Resultat: .
0%
röster
2014-01-16, 17:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Är Grosskreutz verkligen så bra att det är motiverat att flytta upp Lahm? Kan inte Gündogan ta steget ner bredvid Schweinsteiger för att ge plats åt en till ur den mängd av intressanta offensiva mittfältare man har? Müller borde väl hur som helst starta...
För helvete svär inte i kyrkan karln är ju helt jäkla galen jag säger upp mitt Tyska medborgarskap om den fan spelar VM.
Citera
2014-01-16, 17:40
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Jaså, vilka då undrar jag? På flera sidor så är han med i höstens BL-elva. En äkta Dortmunder Jung också - vilket hade varit roligt att se.

Tja, vilka andra vill du se i anfallet då? Kruse, Götze och Müller är inte tillräckligt dödliga i boxen för att spela anfallare från start. Klose kan inte spela alla matcher. Jag tror mycket väl någon av Lasogga, Timo Werner eller kanske Kevin Volland kan hamna i VM-truppen.

För att börja med kommer nog Lahm spela där hur som helst, annars är Sebastian Jung, Sascha Riether, Christian Träsch, Tony Jantschke, Andreas Beck bl.a. är bättre alternativ än Kevin. Och Boateng ska vi inte utesluta även om han nog går före Hummels i dagsläget som mittback.

Vilka andra? Jag vill se Klose och Gomez som anfallare med Volland som alternativ.
Citera
2014-01-16, 17:50
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Givetvis har du rätt i det mesta, men den spelare man mest ska reagera emot i denna märkliga elva är Pierre-Michel Lasogga. En Ruhr-kille som är petad från Hertha Berlin, men gjort riktigt bra som utlånad till krislaget Hamburg.

Mest känd i Tyskland för att han verkar ha en udda relation med sin mor, avdankad punkbrud i 50-års åldern. Senast sedd utanför Wolfsburgs träningsanläggning, men så är hon inte bara mamma och någon som Pierre-Michel brukar fotograferas tillsammans med på märkliga bilder utan är också hans manager.

Edit; länk
https://www.google.se/search?hl=sv&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=148 7&bih=905&q=pierre+michel+lasogga&oq=pierre+michel +&gs_l=img.1.0.0i19l7.1659.7158.0.9785.14.11.0.3.3 .0.44.440.11.11.0....0...1ac.1.32.img..0.14.473.rX 66 GOxaB5M#hl=sv&q=pierre+michel+lasogga+mutter&tbm=i sch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=AIJZYA8z4pa1RM%253A%3BI n3GmDd9lk1E1M%3Bhttp%253A%252F%252Fsportbild.bild. de%252FSPORT%252Fbund esliga%252Fvereine%252Fhamburger-sv%252F2013%252F11%252F27%252Fhsv-sportchef-oliver-kreuzer%252FPier re-Michel_20Lasogga_20mit_20Mutter_20Kerstin__3427811 7__MBQF-1385540224%252CtemplateId%25253DrenderS caled%252Cproperty%25253DBild%252Cheight%25253D349 .jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fsportbild.bild.de%252FSP ORT%252Fbundesliga%252Fvereine%252Fhamburger-sv%252F2013%252F11%252F27%252Fhsv-sportchef-oliver-kreu zer%252Ffreut-sich-auf-verhandlungen-mit-mama-lasogga.html%3B465%3B349

Großkreutz ska självklart inte vara med, han är inte ordinarie i BVB ens som högerback. Däremot ett energipaket i och kring Dortmund, gammal hulligan/klackkille som han är.

Vill afra tas på allvar som skribent måste denne skriva seriösare inlägg. För frågan om vilket lag Tyskland kan eller bör ställa upp med är intressant.
Hördududu hans mamma är en ung avdankad punkbrud på 41år....jävla snorungar som inte visar någon hyfs.
Citera
2014-01-16, 17:53
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hördududu hans mamma är en ung avdankad punkbrud på 41år....jävla snorungar som inte visar någon hyfs.

Editerade mitt inlägg, men du han före med att citera och kommentera.
Citera
2014-01-16, 17:56
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Är Grosskreutz verkligen så bra att det är motiverat att flytta upp Lahm? Kan inte Gündogan ta steget ner bredvid Schweinsteiger för att ge plats åt en till ur den mängd av intressanta offensiva mittfältare man har? Müller borde väl hur som helst starta...

Lahm är bättre än KG, helt klart, men det vore en stor miss att inte spela Lahm som rollen som defensiv mittfältare där han är en av de bästa i världen. KG är en oslipad diamant. Hans offensiva penetreringar och målfarlighet kan göra honom till en riktig joker i leken. Finns ingen som jag kan se med hans talang och utvecklingspotential på högerbacken. I ett VM måste man våga chansa för att lyckas. Dina övriga resonemang är egentligen ganska logiska och jag kan inte vederlägga dem förutom att säga att det vore slöseri att spela både Gündogan och Schweini defensivt, då båda är mycket kreativa och bra målskyttar.
Citera
2014-01-16, 17:58
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Absolut inte. Finns ett 10-tal andra spelare att välja före Großkreutz...

Killen har Lasogga som första-val med Klose, Gomez, Kießling m.m. att välja på. Det säger väl allt?

Hehe låt oss se vad som händer...
Citera
2014-01-16, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
För att börja med kommer nog Lahm spela där hur som helst, annars är Sebastian Jung, Sascha Riether, Christian Träsch, Tony Jantschke, Andreas Beck bl.a. är bättre alternativ än Kevin. Och Boateng ska vi inte utesluta även om han nog går före Hummels i dagsläget som mittback.

Vilka andra? Jag vill se Klose och Gomez som anfallare med Volland som alternativ.

Kevin har en krigarmentalitet som få andra vilket kan vara värdefullt. Jung och Beck har varit bra den här säsongen, de skulle eventuellt kunna gå före, men håller inte med om de övriga med reservation för Riether då jag inte kollar på speciellt mycket PL. Värt att notera är dock att Fulham har sämst målskillnad och överlägset flest insläppta mål i ligan - inte bra statistik om man är försvarsspelare.
Senast redigerad av fortississimo 2014-01-16 kl. 18:01.
Citera
2014-01-16, 18:07
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Givetvis har du rätt i det mesta, men den spelare man mest ska reagera emot i denna märkliga elva är Pierre-Michel Lasogga. En Ruhr-kille som är petad från Hertha Berlin, men gjort riktigt bra som utlånad till krislaget Hamburg.

Großkreutz ska självklart inte vara med, han är inte ordinarie i BVB ens som högerback. Däremot ett energipaket i och kring Dortmund, gammal hulligan/klackkille som han är.

Vill afra tas på allvar som skribent måste denne skriva seriösare inlägg. För frågan om vilket lag Tyskland kan eller bör ställa upp med är intressant.

Mina val av Kevin och Lasogga verkar röra om i grytan lite här inne. Kan behövas!
Citera
2014-01-16, 18:13
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp

Tycker Özil går ner sig för mycket i stormatcherna, och i VM är det bara stora matcher...

Håller med dig här.

Klose är ju helt klart på gång igen. Han menar allvar med att spela från start i VM.

Hans första mål direkt efter comebacken:

http://www.youtube.com/watch?v=siBuxoqnZZY
Citera
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Mina val av Kevin och Lasogga verkar röra om i grytan lite här inne. Kan behövas!

Du måste be din läkare om ny medicin så kommer det lösa sig.

Bara så ni vet så är Draxler i München idag och .............
Citera
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra

Behövas? Vi påverkar inte hur Löw tar ut laget lilla du...
Citera
2014-01-16, 18:17
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det roliga är att Raúl hängde på Bayerns träningsläger hela tiden och snackade med spelarna och Pep under deras träningsläger i Doha.
Bland annat så ville han bli fotad och få autografer med flera spelare för att visa sina barn bland annat som här Kroos.
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/ral-wird-bayern-autogrammjaeger-3307695.html

http://www.tz.de/sport/fc-bayern/trainingslager-bayern-muenchen-doha-katar-arjen-robben-zeigt-raul-gonzalez-verletzungsnarbe-3299126. html

Även Andrés Villas-Boas var med på träningarna
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/trainer-trainer-pep-lektion-villas-boas-3305375.html

Haha Raul kanske kan bli sportchef i BM om Uli kastas i fängelse och Sammer måste hoppa in som president.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in