detta en överdrift, alibi existerar inte alls i deras fall.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-20 kl. 10:00.
Citera
2014-01-20, 10:11
Medlem
Citat:
"professionella mördare" är felaktigt ordval, mördarna är inte mer professionella än vad KJ och några av hans intressegemensamma kompisar är, dvs de har aldrig mördat tidigare, och jag skulle beteckna dem som engångsprodukter i mordsammanhang. Att paret MB/AN som skaffat varandra "vattentäta" alibin är "beställare" i meningen anstiftare av mordet känns kassaskåpssäkert.

Edit: Skicka på KJ en livstidsdom så kommer sanningen fram så småningom.
Jag intämmer "professionella mördare" är felaktigt ordval, ser man till hur mordet har gått till med en oerhörd brutalitet, som avhuggna händer och de många knivsticken m.m. passar ordet "terrorister" bättre.
Citera
2014-01-20, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om det gäller en beställare är alibin helt värdelöst är betydelselöst, gäller det en mördare är alibin mycket viktig.
Senast redigerad av Lagro 2014-01-20 kl. 10:21.
Citera
2014-01-20, 10:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag intämmer "professionella mördare" är felaktigt ordval, ser man till hur mordet har gått till med en oerhörd brutalitet, som avhuggna händer och de många knivsticken m.m. passar ordet "terrorister" bättre.

Eller några psykopatanstuckna grabbar som övergick från djurplågeri till att plåga och döda en människa - en het dröm för KJ och några av hans intressegemensamma. Och vetskap om detta fick MB genom KJ:s vän, Vatchareeya Bangsuan.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-20 kl. 10:28.
Citera
2014-01-20, 10:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om det gäller en beställare är alibin helt värdelöst är betydelselöst, gäller det en mördare är alibin mycket viktig.
En beställare är den med motiv. Därför är det viktigt med alibi.
Citera
2014-01-20, 10:38
Medlem
Citat:
"professionella mördare" är felaktigt ordval, mördarna är inte mer professionella än vad KJ och några av hans intressegemensamma kompisar är, dvs de har aldrig mördat tidigare, och jag skulle beteckna dem som engångsprodukter i mordsammanhang. Att paret MB/AN som skaffat varandra "vattentäta" alibin är "beställare" i meningen anstiftare av mordet känns kassaskåpssäkert.

Det är ju du som inte förstår text, inte ens den du skrivit själv...

Om du nu tror att MB/AN är "kassaskåpssäkra" anstiftare, varför har de inte passat på att skaffat sig ett bättre alibi? Det var frågan du fick.

Ville de inte missa "eventet"? Då är de ju inte anstiftare utan MGM, vilket varit din linje bara någon sida bakåt.

Du är faktiskt otroligt förvirrad: om man kollar din inläggshistoria så har du helgarderat med 1,2,X och några alternativ till; MB/AN/KJ och KJs vänner är alla invävda i den komplicerade komplotten, som är dessutom planerad och samordnad.

Och trots denna förvirrade, osammanhängande smörja du konstant tvångsmatar oss med (mest inlägg i tråden) har du en väldigt dryg och otrevlig attityd så snart någon påpekar de mest uppenbara självmotsägelserna eller direkta sakfelen.

EDIT: Och nu när jag ändå tar upp irriterande drag hos dig: lägg av med den där filmtrailerdramatiken. ("Och vetskap om detta fick MB genom KJ:s vän, Vatchareeya Bangsuan") Det är för det första "snömos", som du brukar säga, och för det andra inte särskilt respektfullt.
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-20 kl. 10:41.
Citera
2014-01-20, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
En beställare är den med motiv. Därför är det viktigt med alibi.
Det är helt rätt när man ser till helheten är det beställaren som har motivet, där det finns en beställare och inhyrda mördare.
Citera
2014-01-20, 11:01
Medlem
Citat:

Varför inte säga det rakt ut: Det är den Kinesiska Maffian, eller hur?

Överhuvudtaget verkar din agenda i tråden vara att skapa paralleller mellan detta fall och mordet Mats Alm begick. Det ska petas in "terrorister" som ger sig ut på mördarstråt i en liten stad i norr, utan annan synbar anledning än att sätta dit en alldaglig svensk kille (Mats Alm/KJ) på det mest osannolikt komplicerade sätt genom att mörda en honom närstående kvinna med asiatiskt påbrå (LC/VB). Dessutom propagerar du för att ett Mats Alm-liknande resonemang bör föras kring vad som är "bevis" och inte. Uppgiften du tagit på dig verkar vara att hävda att om så ett berg av indicier med all rimlighet pekar ut KJ, så ska det ändå inte räcka, för det är inte "bevis".

Vinsten med detta - ur ett Mats Alm-anhängarperspektiv - är ju att om KJ kan gå fri av denna anledning så är det vips inte lika upprörande längre att Mats Alm smet undan sitt rättmätiga straff. Nu är de ju två. Mats Alm är inte längre exceptionell.

Låt mig då bara påminna dig om att Mats Alm slank undan inte på grund av sitt ljugande och fabulerande om den kinesiska maffian, utan för att det inte kunde fastlås utom rimligt tvivel att LC verkligen blivit mördad. Kroppen var i för dåligt skick.

Så är det inte här. Detta ÄR tveklöst ett mord, det MÅSTE finnas en mördare, om det kan visas inom rimligt tvivel att KJ befattat sig med kroppen, så kommer han därför fällas för mord, såvida han inte börjar berätta en trovärdig historia om dråp och/eller MGM. Så lägg ner din kampanj, den hör dels inte hemma i tråden, och den är dessutom dömd att misslyckas.
Senast redigerad av SanLiTun 2014-01-20 kl. 11:03.
Citera
2014-01-20, 11:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Det är ju du som inte förstår text, inte ens den du skrivit själv...

Om du nu tror att MB/AN är "kassaskåpssäkra" anstiftare, varför har de inte passat på att skaffat sig ett bättre alibi? Det var frågan du fick.

Ville de inte missa "eventet"? Då är de ju inte anstiftare utan MGM, vilket varit din linje bara någon sida bakåt.

Du är faktiskt otroligt förvirrad: om man kollar din inläggshistoria så har du helgarderat med 1,2,X och några alternativ till; MB/AN/KJ och KJs vänner är alla invävda i den komplicerade komplotten, som är dessutom planerad och samordnad.

Och trots denna förvirrade, osammanhängande smörja du konstant tvångsmatar oss med (mest inlägg i tråden) har du en väldigt dryg och otrevlig attityd så snart någon påpekar de mest uppenbara självmotsägelserna eller direkta sakfelen.

Jag är kristallklar, och så här tror jag det ligger till.

1) Paret MB/AN är mordanstiftare - därtill "nödda & tvungna", sett till deras snabbt eskalerande problem med VB. Men medverkade MB/AN i eventet mot VB ? Kan inte uteslutas men är inget jag med säkerhet kan påstå, möjligen ingick AN i den efterföljande städpatrullen. Men jag utesluter som sagt inte att MB/AN fanns på plats när VB mördades och styckades - mer sannolikt än osannolikt faktiskt.

2) KJ och med honom intressegemensamma engagerades i detta, kanske även någon ur MB/AN:s krets, det är jag absolut säker på. Det rör sig inom KJ:s krets om en till två personer förutom honom.

Edit: "Väldigt dryg och otrevlig attityd"- Älskar att höra sånt, I <3 it
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-20 kl. 11:08.
Citera
2014-01-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Varför inte säga det rakt ut: Det är den Kinesiska Maffian, eller hur?

Överhuvudtaget verkar din agenda i tråden vara att skapa paralleller mellan detta fall och mordet Mats Alm begick. Det ska petas in "terrorister" som ger sig ut på mördarstråt i en liten stad i norr, utan annan synbar anledning än att sätta dit en alldaglig svensk kille (Mats Alm/KJ) på det mest osannolikt komplicerade sätt genom att mörda en honom närstående kvinna med asiatiskt påbrå (LC/VB). Dessutom propagerar du för att ett Mats Alm-liknande resonemang bör föras kring vad som är "bevis" och inte. Uppgiften du tagit på dig verkar vara att hävda att om så ett berg av indicier med all rimlighet pekar ut KJ, så ska det ändå inte räcka, för det är inte "bevis".

Vinsten med detta - ur ett Mats Alm-anhängarperspektiv - är ju att om KJ kan gå fri av denna anledning så är det vips inte lika upprörande längre att Mats Alm smet undan sitt rättmätiga straff. Nu är de ju två. Mats Alm är inte längre exceptionell.

Låt mig då bara påminna dig om att Mats Alm slank undan inte på grund av sitt ljugande och fabulerande om den kinesiska maffian, utan för att det inte kunde fastlås utom rimligt tvivel att LC verkligen blivit mördad. Kroppen var i för dåligt skick.

Så är det inte här. Detta ÄR tveklöst ett mord, det MÅSTE finnas en mördare, om det kan visas inom rimligt tvivel att KJ befattat sig med kroppen, så kommer han därför fällas för mord, såvida han inte börjar berätta en trovärdig historia om dråp och/eller MGM. Så lägg ner din kampanj, den hör dels inte hemma i tråden, och den är dessutom dömd att misslyckas.
Om du har intresse att debattera om MA skall du göra det i den tråden, jag kommer att ge dig svar på tal, det kan jag lova dig.
Senast redigerad av Lagro 2014-01-20 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in