Resultat: .
0%
röster
2014-01-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Undrar om inte S04 kommer att få dra det kortaste strået? De får nog kämpa hårdare och mer välorganiserat för att ens klara en EL-plats denna säsong. Den klubben släpper Hildebrand i sommar förresten. Märklig idé de haft, ha tre halvbra målisar som ska konkurrera om en plats. Ingen av dem vore annat än en bra reservmålvakt i en annan klubb.
Kanske kan Raul övertala Casillas att gå till Schalke?
Citera
2014-01-16, 15:30
Medlem
Citat:
Även jag förstår att du är lite besviken på höstens jämna Bundesligatopp så är detta egentligen väldigt positivt och som ”det ska vara”.

En liga behöver flera olika lag som kan utmana där uppe, så att nu BVB och Schalke fått sällskap av M’Gladbach, Leverkusen och kanske Wolfsburg är ett styrkebesked för ligan och inget svaghetstecken för Dortmund. Extra kul är att dessa lag nått denna nivå genom att prioritera offensiven, inga dåliga anfallsspelare där inte, nu även för VW, exl forward.

Undrar om inte S04 kommer att få dra det kortaste strået? De får nog kämpa hårdare och mer välorganiserat för att ens klara en EL-plats denna säsong. Den klubben släpper Hildebrand i sommar förresten. Märklig idé de haft, ha tre halvbra målisar som ska konkurrera om en plats. Ingen av dem vore annat än en bra reservmålvakt i en annan klubb.

Blir en intressant höst där striden om CL och EL-platser kommer att fortgå ända in i kaklet. Ökad konkurrens ger bättre fotboll. Die Schale kommer däremot hänga kvar på sin ”riktiga” plats.

Toppen i BL är starkare den här säsongen jämfört med förra. Vid sidan av Bayern som efter att Leverkusen och BvB tappade på slutet fått springa iväg så ser det väldigt bra ut med VfL, BMG, Schalke, Dortmund och Leverkusen. Då kommer man förmodligen ha några starkare utmanare i EL nästa säsong också.
Citera
2014-01-16, 15:36
Medlem
Citat:
Tackar, detta hade jag missat. Supertrist om inte skadan läker som den ska. Han behövs inte minst i VM.

Apropå sådant, hoppas verkligen Schweinsteiger operation och nu klara rehab gått bra. Han har ju haft en efterhängsen skada han med. Kom inte riktigt upp till sin fulla nivå under hösten.

Jag gillar dock tanken att ha Lahm på mittfältet - något jag tycker har sett ypperligt ut. Men man får hoppas att inte Khedira, Schweinsteiger och Gündogan alla är skadade när VM kommer.
Citera
2014-01-16, 15:47
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Jag gillar dock tanken att ha Lahm på mittfältet - något jag tycker har sett ypperligt ut.
Lahm är en spelare jag verkligen önskar någon kunde klona. Han är ju på nivå världsklass var han än spelar.

Skulle då ha Lahm på högerbacken, Lahm på vänsterbacken samt Lahm som defensiv speluppläggande mittfältare!
Citera
2014-01-16, 16:12
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle

Om detta har det redan ryktats om i Tyskland, dock bara 2% sannolikhet enligt transfermarkt. Raul har förresten säkert träffat sina gamla lagkompisar från S04 i veckan. Han håller ju till i Qatar numera och Schalke har varit där på träningsläger. Så inte är det otroligt att frågan diskuterats dem emellan, men hade jag varit Casillias skulle jag gå till ett lag med bättre försvarsspel.

Den man annars mest tror på är Fabian Giefer från Düsseldorf, men han ryktas även till M'Gladbach tillsammans med ett par till - om nu ter Stegen sticker till Barcelona. Det FCB ska enligt mediauppgifter skicka 10 scouter för att kolla på just honom nästa match. Känns kanske en aning överdrivet, men de möter Bayern så han lär få lite att göra.
Citera
2014-01-16, 16:38
Medlem
afras avatar
Mina naiva försök till en tysk VM-elva, som jag tycker den skulle se ut i dagsläget med tanke på aktuell form och skadeläge:

Neuer
Kevin Großkreutz - Mertesacker - Boateng - Schmelle
Lahm - Kroos
Raffaell - Götze - Reus
Lasogga

Och en optimal elva om skadade spelare återkommer i form:

Neuer
Kevin Großkreutz - Mertesacker - Hummels - Schmelle
Lahm - Schweini
Özil - Gündogan - Götze
Lasogga

Hursomhelst kommer rotationsprincipen spela stor roll med det breda materialet. Spelare som Müller, Poldi, Schürrle, Kruse, Klose mfl kan ju inte bänkas hursomhelst.
Citera
2014-01-16, 16:51
Medlem
Smerchs avatar
Är Grosskreutz verkligen så bra att det är motiverat att flytta upp Lahm? Kan inte Gündogan ta steget ner bredvid Schweinsteiger för att ge plats åt en till ur den mängd av intressanta offensiva mittfältare man har? Müller borde väl hur som helst starta...
Citera
2014-01-16, 17:02
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Är Grosskreutz verkligen så bra att det är motiverat att flytta upp Lahm? Kan inte Gündogan ta steget ner bredvid Schweinsteiger för att ge plats åt en till ur den mängd av intressanta offensiva mittfältare man har? Müller borde väl hur som helst starta...

Absolut inte. Finns ett 10-tal andra spelare att välja före Großkreutz...

Killen har Lasogga som första-val med Klose, Gomez, Kießling m.m. att välja på. Det säger väl allt?
Citera
2014-01-16, 17:09
Medlem
Neuer
Lahm - Hummels - Mertesacker - Schmelzer
------Schweini - Kroos/Gundugan/Khedira
----Muller--- - Götze ---- Reus------
---------Klose/Gomez-----------

Tycker Özil går ner sig för mycket i stormatcherna, och i VM är det bara stora matcher... Hoppas på att få se något sånt här!
Citera
2014-01-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Absolut inte. Finns ett 10-tal andra spelare att välja före Großkreutz...

Killen har Lasogga som första-val med Klose, Gomez, Kießling m.m. att välja på. Det säger väl allt?

Jaså, vilka då undrar jag? På flera sidor så är han med i höstens BL-elva. En äkta Dortmunder Jung också - vilket hade varit roligt att se.

Tja, vilka andra vill du se i anfallet då? Kruse, Götze och Müller är inte tillräckligt dödliga i boxen för att spela anfallare från start. Klose kan inte spela alla matcher. Jag tror mycket väl någon av Lasogga, Timo Werner eller kanske Kevin Volland kan hamna i VM-truppen.
Citera
2014-01-16, 17:35
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Givetvis har du rätt i det mesta, men den spelare man mest ska reagera emot i denna märkliga elva är Pierre-Michel Lasogga. En Ruhr-kille som är petad från Hertha Berlin, men gjort riktigt bra som utlånad till krislaget Hamburg.

Mest känd i Tyskland för att han verkar ha en udda relation med sin mor, avdankad punkbrud i 40-års åldern. Senast sedd utanför Wolfsburgs träningsanläggning, men så är hon inte bara mamma och någon som Pierre-Michel brukar fotograferas tillsammans med på märkliga bilder utan är också hans manager.

Edit; länk
https://www.google.se/search?hl=sv&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=148 7&bih=905&q=pierre+michel+lasogga&oq=pierre+michel +&gs_l=img.1.0.0i19l7.1659.7158.0.9785.14.11.0.3.3 .0.44.440.11.11.0....0...1ac.1.32.img..0.14.473.rX 66 GOxaB5M#hl=sv&q=pierre+michel+lasogga+mutter&tbm=i sch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=AIJZYA8z4pa1RM%253A%3BI n3GmDd9lk1E1M%3Bhttp%253A%252F%252Fsportbild.bild. de%252FSPORT%252Fbund esliga%252Fvereine%252Fhamburger-sv%252F2013%252F11%252F27%252Fhsv-sportchef-oliver-kreuzer%252FPier re-Michel_20Lasogga_20mit_20Mutter_20Kerstin__3427811 7__MBQF-1385540224%252CtemplateId%25253DrenderS caled%252Cproperty%25253DBild%252Cheight%25253D349 .jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fsportbild.bild.de%252FSP ORT%252Fbundesliga%252Fvereine%252Fhamburger-sv%252F2013%252F11%252F27%252Fhsv-sportchef-oliver-kreu zer%252Ffreut-sich-auf-verhandlungen-mit-mama-lasogga.html%3B465%3B349

Großkreutz ska självklart inte vara med, han är inte ordinarie i BVB ens som högerback. Däremot ett energipaket i och kring Dortmund, gammal hulligan/klackkille som han är.

Vill afra tas på allvar som skribent måste denne skriva seriösare inlägg. För frågan om vilket lag Tyskland kan eller bör ställa upp med är intressant.
Senast redigerad av motvall 2014-01-16 kl. 17:50.
Citera
2014-01-16, 17:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle

Det roliga är att Raúl hängde på Bayerns träningsläger hela tiden och snackade med spelarna och Pep under deras träningsläger i Doha.
Bland annat så ville han bli fotad och få autografer med flera spelare för att visa sina barn bland annat som här Kroos.
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/ral-wird-bayern-autogrammjaeger-3307695.html

http://www.tz.de/sport/fc-bayern/trainingslager-bayern-muenchen-doha-katar-arjen-robben-zeigt-raul-gonzalez-verletzungsnarbe-3299126. html

Även Andrés Villas-Boas var med på träningarna
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/trainer-trainer-pep-lektion-villas-boas-3305375.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in