Resultat: .
0%
röster
2014-03-15, 08:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Klubben lägger alltså fram Hopfner som kanditat till posten som president. Kommer avgöras vid en omröstning om 4 veckor.
Adidas VD Hainer blir samtidigt tillförordnad styrelseordförande.

Hopfner är alltså mannen bakom väldigt stora delar av den goda ekonomin i Bayern. Kom till klubben i samband med de ekonomiskt dåliga åren hos klubben i början av 80-talet.
Har ansvarat för alla klubbens affärer, redovisning och mycket annat.

Mycket mycket kompetent ersättare med andra ord.
Känns väsentligt. Ska man kunna hänga med i toppen även i fortsättningen så krävs att man har styr på ekonomin om man ska hänga med andra dopade klubbar. Det är ju det som 'är FCB:s styrka egentligen. Vill inte tro att visioner går förlorade med Ulli.
Citera
2014-03-15, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hoppas du slår dig när du plockar bort stödhjulen vad är LOL?

Gefan i och kommentera det jag skriver om du inte fattar vad jag menar och vilken betydelse han haft för klubben under dom senaste 40-åren.

Att han gjort fel är väl uppenbart för alla och det är därför han fått sitt straff och ett jävligt hårt sådant.
Jag har all rätt att ifrågasätta den respekten och vördnaden du har för ekobrottslingen.
Jävligt hårt fick han (och det med all rätt!)
Citera
2014-03-15, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinho80
Jag har all rätt att ifrågasätta den respekten och vördnaden du har för ekobrottslingen.

Man kan ju ha respekt för det sportsliga och det han gjort för klubben även fast han nu har dömts för ett skattebrott.
Citera
2014-03-15, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Man kan ju ha respekt för det sportsliga och det han gjort för klubben även fast han nu har dömts för ett skattebrott.
Nåväl, att underminera konkurrensen från de allra högsta toppskiten genom åren med att systematiskt roffa åt sig de allra bästa spelarna måste verkligen vara sååååå respektingivande för den kära korvhandlaren

Jag minns när Uli Hoeness sa att han blev förbannad varje gång han tankade bilen för att pengarna gick till Roman. Eller när han sa att det var han som skattebetalare () som betalade Real Madrids värvningar (eftersom Spanien behövde garantier av ECBs OMT program )

Tala är silver, tiga är guld
Citera
2014-03-15, 18:07
Medlem
motvalls avatar
Citat:

All rätt? Med vilken rätt dömer du någon så hårt som räddat din klubb från konkurs genom att låna ut pengar utan ränta, så fodringsägarna skulle få sitt och klubben leva vidare. Allt kan inte vara svart och vitt, även för en BVB:are. Eller vilket lag är ditt, domarnas?

Ähh, nu blir det strax dax för Bayer att visa om de bara är dåliga eller urkassa.
Citera
2014-03-15, 18:11
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Det är ju rent av tramsigt att dela ut fängelsestraff för att någon har undanhållit sina pengar från staten. En avbetalningsplan för beloppet inklusive ränta plus ett saftigt bötesbelopp hade räckt gott och väl. Det är inte våldtäkt vi pratar om.
Citera
2014-03-15, 20:09
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det är ju rent av tramsigt att dela ut fängelsestraff för att någon har undanhållit sina pengar från staten. En avbetalningsplan för beloppet inklusive ränta plus ett saftigt bötesbelopp hade räckt gott och väl. Det är inte våldtäkt vi pratar om.
Håller med. Känns som inte någon part tjänar på det....Avbetalning, böter samt näringsförbud borde duga...Fängelse känns inte relavant vid såna brott..Det har jag alltid tyckt. Inte precis att man måste skydda andra människor ute i samhället.
Citera
2014-03-15, 20:11
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:

Det kan jag hålla med om, men skatteskuld + ränta får han betala i tillägg till fängelsestraffet. Jag är nästan säker på att han inte får böter också, då det vore den svenska paradgrenen dubbelbestraffning.

En ekonomiskt bättre modell vore att bötesbeloppet är lika stort som skatteskuld + ränta, då får staten in pengar och har inga kostnader.
Citera
2014-03-15, 20:32
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Hemma igen från Dresden-trippen. Hände en del både fotbollsmålsmässigt och skattemålsmässigt medan man var i Bundesliga-landet. Vad gäller skattemålet tänker jag inte ge mig in i någon diskussion.

18-20 grader varmt och redan uteserveringar. Mycket Radeberger, rödkål och Klösschen blev det. Vi var inne en sväng på Kartstadt på lördagseftermiddagen. Mycket folk stod där då de visade Wolsfburg - Bayern på en upphängd TV. Bayern gjorde ett av sina många mål i den matchen då jag letade efter en Dynamo kaffe-mugg till min samling och jag kan nog garantera att det inte fanns nåt Wolfsburg fans bland dem som hade BL-eftermiddag på Karstadt i Dresden
Låter trevligt. Antar att du även var rätt nöjd med Düsseldorfs sena kvittering?

Karstads sportavdelning visar alltså matcher gratis även i andra städer? Kände bara till detta fenomen från Hannover. Tycker själv att varuhuset i sig är lite "overpriced" men absolut ett bra ställe om man som turist vill köpa på sig fotbollssouvenirer.

--------------------------------------------------------------------

Såg Hannovers match på ett kneipe idag. Grym stämning när vi vinner 3-0 på bortaplan! Måste säga att jag är riktigt imponerad av ynglingen Leo Bittencourt. Hade det inte varit för honom så hade H96 knappast tagit 3 poäng idag. Grymt kreativ och löpvillig spelare när han är på det humöret. Låg bakom både 1-0 och 2-0. Riktigt synd att BvB har en rückkaufsoption på honom...

Men desto mindre synd att vi nu har minst 8 poäng ner till kvalstrecket när omgången är färdigspelad, oavsett hur matcherna slutar imorgon.
Citera
2014-03-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Låter trevligt. Antar att du även var rätt nöjd med Düsseldorfs sena kvittering?

Karstads sportavdelning visar alltså matcher gratis även i andra städer? Kände bara till detta fenomen från Hannover. Tycker själv att varuhuset i sig är lite "overpriced" men absolut ett bra ställe om man som turist vill köpa på sig fotbollssouvenirer.

--------------------------------------------------------------------

Såg Hannovers match på ett kneipe idag. Grym stämning när vi vinner 3-0 på bortaplan! Måste säga att jag är riktigt imponerad av ynglingen Leo Bittencourt. Hade det inte varit för honom så hade H96 knappast tagit 3 poäng idag. Grymt kreativ och löpvillig spelare när han är på det humöret. Låg bakom både 1-0 och 2-0. Riktigt synd att BvB har en rückkaufsoption på honom...

Men desto mindre synd att vi nu har minst 8 poäng ner till kvalstrecket när omgången är färdigspelad, oavsett hur matcherna slutar imorgon.

Väldigt kul att Bittencourt börjar komma in i laget. Nästa säsong tror jag han blommar ut på riktigt. Fina dribblingar som börjar bli mer effektiva nu även i U21-landslaget.

Andreas Beck sprang in i en kameraman idag, som fick åka till sjukhuset: http://www.spiegel.de/sport/fussball/bundesliga-kameramann-beim-spiel-in-hoffenheim-verletzt-a-958841.html

Sedan en stor eloge till Mainz, som spelar en klart mer sevärd fotboll än überschätzte Augsburg.
Senast redigerad av fortississimo 2014-03-15 kl. 20:58.
Citera
2014-03-15, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
All rätt? Med vilken rätt dömer du någon så hårt som räddat din klubb från konkurs genom att låna ut pengar utan ränta, så fodringsägarna skulle få sitt och klubben leva vidare. Allt kan inte vara svart och vitt, även för en BVB:are. Eller vilket lag är ditt, domarnas?

Ähh, nu blir det strax dax för Bayer att visa om de bara är dåliga eller urkassa.
Du kanske skall korrigera med att lånet från Bayern var en promille i jämförelse med den enorma skulden som vi brottades med då så där måste jag säga emot dig, snarare så fick vi sälja spelare, rättigheterna till arenanamnet b.la. för att BVB skulle stabilisera situationen.

Citat:
Jag tänker på människor under medelklassen som får skatta det lilla de får och sen kommer en rik Hoeness som redan är miljonär och som ändå fuskar. Tycker att det är rätt allvarligt med att skattefuska ifall om man inte drar sitt strå till stacken för hur skall staten betala ut bidrag, finansiera infrastruktur, betala ut lön till politiker, lärare, poliser, brandmän b.la. om man inte skattar. Tänk om alla helt plötsligt undvek skatt, något att bita i för dig
Senast redigerad av Dinho80 2014-03-15 kl. 21:24.
Citera
2014-03-15, 21:18
Medlem
cyberkalles avatar
Alla idioter som inte fattar vad Uli betytt inte bara för Bayern utan för massor av klubbar i Tyskland utan Ulis hjärta hade bara ekonomerna inom klubben fått komma till tals då hade många klubbar varit finito idag.
Men jag hoppas ledningen fortsätter hjälpa andra klubbar men det är Uli som genom åren varit den pådrivande när det gäller empati till andra.

Det var Uli som hjälpte Gerd Müller, Schwarzenbeck under sina livskriser mm mm ingen annan.

Han har visat hjärta långt före han började men detta spekulerande men det har alla glömt.

Är inte det respekt om något kan ni fara åt helvete alla jävlar som tvivlar på hans storhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in