Resultat: .
0%
röster
2013-09-27, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Det finns dessutom så mycket talang i Tyskland för tillfället att Bayern omöjligt kan suga upp allt. De ekonomiska förutsättningarna för detta förbättras också. Bayern är extremt starka just nu, men jag ser positivt på konkurrensmöjligheterna i Bundesliga.
Risken finns ju att talangen försvinner utomlands till England, som det sker i Spanien. Spanien har idag blivit en stor exportör av fotbollsspelare till premier league. Målet för Bundesliga måste vara att talangerna stannar inom tysk fotboll och inte går till PL, det är enda sättet för att få Bundesliga att växa som liga.
Citera
2013-09-28, 07:33
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Mål av Hrgota i kvällens 2-2 match mot Augsburg. Kul att hans målform håller i sig.

Missade matchen, men av det jag sett tidigare av honom så imponerar han. Känns som han mycket väl kan komma med i en eventuell VM-trupp, om han nu vill vara svensk. Han har både fysiken och tekniken som krävs för detta och verkar utvecklas väl där på slätten vid de nedre länderna.
Citera
2013-09-28, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Missade matchen, men av det jag sett tidigare av honom så imponerar han. Känns som han mycket väl kan komma med i en eventuell VM-trupp, om han nu vill vara svensk. Han har både fysiken och tekniken som krävs för detta och verkar utvecklas väl där på slätten vid de nedre länderna.

I det senaste avsnittet av programmet "Achtung Fussball" (kan ses gratis på eurosports hemsida) så finns det en intervju med honom där han säger att han vill spela för Sverige.
Citera
2013-09-28, 07:49
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
I det senaste avsnittet av programmet "Achtung Fussball" (kan ses gratis på eurosports hemsida) så finns det en intervju med honom där han säger att han vill spela för Sverige.

Trevligt, för det är en lovande kille.
Citera
2013-09-28, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methoss
Risken finns ju att talangen försvinner utomlands till England, som det sker i Spanien. Spanien har idag blivit en stor exportör av fotbollsspelare till premier league. Målet för Bundesliga måste vara att talangerna stannar inom tysk fotboll och inte går till PL, det är enda sättet för att få Bundesliga att växa som liga.
Men en viktig skillnad är att tysk fotboll mår bra ekonomiskt och det har/gör inte den spanska fotbollen.
Citera
2013-09-28, 08:33
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Som jag skrivit många gånger på forumet så är det inte aktuellt för Branne att spela för något annat land än Sverige i landslagssammanhang.
Citera
2013-09-28, 11:00
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Som jag skrivit många gånger på forumet så är det inte aktuellt för Branne att spela för något annat land än Sverige i landslagssammanhang.

Ja och han har ju redan gjort en del matcher och mål i U21
Citera
2013-09-28, 12:52
Medlem
Germanofils avatar
För Hannovers del väntar idag en tuff bortamatch mot Leverkusen. Typiskt en sådan bortamatch där man förväntar sig att få åka hem utan poäng men jag tror faktiskt inte att det är helt hopplöst. Leverkusen spelar ju hemma mot Sociedad i CL på onsdag, en match som man måste vinna om man ska kunna ta sig vidare ur gruppen, och kanske ligger fokus redan på den matchen.

En annan positiv grej för Hannover är att Diouf tränade normalt igår och kommer att finnas med i truppen idag. Osäkert om han håller för 90 min men även ett kortare inhopp kan bli viktigt i en tät match. Auf geht's H96!
Citera
2013-09-28, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Syftar du på den här klippet?

http://m.youtube.com/watch?v=5RELtoxyWf8&feature=youtu.be&desktop_uri=% 2Fwatch%3Fv%3D5RELtoxyWf8%26feature%3Dyoutu.be
Citera
2013-09-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Rasist
Syftar du på den här klippet?

http://m.youtube.com/watch?v=5RELtoxyWf8&feature=youtu.be&desktop_uri=% 2Fwatch%3Fv%3D5RELtoxyWf8%26feature%3Dyoutu.be

Nu svarar jag för honom, men det är det klippet.
Citera
2013-09-28, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meinl
Nu svarar jag för honom, men det är det klippet.
Ok

Hrgota har bevisat tillräckligt för att bli uttagen till A landslaget, det finns liksom inte många svenskar som gör mål i de stora ligorna. Hrgota har större chans att göra mål mot Österrike om han hoppar in än vad en sådan som Toivonen, Hysén, Erton m.lf har.
Citera
2013-09-28, 21:20
Medlem
Tråkigt att man missade dagens match mellan Leverkusen och Hannover, men jobb måste prioriteras!
Väldigt nöjd med 2-0 men hur spelade egentligen laget? Germanofil har du några ord om detta?

Vinsten var extra välkommen då truppen behöver all positiv energi de kan få inför matchen mot sociedad. Ser "oss" som ett starkare lag än Sociedad, men man kan aldrig vara säker när det kommer till fotboll. Bara Kiessling gör mål och samt att Min Son och Sam levererar så finns det inte mycket som kan stoppa Leverkusen!

(Tråkigt att Bayern tog 3 poäng mot Wolfsburg, skulle vara skönt att gå om dem)

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in