2014-01-19, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
du tänker på falska prefeter. dessa falska profeter känner nog inte som jag kände då, de vet nog att de inte är dett, jag var övertygad ett tag att jag var det det ändrades tack vare att jag nog kunde tillämpa viss logik under detta förlopp.
Jag har för mig det står om att många ska komma i Jeus namn och sen även falska profeter, men det har mindre betydelse. För varför skulle man se sitt budskap som falskt, om man ville att andra ska ta del av det? Ologiskt.

Citat:
min återvändo till jordytan kommer inte uppifrån, de döda har inte återuppstått än, det är lite intressant att jag i det tillstånd jag var i kunde veta att atår det en annan sak i bibeln, då är jag inte logisk längre.

jag tog det som självklart att trodde jag så automatiskt blev det som står skrivet i bibeln ett sorts sant , jag när du säger det kände mig upprymd av vad jag trodde var guds kärlek, att jag skiftade från att ifrågasätta och vara källkritisk till att just bibeln inte längre var föremål för detta längre.

kort sagt jag trodde verkligen på gud ett tag och upplevdse i några få dagar vad som var att mota guds kärlek.

kan du tro att det finns en rimlig chans att även i kraftig drogpåverkan kan ha verkligen fått dig att tron är äkta tro jag menar, jag var på uppdrag i att söka efter gud, trodde på det de gjorde jag. att berusa sig o sånt e väl en synd? skulle jag få guds kärlek då jag verkligen var troende, även under påverkan?

det skulle vara häftigt om vad som nu än tillfälligt under påverkan släppt in gud och haft hans kärlek ett tag och att det inte var drogen som gjorde allt. jag nyktra ju till och tappade min tro sen men jag kommer aldrig att glömma hur berusande det var att bara det va säker på gud.

det här hände bara en gång jag har allt nyttjat samma preparat igen för jag vill se om ja kan nå dit igen det blev bara denna enda gång jag kände stark kärlek utanför kroppen. alltid annars kommit inne från kroppen senare...

det är svårt för mig att förklara jag var osäker på om all kärlek var från mig det var nästan som det ville ut kärlek från mig och kärlek utifrån in i mig

jag är nog den enda ateisten på denna tråd som har nån form av erfarenhet kan förstå er hur den kristne menar med att känna detta.

hade inte den helige anden som jag trodde det var gåätt över då hade jag varit kristen idag,

om ni upplever nåt liknande så förstår jag om jag kan få guds kärlek översköljt över och igenom mig och det minskar, som upplever gud kärlek som kristen i flera år, jag fick det enda jag kan jämföra med o klara inte av att undvika gud efter detta på mkt kort tid.

jag förstår hur det e enkelt för kristna att lära sig bibeln. du söker inte svaren dem vet du redan dock blir det för mig ca 3 dygn utan att avbryta läsningen för ens 10 min, åt inget sov inte, det var en enorm intensitet o frenesi. 4 månader hoppas jag du inte blev som jag i början. det var osunt beteende
Skrivit en del om min början i de här trådarna: (FB) Jag ska resa Kundalinin - behöver kunskap, tips och råd. (FB) Närkontakt av 3:e graden? Hur reagerar du om det händer? , såg mig också som ateist förr. På psyket fick jag i uppdrag att läsa bibeln (av Anden) men det blev inte så mycket, hade svårt att läsa också.

Drogade när jag var yngre med och tror jag upplevde något liknande ditt som fick mig att missbruka hallucinogena svampar (trippade massor i typ en månads tid) men tröttnade till slut, upplevde det inte igen förrän förra sommaren då jag mötte Den helige anden igen, men jag trodde inte på Jesus återuppståndelse nu heller så det blev lite teater.
Senast redigerad av saggeliten 2014-01-19 kl. 03:00.
Citera
2014-01-19, 03:18
Medlem
Reality81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Jag har för mig det står om att många ska komma i Jeus namn och sen även falska profeter, men det har mindre betydelse. För varför skulle man se sitt budskap som falskt, om man ville att andra ska ta del av det? Ologiskt.

Skrivit en del om min början i de här trådarna: (FB) Jag ska resa Kundalinin - behöver kunskap, tips och råd. (FB) Närkontakt av 3:e graden? Hur reagerar du om det händer? , såg mig också som ateist förr. På psyket fick jag i uppdrag att läsa bibeln (av Anden) men det blev inte så mycket, hade svårt att läsa också.

Drogade när jag var yngre med och tror jag upplevde något liknande ditt som fick mig att missbruka hallucinogena svampar (trippade massor i typ en månads tid) men tröttnade till slut, upplevde det inte igen förrän förra sommaren då jag mötte Den helige anden igen, men jag trodde inte på Jesus återuppståndelse nu heller så det blev lite teater.

jag ser det som en 3 dagars kristen, även om jag är på vetenskapen igen var det definitivt värt att uppleva, jag lärde mig om vad som står i bibeln, många av de som kritiserar er här har kanske knappt öppnat en bibel. jag vet litegrann iaf om det jag kritiserar. tro mig läser du på en site där de viktigaste citaten finns från prästen i 3 gånger 22 timmar oavbrutet och med brinnande intresse man hinner få sig mer uppfattning än vad man kan tro. lärde mig mer om kristendomen än vad jag hade i minnet sen skolan.
Citera
2014-01-19, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
jag ser det som en 3 dagars kristen, även om jag är på vetenskapen igen var det definitivt värt att uppleva,
Vad fick dig att sluta tro?

Finns mer att hämta och det ska inte behövas droger för att känna Guds kärlek och att tro att vetenskap bevisar Gud kan du nog glömma iaf i den här världen.
Senast redigerad av saggeliten 2014-01-19 kl. 03:27.
Citera
2014-01-19, 03:27
Medlem
Reality81s avatar
http://www.brobyggarna.org/fragor.html
var sidan jag läste på, jag klarade knappt av att gå in igen där men läs det handlar om folk som vill att en präst diskutera många saker som känns motsägelsefullt.

hellre läsa här där det finns en diskussion än att sitta med en enkel bibel.

det var intressant att läsa. jag trodde mer på prästen ju längre timmarna gick i mitt tillstånd
Citera
2014-01-19, 04:10
Medlem
Reality81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Vad fick dig att sluta tro?

Finns mer att hämta och det ska inte behövas droger för att känna Guds kärlek och att tro att vetenskap bevisar Gud kan du nog glömma iaf i den här världen.

är det verkligen så orimligt att kunna med ny teknik kunna visa honom iaf närmre spår av var i universum han kan bo.

vetenskaps o religon är idag antingen eller. upptäckter och även om jag vill det. detta har väl gud skapat o vi upptäckt.

om gud skapade elden, och inte människan , så varför skulle det inte gå att upptäcka mer än idag med nyare teknik.

jag dömer det väl inte troligt att vi kommer nån dag med helt ny teknik kunna se gud, men jag utesluter det inte helt eftersom motsatsen inte har bevisats framtiden är okänt,

om gud finns hinner vi nog inte hinna uppfinna nåt sånt, vi verkar inte ha tiden på oss.

jag bedömer ju inte guds existens rimlig, men då motsatsen till att han inte finns finns bekräftad till 100% kommer det finnas en pytteliten chans att jag tror på fel teori.

att vi med dagens vetenskap inte ens går att utforska o leta efter han, hur vet vi att om vi kunde färdas så långt på kort tid att han e osynlig när vi inte ens uteslutit det.

jag vet att ska vi kunna färdas ens intergalaktiskt så krävs det en högre hastighet än ljuset, Einstein är inte säkert har rätt i allt han sagt det är bara den bästa föklaring vi har i dagsläget. jag tror de flesta vetenskapsmän nog förstår att om 2000000år så kan relativitets teorin vara stenåldern.

hur ska en forskare 1930 kunskap veta tillräckligt för att det alltid ska ens gälla som grund? jag tror nog att du kan finna det rimligt att någon gång i framtiden kommer vi kunna övervinna den hastigheten då det kommer säkerligen det som e en serie startrek vara genomförbart.

han sa också att gud kastar inte tärning med universum

han trodde på gud och var vetenskapsman det är väl svårt att förena idag,

science fiction förr är vetenskap idag, scienefiction idag kan nog bli vetenskap framöver ska du se.

han sa även att ha fantasi var viktigare än kunskap,
Citera
2014-01-19, 04:24
Medlem
Reality81s avatar
många fler än bara tyskarna som gömde judar o var kristna är inte bara ett exempel
kristna har dragit lögner för mkt mindre än det. de kristna skulle nog säga att lögnen är vi kapabla till för att vi gavs fri vilja, vi väljer att ljuga, inte gud som väljer åt oss.
Citera
2014-01-19, 04:40
Medlem
Reality81s avatar
märker att jag började idag med att få kristna här att inte vara rimlig, det slutade med att jag inte tror mer eller mindre på gud, men jag förstod nåt som driver dem och förstyåelsen för kristna ökade. inte att de har rätt men att det inte kanske går att omvända dem, de måste nog komma fram till detta själva men ändå

GOOGLE ÄR DIN VÄN oavsett vad du googlar fram eller vad du tror på

välj inte att se konspiration i allt bara för att vetenskapen visar nåt helt annat än vad du tror

denna komplott borde framkomma på nätet, hade nån grävt ner dinosaurieben o sen gräva upp dom i så stor skala, det skulle du nog kunna hitta dokumenterat av någon, annan än kristna.

hitta en rimligare förklaring mer med nutida mått än tro såna rent osunda tankar,
Citera
2014-01-19, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clovius
Suck... tråden heter "BEVISA ATT GUD EXISTERAR"

Borde heta "Förklara vad du menar med Gud". Jag har gett flera beskrivningar och namn på vad jag åsyftar. Det är en väl erkänd aspekt av Livet, väl beskriven under de namn jag skrivit i tråden.

Men jag erbjuder en sista "ledtråd":

Logiken som bevisar Gud:

1. Upplevelser (ljud, syner, tankar, känslor, o.s.v.) existerar självklart.
2. Detta innebär att det måste existera någonting "underliggande" som ger upphov till upplevelserna. (Gud).

Och så en liten vidare-utveckling av logik som följer utifrån logiken ovanför:

Gud kan aldrig "kännas till" dock, lika lite som drömmaren till drömmen kan "kännas till" i drömmen. Man kan dock veta att en drömmare måste existera (p.g.a. logiken ovan), men vad drömmaren egentligen är, det förblir förevigt okänt (vilket gör det knepigt att beskriva). Men det är säkert att säga att Det (Gud) förtjänar sitt namn som gudomligt, med tanke på dessa-nu-pågående upplevelser Det nu ger upphov till.

Läran om att man aldrig kan "känna till" "ens underliggande primära jag" (Gud) kallas inom buddhism för "Anatta", för er som är sugna på lite läsning.
Citera
2014-01-19, 08:43
Medlem
Reality81s avatar
nån frågade varför jag slutade att tro
kort svar jag nyktra till efter drogintag
närmare orsaken för att det var att jag slutade känna guds kärlek.
du kan leva med synden bara du verkligen tror på honom och hans son, du behöver inte kunna bibeln utantill det räcker med att du tror på jesus och gud, för att mota guds kärlek den helige anden,

även kristna lever någon gång med synd de inte bett gud om förlåtelse för än.

jesus dog för våra synders skull, men det räcker inte även om du e kristen bär du på synden blir det helvetet för dig.

som tur är räcker ddet med att idag via bön be om syndernas förlåtelse, du behöver inte ångra det helhjärtat inte heller vill han att du ska uppge antalet synder du begått, det räcker med att baras be om hans förlåtelse är du troende så får du den, att vi bara behöver be om förlåtelsen för att få den är tack vare att jesus dog på korset för människan synder de som begåtts för och för alla framtida människor

tänk dedjupt kristna som avlider i olyckor och inte hinner be gud om ursäkt, det står att dessa hamnar i helvetet. du måste tro på han och när du ankommer till himlen ha bett han om förlåt innan du dött. han älskar syndaren men hatar synden står det.

förr var det väl väldigt vanligt att en präst mottog dina ord vid sista smörjelsen,

jag tycker gud är då du kan ha rutin på att be om syndernas förlåtelse och vara djupt kristen och att han skickar dig till helvetet ändå fast döden kom hastigt och du hade synden med dig tack vare detta, men det står i bibeln att detta är det som gäller, så jag antar att e du kristen så gäller det att be om förlåt ofta, så att du är fri från synd ifall olyckan e framme

till mig igen, jag är helst säker på att jag trodde på jesus och gud ett tag, detta var nog även om jag tog en drog, tror du verkligen så gör du det även vad det nu är det beror på. jag känner om det nu var så att jag upplevde gud varför kände jag att han övergav mig, jag kände inte guds kärlek i mig längre,

han skulle väl aldrig tillåta att om du tror så är det han inte skulle avbryta tillgången till helige ande förrän jag tappat tron på honom.

om han finns var det ganska enkelt att han lämnade mig fast jag trodde fortfarande.

beror det inte på drogen det jag kände utan var ett med gud så tappade jag min tro enbart på att jag inte kände av hans kärlek längre.

hur kan gud överge dig om du tror på honom, men så kändes det för mig.

antingen så stämmer det inte i bibeln, han kan visst överge dej före du tappat din äkta tro. nej bibeln är nog mer som kristen något du aldrig ifrågasätter.

kan det vara sdå att det berodde på att han inte finns och att det var drogpåverkan,

nej kristet tänkt är enda alternativet är att jag inte kände han längre för att jag ändå varit den som föregått det med att tappa tron

det e enda förklaringen.

för mig visar det att det bara va knarket som enda orsak, dock var det verkligen en övertygad tro han borde ha stannat kvar längre i mig . hur ska man göra för att förbli troende om du tror och tappar tron på bara tre dygn? jag kommer aldrig komma närmare gud igen om det e så lätt att tappa tron....

nu tror jag inte på nån religion detta är skrivet mer för att berätta för kristna , de undrar nog hur nån kan enbart vara troende tre dagar sen tappa tron. ur det perspektivet
Citera
2014-01-19, 12:38
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-X
Gud finns (typ 99% säkert åtminstone,, motsatsen är absurd när man förstår vad som åsyftas med Gud). Och ja, självklart finns det många olika beskrivningar av Gud. Om man inte har insett vad Gud är så är det dock lätt att illusoriskt tro att de olika beskrivningar av Gud beskriver olika Gudar.
Sedan finns det så klart "guds-beskrivningar" av folk som inte insett vad Gud är, och då kan de självklart inte beskriva Gud (de beskriver nå kulturella fantasi-figurer).

Jag anser inte att Gud existerar, jag förstår att Gud existerar. De som insett Guds existens behöver inget bevis, för Guds existens är logiskt självklar och obestridlig. Och de där definitionerna duger gott och väl för de att förstå vad som åsyftas.

Men att försöka förklara vad Gud är för någon som ännu inte insett Guds existens, det är knepigt så det heter duga. Även med de bästa metoderna och beskrivningarna, med ett skarpt sinne och en upplyst guru till hands, så kan det ta år att "lösa gåtan",,, trots att sanningen är så uppenbar, vilket ofta gör att man skrattar till när man till slut fattar

Men nu loggar jag ut för natten.

Om man ersätter Gud med något annat ord här så kanske du skulle inse hur meningslöst det du skriver är? Vad det innebär i praktiken är att du gör ett påstående, det du skriver är inte relaterat till TS som handlar om att bevisa sitt påstående.
Citera
2014-01-19, 12:38
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det finns inget som inte är Gud.

Vad ska vi då med ordet Gud till?
Citera
2014-01-19, 12:43
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Borde heta "Förklara vad du menar med Gud". Jag har gett flera beskrivningar och namn på vad jag åsyftar. Det är en väl erkänd aspekt av Livet, väl beskriven under de namn jag skrivit i tråden.

Men jag erbjuder en sista "ledtråd":

Logiken som bevisar Gud:

1. Upplevelser (ljud, syner, tankar, känslor, o.s.v.) existerar självklart.
2. Detta innebär att det måste existera någonting "underliggande" som ger upphov till upplevelserna. (Gud).
Bara för att du skriver att det är Gud innebär inte att det är Gud.
Argument from ignorance. Lär dig vad det innebär, så du slipper upprepa det.

Citat:
Och så en liten vidare-utveckling av logik som följer utifrån logiken ovanför:

Gud kan aldrig "kännas till" dock, lika lite som drömmaren till drömmen kan "kännas till" i drömmen. Man kan dock veta att en drömmare måste existera (p.g.a. logiken ovan), men vad drömmaren egentligen är, det förblir förevigt okänt (vilket gör det knepigt att beskriva). Men det är säkert att säga att Det (Gud) förtjänar sitt namn som gudomligt, med tanke på dessa-nu-pågående upplevelser Det nu ger upphov till.

Läran om att man aldrig kan "känna till" "ens underliggande primära jag" (Gud) kallas inom buddhism för "Anatta", för er som är sugna på lite läsning.
Du bara vet att dessa egenskaper är Guds, eller har du fått den kunskapen i andra hand?
Hur vet du att det är vad sanningen är? Med vad för metod bedömer du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in