Resultat: .
0%
röster
2014-05-18, 17:23
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Den danska pålägsskalven Pierre startade igår såg jag. Hur spelade han, jag missade dessvärre matchen.

Han gjorde en riktig bra match med tanke på betydelsen av match.
Han gjorde inte bort sig ej heller några framstående insatser men i det stora hela en stabil och bra match.
Citera
2014-05-18, 19:27
Medlem
dippsis avatar
Inte kunnat riktigt smälta det ännu men vi är kvar, kvar i liga 1! fyfan vad härligt, blev en del klagomål på jobbet för jag hoppa runt men det spelar ingen roll nu för vi är kvar! Kvar för att ha derby mot Bremen och få mäta oss med dem bästa lagen i tyska ligan. Vi slipper möta affärsplakatet Salzburg en säsong till iaf. Aja nu ska jag fira! Inte vågat skriva här under senaste veckorna för känslorna har varit dämpade men nu är jag fan tillbaka!

Edit, mycket måste förändras inför nästa säsong, hoppas på HSVplus nu om en vecka och sedan att AR försvinner! Sikta på bli ett stabilt mittenlag för sedan arbeta sig tillbaka till internationella tiderna igen.
Citera
2014-05-18, 19:43
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Inte kunnat riktigt smälta det ännu men vi är kvar, kvar i liga 1! fyfan vad härligt, blev en del klagomål på jobbet för jag hoppa runt men det spelar ingen roll nu för vi är kvar! Kvar för att ha derby mot Bremen och få mäta oss med dem bästa lagen i tyska ligan. Vi slipper möta affärsplakatet Salzburg en säsong till iaf. Aja nu ska jag fira! Inte vågat skriva här under senaste veckorna för känslorna har varit dämpade men nu är jag fan tillbaka!

Edit, mycket måste förändras inför nästa säsong, hoppas på HSVplus nu om en vecka och sedan att AR försvinner! Sikta på bli ett stabilt mittenlag för sedan arbeta sig tillbaka till internationella tiderna igen.
Stort grattis! Bra och trevligt för Bundesliga.
Citera
2014-05-18, 19:47
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe

Tackar så mycket!

Med Salzburg menar jag såklart Leipzig!
Citera
2014-05-18, 19:51
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi

Grattis till Klassenerhalt!

Sportsligt har ni egentligen inte förtjänat det men kul för Bundesliga att traditionsklubben HSV är kvar. Men det måste som sagt bli bättring till nästa säsong. Så här kan det inte fortsätta...
Citera
2014-05-18, 22:20
Medlem
JohnniePumas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Han gjorde en riktig bra match med tanke på betydelsen av match.
Han gjorde inte bort sig ej heller några framstående insatser men i det stora hela en stabil och bra match.

Hur är Höjbjerg i övrigt. Kan han nå upp till Eriksens nivå? Vilken spelartyp är han?
Citera
2014-05-19, 07:41
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Hur är Höjbjerg i övrigt. Kan han nå upp till Eriksens nivå? Vilken spelartyp är han?
Han har spelat för lite egentligen för att jag skall kunna ha ett bra svar på din fråga.

Han slåss väl främst med Shaqiri om en plats på bänken som inhoppare än så länge.
Nu ryktas ju som dom flesta Bayernspelarna Shaqiri bort från klubben så det lär ju gynna honom.

Märkligt att nästan alla i laget ryktas bort till PL.
Citera
2014-05-19, 08:02
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe

Grattis grattis! Hade inte velat ha upp Greuther igen.
Citera
2014-05-19, 08:09
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Han har spelat för lite egentligen för att jag skall kunna ha ett bra svar på din fråga.

Han slåss väl främst med Shaqiri om en plats på bänken som inhoppare än så länge.
Nu ryktas ju som dom flesta Bayernspelarna Shaqiri bort från klubben så det lär ju gynna honom.

Märkligt att nästan alla i laget ryktas bort till PL.

Dessutom har han haft ett besvärligt år, med sin pappa först allvarligt cancersjuk och sedan avliden. Detta den andra säsongen i Bayern och den första i A-lagstruppen. Tycker han, med detta i åtanke, gjort det riktigt bra. Ska han utvecklas vidare, så gäller som för alla andra, att killen får speltid. Inte det lättaste i FC Bayern, så han kanske lånas ut.

Nu passar jag på att tacka alla skribenter här för en trevlig Bundesligasäsong och är lika glad som alla andra över att det blev HSV och inte Fürth som är med nästa.
Citera
2014-05-19, 10:08
Medlem
cyberkalles avatar
Glömde gratta Dippsi i denna tråd också inte bara i matchtråden.

Har inte Bilds plustjänster men på TZ kan man läsa om varför det blev som det blev med Mandzukic.

http://www.tz.de/sport/fc-bayern/mandzukic-grund-rauswurf-fc-bayern-durch-guardiola-3567407.html

Hoppas ni kan förstå vad som skrivs.
Citera
2014-05-19, 14:34
Medlem
cyberkalles avatar
Manuel Neuer missar kanske VM.
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/bayern-geht-stock-reihenweise-stars-hans-wilhelm-mueller-wohlfahrt-meta-3567907.html

Man såg att han hade riktigt ont på slutet i cupfinalen.

Bayerns skadehelvete tar aldrig slut.
Citera
2014-05-19, 22:13
Medlem
marc0p0l0s avatar
Darmstadt gjorde nyss sitt tredje mål. Första matchen slutade 1:3 och står nu även 1:3 i Bielefeld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in