2014-01-18, 18:53
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Så varför är FUP känslig info i detta fall, är det vittnen osv som du menar inte ska kunna ta del av info innan rättegången?

För att det handlar om en misstänkt som har mördat två personer, och som har fler på sin lista - bl a sin egen familj, som försvarar honom. Hade HH åkt in som han borde ha gjort för mordet på Peder, hade han suttit inlåst i höstas. Han behöver verkligen låsas in nu, och för lång tid, så att inte fler skadas.

Följande samtal (om "dödslista") ligger i periferin av mordet och kan knappast påverka rättegången till veckan. Kanske de som fortfarande stöttar HH borde börja tänka på sin egen säkerhet? Att hålla tyst är också ett sätt att ge sitt godkännande. Låt morden ta slut och HH hållas undan allmänheten.

Citera
2014-01-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
För att det handlar om en misstänkt som har mördat två personer, och som har fler på sin lista - bl a sin egen familj, som försvarar honom. Hade HH åkt in som han borde ha gjort för mordet på Peder, hade han suttit inlåst i höstas. Han behöver verkligen låsas in nu, och för lång tid, så att inte fler skadas.

Följande samtal (om "dödslista") ligger i periferin av mordet och kan knappast påverka rättegången till veckan. Kanske de som fortfarande stöttar HH borde börja tänka på sin egen säkerhet? Att hålla tyst är också ett sätt att ge sitt godkännande. Låt morden ta slut och HH hållas undan allmänheten.

fattar INGETav det samtalet ?
vad faaan är BULO och vem är Kari ???
Citera
2014-01-18, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi

Helvete.
Sitter horungen och dödshotar sin egen mor samt hennes nye kille.
Han hotar alltså att begå fler mord glatt påhejad av en påverkad far bredvid sig.
Jössen. Nu ska han låsas in för all framtid och förhoppningsvis leka servett och örfilsleken varje dag.
Citera
2014-01-18, 19:25
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken
fattar INGETav det samtalet ?
vad faaan är BULO och vem är Kari ???

Jag TROR att bulo kan vara en icke-tattare, o att Kari är Angelicas nye karl. O att han alltså inte ät tattare.
Eller..?

Edit: heter det inte buRo?
Senast redigerad av Mr-Mum 2014-01-18 kl. 19:44.
Citera
2014-01-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Jag TROR att bulo kan vara en icke-tattare, o att Kari är Angelicas nye karl. O att han alltså inte ät tattare.
Eller..?
jösses...detta blir bara sjukare och sjukare :-(.
Citera
2014-01-18, 20:51
Medlem
Citat:
Eller..?

Edit: heter det inte buRo?

Jo, det heter buRo. De har kanske hört fel eller något när de dokumenterat samtalet. HH kanske inte kan uttala r ordentligt
Citera
2014-01-18, 21:21
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scotty
Jo, det heter buRo. De har kanske hört fel eller något när de dokumenterat samtalet. HH kanske inte kan uttala r ordentligt
(BURO)=bonde.ett slang uttryck på romani används ofta som förklaring för att kären konan inte är renblodiga linjer med tattare numera resande lite finare uttryck!
Citera
2014-01-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
(BURO)=bonde.ett slang uttryck på romani används ofta som förklaring för att kären konan inte är renblodiga linjer med tattare numera resande lite finare uttryck!

Hm? Vad menar du? Jag är resande själv och jag kan min romani. Buro är bonne (icke resande)
Citera
2014-01-18, 21:47
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scotty
Hm? Vad menar du? Jag är resande själv och jag kan min romani. Buro är bonne (icke resande)

Så det är helt ok för resande att kalla svenskar för buro, men inte ok för svenskar att kalla resande för tattare..?
Citera
2014-01-18, 22:46
Medlem
Citat:
Så det är helt ok för resande att kalla svenskar för buro, men inte ok för svenskar att kalla resande för tattare..?

JAG använder inte buro som ett skällsord. Använder man inte "tattare" som ett skällsord så har inte jag direkt några problem med det. Jag ÄR tattare, och jag är stolt över mitt ursprung. Mina kompisar kan kalla mig tattare. Men om det är någon som skäller och skriker tattare på ett förnedrande sätt så är det inte okej. På det sättet är det inte heller okej att använda buro. Men det är väl olika. Men när man pratar om HH så använder han nog buro som skällsord och det är inte okej, nej.
Citera
2014-01-18, 23:08
Medlem
[quote=Lebanon-Levi|47106219]Helvete.
Han hotar alltså att begå fler mord glatt påhejad av en påverkad far bredvid sig.
Jössen. Nu ska han låsas in för all framtid och förhoppningsvis leka servett och örfilsleken varje dag.[/QUOT

Mamman är säkert rädd för sin son... Fruktansvärt! Hon ska "finnas endast för honom"...
Undrar hur många liv Henrik har på sitt samvete. Det kan nog vara fler.
Han ska aldrig få leva ute i samhället igen! Han är fan värre än en psykopat.
Om man nu kan vara det!
Citera
2014-01-18, 23:23
Medlem
[quote=Cruelladevil|47110130]
Citat:
Ursprungligen postat av Lebanon-Levi
Helvete.
Jössen. Nu ska han låsas in för all framtid och förhoppningsvis leka servett och örfilsleken varje dag.[/QUOT

Mamman är säkert rädd för sin son... Fruktansvärt! Hon ska "finnas endast för honom"...
Undrar hur många liv Henrik har på sitt samvete. Det kan nog vara fler.
Han ska aldrig få leva ute i samhället igen! Han är fan värre än en psykopat.
Om man nu kan vara det!

Får oxå lite vibbar om att han kan ha fler liv på sitt sk samvete. Men å andra sidan så tror jag inte att han är "smart" nog att varken hålla tyst om det eller hålla sig undan polisen.
Var det inte här i tråden som någon skrev att Gabriel fick sätta livet till för att han visste om något sånt, som Henrik hade gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in