2014-01-18, 23:59
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scotty
Hm? Vad menar du? Jag är resande själv och jag kan min romani. Buro är bonne (icke resande)
Kan förklara bättre sen någon gång när jag har tid för att saken är mer komplicerat nu för tiden då många är utblandade med icke resande blod så kallade halv tattare. därav att det fins sk reservdelstattare som far omkring och skryter om att vara resande när dom i själva verket är buro med kanske en liten del resande blod i sig. En fullblodstattare är fallen av föräldrar med 100% rent blod på både mor och fars sida gärna flera generationer tillbaka i tiden. Tyvärr så sabbar dessa ickerena den äkta kulturen med sitt handlande där exp skrika buro till allt och alla. Buro myntades i gamla bondesamhället då hyvudsaken bönderna ägde gårdar. Nu för tiden kan ju en resande äga en gård och vara bonde skall han då kallas buro? Så saken är komplicerad rent språkmässigt. Mvh. TJAVO.
Citera
2014-01-19, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Kan förklara bättre sen någon gång när jag har tid för att saken är mer komplicerat nu för tiden då många är utblandade med icke resande blod så kallade halv tattare. därav att det fins sk reservdelstattare som far omkring och skryter om att vara resande när dom i själva verket är buro med kanske en liten del resande blod i sig. En fullblodstattare är fallen av föräldrar med 100% rent blod på både mor och fars sida gärna flera generationer tillbaka i tiden. Tyvärr så sabbar dessa ickerena den äkta kulturen med sitt handlande där exp skrika buro till allt och alla. Buro myntades i gamla bondesamhället då hyvudsaken bönderna ägde gårdar. Nu för tiden kan ju en resande äga en gård och vara bonde skall han då kallas buro? Så saken är komplicerad rent språkmässigt. Mvh. TJAVO.

Finns ETT ord för din långa förklaring=
RASISM
Sorry men när Scotty gav sin förklaring så kändes det ok men när din kom så kände jag bara avsky.
Och snälla, läs igenom innan posta så vi slipper alla dessa stavfel och särskrivningar
Citera
2014-01-19, 21:03
Medlem
Helt rätt att stänga av Bruno !!

Han har hängt ut mig som en person som är helt FEL FEL FEL !!!
Han TROR att jag är en viss person ... men denna person han hänger ut är den personen som faktiskt räddade livet på den person som blev utsatt för 16 knivhugg !!!
Blanda för fan inte in denna person i detta !!!
Nu ska det tilläggas att det är INTE jag som anmält något till FB eller varför han blivit anmäld !!!!

Jag hade lixom missat inlägget där han hängde ut mig för en helt oskyldig person !!! men fick ett telefonsamtal i helgen om vad han skrivit ... men hittade inte inlägget !! så jag la ingen energi på idioten !!!!

Bruno i ett nötskal som tror och bildar sig en egen värld !!!! Tyvärr drar han med sig Gun i detta !

Personen han anklagat mår inte bra och funderar på att kontakta polisen ( om hon ( det va en HON som han anklagade) inte redan gjort detta )!!!!
En person som Bruno ska man ha på låååååååångt avstånd ... URRRKKK !!!

Även om han får sitt FB Konto stängt så finns ju Gun:s konto kvar eller så skapar dom ett nytt så är det igång igen
Citera
2014-01-19, 21:20
Medlem
Minimois avatar
Bruno berättar själv i förhör att han har suttit på kåken 8 år effektiv tid, delat på två omgångar, och kom ut för inte alltför länge sedan. Så han är bland de sista att döma och uttala sig om offret och hans anhöriga. Det säger som sagt mest om honom själv. Inte minst säger det allt om vilken förebild han har varit för sonen.

Senast redigerad av Minimoi 2014-01-19 kl. 21:50.
Citera
2014-01-19, 21:24
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scotty
Hm? Vad menar du? Jag är resande själv och jag kan min romani. Buro är bonne (icke resande)
Resandefolket har väl ändå inte så mycket med romani att göra, det är ju zigenarnas språk. Eller är det så att du är zigenare?
Citera
2014-01-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Bruno berättar själv i förhör att han har suttit på kåken 8 år effektiv tid, delat på två omgångar, och kom ut för inte alltför länge sedan. Så han är bland de sista att döma och uttala sig om offret och hans anhöriga. Det säger som sagt mest om honom själv. Inte minst säger det allt om vilken förebild han har varit för sonen.

Ska man ta med dom andra voltorna också så blir ju den effektiva tiden ännu längre !
Han e så jävla korkad så klockorna här hemma stannar
Citera
2014-01-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Ska man ta med dom andra voltorna också så blir ju den effektiva tiden ännu längre !
Han e så jävla korkad så klockorna här hemma stannar

Det måste vara ett rätt skruvat förhållande far/son, när man i rätten tar upp varför man erkänt i telefon att man knivskurit någon, att det skulle vara för att imponera på pappa - och pappa står i rätten och håller med!

http://www.mediafire.com/view/gk9vkvchcv5pch8/B%202122-10%20HovR.pdf
Sid 4-5
Citera
2014-01-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Det måste vara ett rätt skruvat förhållande far/son, när man i rätten tar upp varför man erkänt i telefon att man knivskurit någon, att det skulle vara för att imponera på pappa - och pappa står i rätten och håller med!

http://www.mediafire.com/view/gk9vkvchcv5pch8/B%202122-10%20HovR.pdf
Sid 4-5

Är du förvånad ??
Inte jag i alla fall !!!!

Ska bli intressant att läs FUP:en va pappsen sagt denna gång och om han har mage att gå in och " vittna" för sin son i detta mål !!!!!
För kontakt och vetat om detta har han ju !!! men ta steget att stå i rätten och tala inför släkten !!!!
Vittna under Ed behöver han ju inte ... så han kan ljuga bäst fan han vill .. vilket han är bra på
Citera
2014-01-20, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrowscaup
Är du förvånad ??
Inte jag i alla fall !!!!

Ska bli intressant att läs FUP:en va pappsen sagt denna gång och om han har mage att gå in och " vittna" för sin son i detta mål !!!!!
För kontakt och vetat om detta har han ju !!! men ta steget att stå i rätten och tala inför släkten !!!!
Vittna under Ed behöver han ju inte ... så han kan ljuga bäst fan han vill .. vilket han är bra på
Förvånad och förvånad... Låter bara udda, men så känner jag ju inte till hur han Br*no uppfostrar sina barn
Citera
2014-01-20, 08:17
Medlem
activitys avatar
Hade jag vart resande hade jag stark tagit avstånd från den sidan, Visst den kulturen kan ju säkert vara fin och så, Men de flesta flashar ju med det och divar sig för att sedan vara kriminella och verkligen verkar vara stolta över att dem är tattare som levt genom att stulit från europeér i över 1000år...

Inget jag hade "outat" mig med om jag var resande som sagt som synd är då så många trycker ner den annars kanske fina kulturen(?) att levt genom tiggeri o stulit är väl inte fint utan syftar mer på gitarr spelandet o sånt där som tillhör det,
Citera
2014-01-20, 10:39
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jomense
Finns ETT ord för din långa förklaring=
RASISM
Sorry men när Scotty gav sin förklaring så kändes det ok men när din kom så kände jag bara avsky.
Och snälla, läs igenom innan posta så vi slipper alla dessa stavfel och särskrivningar
Rasist kan jag knappast kalla mig då jag i första hand svarade scotty på hans frågeställning till mig angående ordet (BURO) då det är relevant i denna sorgliga
Händelse. Och jag har har försökt att förklara så utförligt jag kan med eller utan stavfel!
Det uppseendeväckande i detta är ju att den misstänkte g-m.h-h. Står och hotar sin egen mor och sambo med att slå (tjuringen)=kniven i någon av dem?
Citera
2014-01-20, 13:11
Medlem
activitys avatar
Ang mitt andra inlägg här över, Hade ju vart trevligt om resande folket verkligen visade att de flesta är skötsamma vanliga människor och bygger vidare sina goda sidor på sin kultur och även visar oss icke resande sin kutur och eran historia, Tyvärr hör man ju ofta skit om det bara, och helt oskyldiga kan man ju inte säga att ni har vart heller, många sk resande eller tattare som jag skrev tidigare är ju dumma i huvudet o stoltserar med de för att man ska va "rädd" för er, Ex "never ever fuck with travelers" osv

Tycker sånt är så jävla barnsligt, vore kul om man fick andra bilder från resande !

Dom goda krafterna i från erat folk behöver få mer utrymme och höras, är rätt säker på att många vill se det ändå, Svenskarna som sådana är ju öppna för nya saker och ting
Senast redigerad av activity 2014-01-20 kl. 13:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in