Resultat: .
0%
röster
2014-01-16, 18:20
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Du måste be din läkare om ny medicin så kommer det lösa sig.

Bara så ni vet så är Draxler i München idag och .............

Skaffar en arsenal för framtiden?
Citera
2014-01-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Håller med dig här.

Klose är ju helt klart på gång igen. Han menar allvar med att spela från start i VM.

Hans första mål direkt efter comebacken:

http://www.youtube.com/watch?v=siBuxoqnZZY

Vad jag tror det är som händer är att Özil vill vara mittpunkten i det offensiva spelet och ha det kreativa ansvaret. Anfallen ska flöda genom honom. Bra tränare kan utnyttja detta och markera bort honom varpå laget blir uddlöst.
Citera
2014-01-16, 18:26
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Vad jag tror det är som händer är att Özil vill vara mittpunkten i det offensiva spelet och ha det kreativa ansvaret. Anfallen ska flöda genom honom. Bra tränare kan utnyttja detta och markera bort honom varpå laget blir uddlöst.

Özils främsta styrka ligger väl i kontringar och snabba omställningar där han kan skära igenom som en gasell och slå smörpassningar samt göra mål medan tiki-taka passande och dominansfotboll inte passar honom lika bra.
Citera
2014-01-16, 18:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Skaffar en arsenal för framtiden?
Han är som alla Tyska och flera utlänska idrottare på besök hos Müller-Wohlfahrt
Citera
2014-01-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Du måste be din läkare om ny medicin så kommer det lösa sig.

Bara så ni vet så är Draxler i München idag och .............

Skulle vara kul om Draxler går Bayern istället när PL-fantasterna och engelsk media vill få det till att han är mycket nära Arsenal. Potentiell ersättare till Ribéry kanske?
Citera
2014-01-16, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Skulle vara kul om Draxler går Bayern istället när PL-fantasterna och engelsk media vill få det till att han är mycket nära Arsenal. Potentiell ersättare till Ribéry kanske?

I framtiden kanske. Men skulle Draxler gå till Bayern redan i sommar tror jag att han hade förstört sin karriär. Mer logiskt, Schalke -> Arsenal -> Bayern, han använder alltså Arsenal som en mellanstation.
Citera
2014-01-16, 19:39
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Mina val av Kevin och Lasogga verkar röra om i grytan lite här inne. Kan behövas!

Röra om i grytan??

Nix, du påminner mig, och kanske andra, på ett pinsamt sätt om varför man aldrig har gillat klubben Ballspiel-Verein Borussia 1909 Dortmund och framförallt inte många av deras anhängare. En relation jag haft med den klubben långt innan de senaste årens framgångar, men hoppats på att kunna ändra.

Din "klubbkamrat" fortississimos inlägg här får mig däremot ofta att påminnas om att jag verkligen gillar Klopp och detta lag.

För att få bort den startade diskussionen om ett önskat tyskt landslag inför VM ur ditt Dortmundperspektiv från denna skit, så kommer då två sakliga invändningar mot ditt tyska lag.

1. Marcel Schmelzer har inte hållt alls samma klass denna höst som förra säsongen, sedan skadeuppehållet. Vänsterbackplatsen är Tysklands på pappret svagaste och denne kille känns sämre än Jansen i dagsläget.

2. Reus har inte alls presterat som förväntat, något har saknas för honom som har så mycket potential och kunnande. Eller var det kanske bara för att han fick spela bredvid Götze allt visades? Även där finns det bättre alternativ utanför Dortmund.

Så inte borde speciellt många spelare från BVB få åka till Brasilen om inget händer. Detta år är detta år och det förra var det förra.
Citera
2014-01-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Röra om i grytan??

Nix, du påminner mig, och kanske andra, på ett pinsamt sätt om varför man aldrig har gillat klubben Ballspiel-Verein Borussia 1909 Dortmund och framförallt inte många av deras anhängare. En relation jag haft med den klubben långt innan de senaste årens framgångar, men hoppats på att kunna ändra.

Din "klubbkamrat" fortississimos inlägg här får mig däremot ofta att påminnas om att jag verkligen gillar Klopp och detta lag.

För att få bort den startade diskussionen om ett önskat tyskt landslag inför VM ur ditt Dortmundperspektiv från denna skit, så kommer då två sakliga invändningar mot ditt tyska lag.

1. Marcel Schmelzer har inte hållt alls samma klass denna höst som förra säsongen, sedan skadeuppehållet. Vänsterbackplatsen är Tysklands på pappret svagaste och denne kille känns sämre än Jansen i dagsläget.

2. Reus har inte alls presterat som förväntat, något har saknas för honom som har så mycket potential och kunnande. Eller var det kanske bara för att han fick spela bredvid Götze allt visades? Även där finns det bättre alternativ utanför Dortmund.

Så inte borde speciellt många spelare från BVB få åka till Brasilen om inget händer. Detta år är detta år och det förra var det förra.

Angående Schmelzer så var han bra fram till matchen mot Nürnberg, där han blev skadad. Jansen går före i dagsläget ja (det borde flera andra göra också - även Durm anser jag vara bättre; Schmelzer såg mycket svag ut i några situationer mot t.ex. Standard senast).
Reus var riktigt bra fram till matchen mot BMG, därefter har hans prestationer dalat. Tror det hänger samman med hur dålig kreativiteten i anfallen är utan Gündogan och Hummels, Reus får ta för mycket ansvar i dagsläget. Vi får se hur det utvecklar sig.
Citera
2014-01-16, 19:58
Medlem
cyberkalles avatar
Reus måste bara med i ett landslag om han spelar eller ej är väl lite på dagsform och motståndare.

Schmelzer är i dagsläget långt från landslaget men visst han har visat potential under fjolårssäsongen och tidigare.
Citera
2014-01-16, 20:25
Medlem
Det talas om att Ji från Sunderland är på gång; först kommer han att lånas ut till Augsburg, sedan går han gratis till Dortmund. Det borde vara ersättaren till Schieber. Vill sedan se en stortalang tas in som Mitrovic/Batshuayi/Werner/Volland.
Citera
2014-01-16, 20:25
Medlem
Håller nog med om att Reus mindre bra prestationer hänger samman med Gündogan frånvaro, inte helt enkelt att ta allt kreativt ansvar själv. Men en Reus i toppform är förmodligen Tysklands bästa offensiva spelare, tillsammans med Özil.

Hade gärna sett den här elvan:

Neuer
Jung - Hummels - Boateng - Schmelzer
Kroos - Lahm - Schwensteiger
Özil - Müller - Reus

Jag ser gärna att Löw fortsätter på samma spår som Pep. Alltså en mer possessioninriktad fotboll, och då är ju den här uppställningen optimal. Müller har presterat riktigt bra som anfallare (falsk nia), framför allt i dom stora matcherna mot City och Dortmund.
Citera
2014-01-16, 20:36
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Håller nog med om att Reus mindre bra prestationer hänger samman med Gündogan frånvaro, inte helt enkelt att ta allt kreativt ansvar själv. Men en Reus i toppform är förmodligen Tysklands bästa offensiva spelare, tillsammans med Özil.

Hade gärna sett den här elvan:

Neuer
Jung - Hummels - Boateng - Schmelzer
Kroos - Lahm - Schwensteiger
Özil - Müller - Reus

Jag ser gärna att Löw fortsätter på samma spår som Pep. Alltså en mer possessioninriktad fotboll, och då är ju den här uppställningen optimal. Müller har presterat riktigt bra som anfallare (falsk nia), framför allt i dom stora matcherna mot City och Dortmund.

Det skulle väl dock ta aningen tid att spela in samtliga spelare i ett sådant spelsystem? Dortmunds spelare t.ex. saknar erfarenhet av possessionspel. Hade möjligtvis kunna funka om Löw redan tidigare ställt in sig på ett sådant system, nu är det dock enbart tre matcher kvar innan VM, kan inte se honom byta spelsystem.

Dessutom är Lahm den enda dugliga ytterbacken i Tyskland, hade nog spytt lite i munnen av att se Jung och Schmelzer på kanterna.

Neuer
Lahm - Mertesacker - Boateng - Jansen
Schweinsteiger - Kroos/Gündogan
Müller - Özil - Reus/Götze
Klose/Gomez/Kruse

Den offensiva grundordningen är det egentligen inget fel på, utan Löws stora problem är försvaret och även hur man skall handskas med lag som låser ner spelet. Mertesacker har spelat enormt i Arsenal på senare tid, som en del här kanske minns har jag annars varit en stor kritiker utav honom. Inser självklart att elvan jag ställer upp med har ett antal problem då så väl Schweinsteiger som Gündogan har lidit utav en del skadeproblem. Sen måste jag säga att jag tror på den utpräglade målskytten, Kruse kan mycket väl bli turneringens överraskning i min mening. Klose tog oss med storm 02', Podolski 06' och Müller 10'. Kruse 14'?

Får kanske förtydliga, tror säkerligen att Peps idéer hade kunnat fungera i det tyska landslaget, men som de som sett Bayern den här säsongen är medvetna om var det inget spel som kom till över två - tre matcher. Med spelare som inte är vana vid det spelsystemet kan det nog krävas mer än tre träningsmatcher, Portugal är ju ändå den inledande matchen i VM så det gäller att spelet sitter då.
Senast redigerad av marc0p0l0 2014-01-16 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in