Citat:
Ursprungligen postat av
fchansa
Hemma igen från Dresden-trippen. Hände en del både fotbollsmålsmässigt och skattemålsmässigt medan man var i Bundesliga-landet. Vad gäller skattemålet tänker jag inte ge mig in i någon diskussion.
18-20 grader varmt och redan uteserveringar. Mycket Radeberger, rödkål och Klösschen blev det. Vi var inne en sväng på Kartstadt på lördagseftermiddagen. Mycket folk stod där då de visade Wolsfburg - Bayern på en upphängd TV. Bayern gjorde ett av sina många mål i den matchen då jag letade efter en Dynamo kaffe-mugg till min samling och jag kan nog garantera att det inte fanns nåt Wolfsburg fans bland dem som hade BL-eftermiddag på Karstadt i Dresden

Låter trevligt.

Antar att du även var rätt nöjd med Düsseldorfs sena kvittering?
Karstads sportavdelning visar alltså matcher gratis även i andra städer? Kände bara till detta fenomen från Hannover. Tycker själv att varuhuset i sig är lite "overpriced" men absolut ett bra ställe om man som turist vill köpa på sig fotbollssouvenirer.
--------------------------------------------------------------------
Såg Hannovers match på ett kneipe idag. Grym stämning när vi vinner 3-0 på bortaplan!

Måste säga att jag är riktigt imponerad av ynglingen
Leo Bittencourt. Hade det inte varit för honom så hade H96 knappast tagit 3 poäng idag. Grymt kreativ och löpvillig spelare när han är på det humöret. Låg bakom både 1-0 och 2-0. Riktigt synd att BvB har en rückkaufsoption på honom...
Men desto mindre synd att vi nu har minst 8 poäng ner till kvalstrecket när omgången är färdigspelad, oavsett hur matcherna slutar imorgon.