Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-27, 01:41
  #601
Medlem
Paska vet jag vad det är på finska iaf

Men det hör inte hit
Citera
2013-09-27, 01:49
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Släktforskning är mitt gebit. Här skriver både Bruno och Emanuel om hur de är släkt:
http://web.archive.org/web/200411160...tml?1075368308

De har en gemensam anfader Aron Hederlig H*lmdahl och är kusiner. Bruno skriver att Aron är hans morfarsfarfar. Det är alltså Brunos mor som är en H*lmdahl. EH skriver att han är son till BjH och kusin med BrH.
EH vill vara en Kuro Pasko. Vad är det?

Förövrigt hänvisas till malmöpolisen. De har säkert anteckningar sedan 1860.


hmm. hur kan då brunos dotter vara bror till henke men kusin till celine som är mannes och henkes bror, för om ni kan tala om det för mig så får jag erkänna att jag hade fel!
Citera
2013-09-27, 01:55
  #603
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3poeng
hmm. hur kan då brunos dotter vara bror till henke men kusin till celine som är mannes och henkes bror, för om ni kan tala om det för mig så får jag erkänna att jag hade fel!
Är du full? "hur kan då brunos dotter vara bror till henke" En dotter som är bror helt plötsligt? Könsbyte? Fattar fortfarande ingenting.
Citera
2013-09-27, 02:07
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3poeng
hmm. hur kan då brunos dotter vara bror till henke men kusin till celine som är mannes och henkes bror, för om ni kan tala om det för mig så får jag erkänna att jag hade fel!

G och hans syskon är inte kusin med varken H*nrik eller hans systrar. BH är kusin till GH och hans syskon och som tidigare nämnare sagt är BrH's mamma BjH's syster.
Citera
2013-09-27, 02:08
  #605
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
G och hans syskon är inte kusin med varken H*nrik eller hans systrar. BH är kusin till GH och hans syskon och som tidigare nämnare sagt är BrH's mamma BjH's syster.

vara syster till henke. my bad
Citera
2013-09-27, 02:11
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
G och hans syskon är inte kusin med varken H*nrik eller hans systrar. BH är kusin till GH och hans syskon och som tidigare nämnare sagt är BrH's mamma BjH's syster.

får inte ihop det, kikade nyss brunos dotters facebook, där står det ju att hon är kusin med dom, jag fattar inte riktigt..
Citera
2013-09-27, 02:30
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3poeng
får inte ihop det, kikade nyss brunos dotters facebook, där står det ju att hon är kusin med dom, jag fattar inte riktigt..

Jo hört att dom kallat varandra kusiner och skall ligga någon logisk förklaring i det. Dock vet jag inte varför man kallar sina kusinbarn för kusiner . Men H och hans systrar är kusinbarn till G och hans syskon.
Citera
2013-09-27, 02:38
  #608
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
Jo hört att dom kallat varandra kusiner och skall ligga någon logisk förklaring i det. Dock vet jag inte varför man kallar sina kusinbarn för kusiner . Men H och hans systrar är kusinbarn till G och hans syskon.
Ja, logiken ligger att dom är resande och säkerligen inte har riktig koll på vem som är ens riktiga far och mor. Alla verkar ju vara syskon med varandra. Inavel kanske?
Citera
2013-09-27, 03:06
  #609
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pneumatics
Paska vet jag vad det är på finska iaf

Men det hör inte hit

Jag dör av nyfikenhet. Kuro betyder föl på romani och paska är skit på finska:

Varför vill EH vara en fölskit? Någon som rakkrar romani?
http://modersmal.skolverket.se/resan...r/pdf19421.pdf
Citera
2013-09-27, 08:23
  #610
Medlem
BjH's föräldrar har 4 barn:
BjH, C****, R******* o G**.

BjH har/hade (vad jag vet) 7 barn, varav 2 av dem är/var EH o GH. (De andra behöver vi inte dra in här)

C**** o R*******'s barn är inte aktuella här.

G** har ett gäng barn hon med, varav den äldsta är BrH.

BrH i sin tur har 3 barn, varav en är HH.
Citera
2013-09-27, 08:59
  #611
Medlem
Släkträd hit och dit är inte relevant, starta i så fall en egen tråd om detta. Beträffande mordet på G så bör man fråga sej följande:

1) Vilken relation hade flickvännen till G, var dom i konflikt med varandra på något sätt?
2) Vem pratade/SMS:ade G när han hördes av för sista gången?
3) Hur var hans psykiska status då? Uppriven, Deprimerad?, Påverkad?, eller var han kanske rädd för
någon/några och kände sig jagad?
4) Vem besökte han på Sta*kegatan? och Nonnensv*g?
5) Drogade dom där? eller gjordes det upp några affärer?
6) Var han ovän med någon sedan tidigare?
7) Är detta eventuellt ett svartsjukedrama som spårat ur?
8) Träffade G sina gamla vänner,eller hade han skaffat nya bekanta?
9) Ta en ordenlig titt på fotot i NLT från minnesstunden, det är inte ovanligt att GM dyker
upp vid sådana tillfällen.

Om några av dessa frågor kan besvaras ärligt, utan massa spekulationer om tänkbar GM så finns det
en möjlighet att finna nya trådar att dra i. Rykten kan vara sanna, men släpp hörsägnen för en stund, och håll dig till ren fakta. Det du minst anar kan ha stor betydelse.
__________________
Senast redigerad av Droogge 2013-09-27 kl. 09:04.
Citera
2013-09-27, 11:13
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droogge
Släkträd hit och dit är inte relevant, starta i så fall en egen tråd om detta. Beträffande mordet på G så bör man fråga sej följande:

1) Vilken relation hade flickvännen till G, var dom i konflikt med varandra på något sätt?
2) Vem pratade/SMS:ade G när han hördes av för sista gången?
3) Hur var hans psykiska status då? Uppriven, Deprimerad?, Påverkad?, eller var han kanske rädd för
någon/några och kände sig jagad?
4) Vem besökte han på Sta*kegatan? och Nonnensv*g?
5) Drogade dom där? eller gjordes det upp några affärer?
6) Var han ovän med någon sedan tidigare?
7) Är detta eventuellt ett svartsjukedrama som spårat ur?
8) Träffade G sina gamla vänner,eller hade han skaffat nya bekanta?
9) Ta en ordenlig titt på fotot i NLT från minnesstunden, det är inte ovanligt att GM dyker
upp vid sådana tillfällen.

Om några av dessa frågor kan besvaras ärligt, utan massa spekulationer om tänkbar GM så finns det
en möjlighet att finna nya trådar att dra i. Rykten kan vara sanna, men släpp hörsägnen för en stund, och håll dig till ren fakta. Det du minst anar kan ha stor betydelse.



Lite svårt att hålla sej till fakta när man inte var med honom den kvällen. Därför blir ju allt spekulationer och hörsägen. Eller hur? All "fakta" tar nog polisen itu med. Den insynen får nog inte allmänheten tyvärr....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback