2014-01-15, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Bra frågeställning har där gjorts någon P-7. P-14. Utredning på nämnda person? för med sådan negativ historik sedan barndomen vore det väldigt relevant för sraffpåföljden. Kan vara att han blir kryssad och dömd till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning (RPV. SUP.)

Jag vet inte om det gjorts någon utredning, men vad tusan - det BORDE det väl?
Enligt min mening är ingen människa frisk som gör något sånthär. Men vad vet jag. Jag är ju bara en "vanlig Svensson".

Läste någonstans att rättegången skulle vara i tre dagar o att första dagen skulle vara bakom stängda dörrar, men dag 2 o 3 skulle vara öppna.
Någon som vet varför det är så?
Är det för att skydda BO i rånet de begick samma dag?
Citera
2014-01-15, 10:59
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
vafan dra in bruno i detta för ? han har la inte gort nått mer än att tro att hans pöjk inte döat nån vicken farsa skulle tro detta om sin unge, och ja fattar inte va fan i tjatar om tattare för hele tin e alla som döar nån tattare elle, då finns d många av den sorten i detta land isåfall
Upplysningsvis så har det framkommit i forskning och fallstudier på svenska sk tattare med en övervägande inavel att dom individerna oftare förekommer i våldshandlingar och kriminalitet än övrig befolkning På grund av sina genetiska defekter! varvid sverige hade som laglig rätt att så sent som en bit in på femtiotalet begränsa deras fortplantning genom att utöva lobbotomi och tvångskastrering på mentalsjukhus och att deras barn på barnhemmen blev tatuerade med en blå prick vid näsroten för att kunna särskilja dom från övriga barn.
Citera
2014-01-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SwiTcha-
Han är 22 år gammal & kommer med stor sannolikhet inte att dömas till livstidsfängelse. Han kommer få 12-10 år för mord altv dråp. Detta var ej planerat mord så som man läser på media & annat så livstid kan du glömma rakt av. Medhjälp till mord så kommer han få 4-5 år & sedan är dessa gossar under 25 år så räkna med att de kommer få en del rabatt.

Mord är mord och räknas alltid som att det är planerat, därav är ett mord något överlagt.
Ang "rabatt" så försvinner ungdomsrabatten dagen du fyller 21år.
Horan är 22 år fyllda.

Livstid är det vad länskrim och andra runt om räknar med. Men sedan är det tyvärr inte länskrim som sätter domen. Men förhoppningsvis utgår även domaren M.fl utifrån hur brutal denna vidriga händelsen är. Jag tror på livstid och jag vet att det är vad alla hoppas på.

Må horungarna ruttna i helvetet.
Citera
2014-01-15, 11:25
Medlem
Zizzla163s avatar
Bara jag som vill ha FUP?? Bästa sättet att hänga ut aset Henrik. Efter fup offentlig gjorts finns det ingen som kan försvara aset mer.

Gabriel letade verkligen sov plats åt Henrik samma kväll han mördades 😢 det säger endel om både offer och förövare..
Citera
2014-01-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SwiTcha-
Han är 22 år gammal & kommer med stor sannolikhet inte att dömas till livstidsfängelse. Han kommer få 12-10 år för mord altv dråp. Detta var ej planerat mord så som man läser på media & annat så livstid kan du glömma rakt av. Medhjälp till mord så kommer han få 4-5 år & sedan är dessa gossar under 25 år så räkna med att de kommer få en del rabatt.

Medhjälp till mord kommer ogillas. Kanske döms han för medhjälp till grov misshandel...
Citera
2014-01-15, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Medhjälp till mord kommer ogillas. Kanske döms han för medhjälp till grov misshandel...

*Han har köpt nya SIM-kort till Henrik inför mordet.
*Han har skjutsat Henrik till o från brottsplatsen.
*Han har hjälpt till att bränna kläder o andra bevis.
*Han har varit med o försökt flytta på de resterna som fanns av det uppbrända.

Det är inte bara medhjälp till grov misshandel.
Citera
2014-01-15, 12:20
Medlem
Critages avatar
Är det någon som kan komma över bilden som HH tog?

varför tar man en bild? vem skulle han bevisa den bilden för att han hade dödat gabbe?

något är skumt just varför tar man en bild som "trofé"
Citera
2014-01-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
*Han har köpt nya SIM-kort till Henrik inför mordet.
*Han har skjutsat Henrik till o från brottsplatsen.
*Han har hjälpt till att bränna kläder o andra bevis.
*Han har varit med o försökt flytta på de resterna som fanns av det uppbrända.

Det är inte bara medhjälp till grov misshandel.

Att köpa SIM-kort och skjutsa är bara medhjälp om mordet var planerat! Om GM sagt att han skulle ge sig på honom är det medhjälp till grov misshandel.. Bränna kläder är skyddande av brottsling...
Citera
2014-01-15, 12:25
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Critage
Är det någon som kan komma över bilden som HH tog?

varför tar man en bild? vem skulle han bevisa den bilden för att han hade dödat gabbe?

något är skumt just varför tar man en bild som "trofé"

Fotona är sekretess. Kan det (dessutom?) vara ett led i att ytterligare förnedra det döende offret?
Citera
2014-01-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Bara jag som vill ha FUP?? Bästa sättet att hänga ut aset Henrik. Efter fup offentlig gjorts finns det ingen som kan försvara aset mer.

Gabriel letade verkligen sov plats åt Henrik samma kväll han mördades 😢 det säger endel om både offer och förövare..

vad säger det om offret ? endast att han inte hade en aning om att hans kusin tänkte mörda honom .
Citera
2014-01-15, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Att köpa SIM-kort och skjutsa är bara medhjälp om mordet var planerat! Om GM sagt att han skulle ge sig på honom är det medhjälp till grov misshandel.. Bränna kläder är skyddande av brottsling...

Att Henrik innan dådet säger att han ska ha ihjäl Gabriel o därefter verkligen sätter den planen i verket tyder väl på att det är planerat?
Citera
2014-01-15, 14:20
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
Att Henrik innan dådet säger att han ska ha ihjäl Gabriel o därefter verkligen sätter den planen i verket tyder väl på att det är planerat?
Jag får det till överlagt mord! knappast att g-m kan hävda självförsvar eller att b-o sprang på kviven självmant när han har knivhugg i ryggen. Ohyggligt och fegt utfört! Och g-m far är ju rätt vaken när han säger att hans sån aldrig skulle mörda sin egen cusin (Va?) Så det är okej att mörda folk överhuvudtaget? Det förklarar ju avsaknaden av intelligenskvot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in