2013-12-01, 18:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det misstänker du nog alldeles rätt i. Vb togs till ett utrymme som inte disponeras av KJ, vilket är anledningen till att mord-/styckningsplats inte har hittats.

Det går iaf inte att utesluta det tycker jag. Därför har jag gång efter annan försökt hitta alternativa utrymmen som täcks in av masten(vinkeln), bastun i grannfastigheten kan vara ett sådant utrymme. Ligger den i markplan eller i källarvåning, om sistnämnda så kan det förklara att mobilen tappar täckning och liksom bara försvinner utan att säga hej då till nätet.
Citera
2013-12-01, 18:56
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så tror jag också, men var hände det här, finns inga spår i KJ lägenhet som tyder på strid, mord och styckning?

Om det skedde utomhus behövde han inte kapa av benen för att transportera, hade räckt med att packa in kroppen i ett emballage och ner i bagageutrymmet på bilen. Det här gör att jag misstänker att någon annans bostad är platsen för mord och styckning.

KJ som våldtäktsman? Mja, vad som framkommit om honom i FUP så tror jag inte att han skulle få för sig att våldta. Dessutom så var VB och KJ knullkompisar, åtminstone hade de ett löst kk förhållande, var inte så viktigt för dem att vara ett par för att ha sex, den uppfattningen har jag, men inte helt övertygad.

Om han försökte våldta henne, varför lyckades han inte, klarar man av att övermanna och mörda så borde man klara av att våldta på ett eller annat sätt tror jag.

Varför strid(motvärn)? Vad försökte KJ göra med VB som gjorde att hon försvarade sig? Kanske tvinga iväg henne någonstans, eller förhindra henne att gå, men inte ifrån KJ lägenhet, tänker på det fetade.

Hur som helst, inget tyder på att mord och styckning skedde i KJ lägenhet och det är förbryllande med tanke på att KJ är en slarvpelle som borde ha efterlämnat ett antal spår i lägenheten men även i bilens kupé.

Skjortan i KJ badrum som en hund markerade på, vad var den hunden utbildad i att markera?

Ja, det var en krimhund som markerade, Kompis, och blodet på skjortan var KJ:s eget.
Citera
2013-12-01, 18:57
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man har inte hittat någon annans dna än hennes eget. Kliniskt rent.

Iofs ställdes frågan mot SKL att testa topsningen från VBs munhåla och underliv för sperma, inte DNA.
Citera
2013-12-01, 19:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
4 maj var en lördag - 5 maj en söndag.
VB besökte KJ den 4 maj.

Stämmer, jag såg fel. Men frågan kvarstår: varför behövde MB alibi under lördagförmidagen om VB mördades tidigast på lördageftermiddagen/kvällen 4 maj eller natten mot söndagen, 5 maj ? Vad hade MB för ärende till Lakaträsk på lördagförmiddagen ? Förbereda för ett event av något slag med VB ? Kände MB till att VB meddelat KJ att hon skulle komma till honom och plugga^^ på lördageftermiddagen ?
Citera
2013-12-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Iofs ställdes frågan mot SKL att testa topsningen från VBs munhåla och underliv för sperma, inte DNA.

Sperma är väl osedvanligt rikt på DNA? Rätta mig gärna.
Citera
2013-12-01, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, jag kan tänka mig stressen, och då begår man misstag. Öht är det troligen stressande att ha haft ihjäl en människa. Det är inte säkert att mordet var planerat, kanske mördades VB i bastun i grannfastigheten, och KJ gjorde så gott han kunde för att reda ut situationen.

Kanske var det ingen kö till bastun den kvällen då många satt framför tv:n och tittade på match.

Jag tycker inte att det är en särskilt osannolik teori jag lägger fram, har du något bättre att komma med så upp på bordet med det.

mvh

nä har inget bättre att komma med ang KJ som GM. detta är det bästa hittills i den vägen, förklarar varför kroppen var ren, varför såren inte innehåller fiber, varför det inte finns spår i lght. men inte varför det inte fanns spår i bilens kupé, varför ingen sett honom, eller varför VB, eventuellt, setts av vittne halvtio.
Citera
2013-12-01, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Vb var thailändska och jag lovar att de får lära sig att tvätta sig efter att ha varit på toa. Istället för papper har de en dusch för underlivet. De flesta thailändskor som jag känner till duschar två gånger per dag. Går aldrig och lägger sig utan att duscha. Så visst kanske man skulle kunna påstå att det finns en viss chans att VB var mer renlig än genomsnittet i Sverige. Där jag känner till en hel del som duschar 4-5 ggr per vecka. Och inte en enda som tvättar underlivet efter de kissat.
Har du träffat alla thailändskor?
Jag känner en del thailändskor och kan lova dig att dom inte tvättar sig varje gång dom går på toa.
Alla är vi olika.
VB kanske inte har så mycket med sig från thai då hon bott här hela sin uppväxt och sitt vuxna liv med svenska föräldrar som inte verkat bry sig speciellt mycket om henne.

Jag undrar när domen kommer. Och när va rättegången?
Citera
2013-12-01, 19:08
Medlem
Citat:
Vad hade MB för ärende till Lakaträsk på lördagförmiddagen ? Förbereda för ett event av något slag med VB ?

Kände MB till att VB meddelat KJ att hon skulle komma till honom och plugga^^ på lördageftermiddagen ?

Möjligen slog han på stugvärmen?

VB skrev att hon skulle plugga hos kamrat på fejjan. Så det var nog känt.
Citera
2013-12-01, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Enligt vittnen såg de ut att ha blivit placerade i kors. Men jag vet inte, har känslan av att de blivit inslängda. Kanske av en vänsterhänt person. Eftersom de ligger till höger om fönstret, hade lika gärna kunnat ligga till vänster.

OK!
Tack.

Är GM höger- eller vänsterhänt?
Citera
2013-12-01, 19:09
Medlem
Citat:
Jag tror KJ får livstids fängelse om inte domstolen - hovrätten i sista hand - viker ner sig för psykologernas/psykiatrikernas mumbo jumbo om att han bör dömas till "vård". Han är inte sjuk i den meningen att "vård" skulle förbättra hans tillstånd, han är gravt personlighetsstörd psykopat och jag betvivlar att KJ kan vårdas till det bättre. Det är vad jag tror, men det återstår ju att se.
Ja jag hoppas verkligen du har rätt där med 😄 jag hoppas att ingen annan behöver träffa på han ute i samhället igen men vi får se när sanningen kommer fram OM den gör de
Citera
2013-12-01, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
OK!
Tack.

Är GM höger- eller vänsterhänt?

Det vet man inte.
Då skulle man ha GM fast.
Citera
2013-12-01, 19:10
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sperma är väl osedvanligt rikt på DNA? Rätta mig gärna.

Ja, men som ställer frågan till SKL får man svar därefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in