2014-01-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NougatErik
Behöver lite hjälp med diverse priser till TL 2014.

Vet att jag möjligtvis kan få svar bland de tonvis kommentarer som redan gjorts i tråden eller på deras hemsida, men frågar här för snabbt och enkelt svar.

Jag och min kompis, vi är 2 personer alltså, vill boka biljetter till tomorrowland med boende, alltså typ tält. På deras hemsida står det 750 euro för 2 personer, biljetter och tält. Är detta det billigaste alternativet för boende? Skall man lägga till flygresa med deras GJ så blir det runt 900 euro för 2 personer då inklusive flygresa och boende med 2 madness pass.

Stämmer detta eller har jag missat något?

Det är 750€ för biljetter & easy tent 2 personer. På Global Journey är det 881€ PER PERSON, inte totalt, för flyg, biljetter och easy tent 2 personer.
Citera
2014-01-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTicker
Det är 750€ för biljetter & easy tent 2 personer. På Global Journey är det 881€ PER PERSON, inte totalt, för flyg, biljetter och easy tent 2 personer.

Aha okej, verkade helt vrickat och antog att jag tänkt fel på något ställe.
Citera
2014-01-16, 16:10
Medlem
Mattias.Petersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichtudirweh
Fast det stämmer ju inte riktigt. Sidan crashade ju på lördagen så nästan ingen kunde boka, så det blev ju ett andra släpp på torsdagen och då funkade det bättre.
Ja givetvis men inga sålldes ju på den dagen och när de väl rulla på torsdagen så kan jag inte påstå att det var något super tryck
Citat:
Ursprungligen postat av Rayon
Det kan jag tänka mig.
Hur fungerar taxi i det läget?

Vet faktist inte.
Senast redigerad av Mattias.Petersen 2014-01-16 kl. 16:12.
Citera
2014-01-16, 16:37
Medlem
Någon som har tips på hur man ska tig sig dit billigt osv? Har letat efter någon som ska dit som har bil men ej hittat någon men hur är det med tåg eller flyg? Vad är värt att kolla på om priset är en stor faktor? Vad jag uppfattat så kostar Global journey flyget väldigt mycket pengar och det är mycket billigare att boka det separat?
Citera
2014-01-16, 18:12
Medlem
Citat:
Någon som har tips på hur man ska tig sig dit billigt osv? Har letat efter någon som ska dit som har bil men ej hittat någon men hur är det med tåg eller flyg? Vad är värt att kolla på om priset är en stor faktor? Vad jag uppfattat så kostar Global journey flyget väldigt mycket pengar och det är mycket billigare att boka det separat?

åk inte om du är fattig eller kan räkna ut själv vad som är billigast.
Citera
2014-01-16, 20:39
Medlem
Citat:
Har letat efter någon som ska dit som har bil men ej hittat någon men hur är det med tåg eller flyg?

Vi är 3 personer som planerar vår resa med bilen!
Citera
2014-01-17, 10:10
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolomomo
Åker ni bil/tåg/buss/flyg ner?

Kanske kan åka ihop om det är så, så 'förfestar' man lite på vägen Hoppas ni kör camping!
Campingen kör vi, men hur vi tar oss ner vet vi inte riktigt än.
Citera
2014-01-17, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konnoj
åk inte om du är fattig eller kan räkna ut själv vad som är billigast.

Låt inte så nedlåtande nästan gång är du snäll. Jag anser att det är värt att spara ihop de pengar jag har tillgång till just nu för att åka till tomorrowland, jag bad bara om tips från folk som kanske har mer erfarenhet. Det låter bara som att du är korkad så som du skriver, finns miljarder olika möjliga tips man hade kunnat få som man inte hade en aning om.
Citera
2014-01-17, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten

Bra! Vi får ordna något när tiden kommer sig, vore gött o ha någon att åka ner med!
Citera
2014-01-17, 10:18
Medlem
Flaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten

Citat:
Låt inte så nedlåtande nästan gång är du snäll. Jag anser att det är värt att spara ihop de pengar jag har tillgång till just nu för att åka till tomorrowland, jag bad bara om tips från folk som kanske har mer erfarenhet. Det låter bara som att du är korkad så som du skriver, finns miljarder olika möjliga tips man hade kunnat få som man inte hade en aning om.

Skall ni flyga och inte vill betala mer än nödvändigt ska ni vara ute i väldigt god tid med att köpa biljetter. Beställer man biljetterna i sista sekund eller väldigt sent in på året då festivalen närmar sig är det inte ovanligt att biljetter landar på upp mot 2000 (eller mer) ENKELRESA, dvs totalt runt 4kkr för tur och retur.
Citera
2014-01-17, 15:25
Medlem
Citat:

Jag ber om ursäkt om jag förolämpade dig med min dåliga attityd. Men flyg är absolut värdast, sen om du är hardcore och skulle palla typ festivalbuss i 24 timmar dit och 24 timmar hem blir väl det billigast.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Skall ni flyga och inte vill betala mer än nödvändigt ska ni vara ute i väldigt god tid med att köpa biljetter. Beställer man biljetterna i sista sekund eller väldigt sent in på året då festivalen närmar sig är det inte ovanligt att biljetter landar på upp mot 2000 (eller mer) ENKELRESA, dvs totalt runt 4kkr för tur och retur.

jag köpte flygbiljetter den 12/7 och betalade nästan 2000 kr tur och retur, dock till Amsterdam och därifrån tåg på 300 kr till Belgien

Mina andra polare som åkte med betalade 2000 kr för flygbiljett ner till Amsterdam + hyrbil i det priset och bilade från Amsterdam till Belgien.

Jag tycker det är billigt, men det är ju individuellt.
Citera
2014-01-17, 15:37
Medlem
Rayons avatar
Component Quantity Unit price Total price
Tomorrowland Party Flight operated by Brussels Airlines
Stockholm (BMA) 17/07 12h50 - Brussels 17/07 15h10
Brussels 21/07 17h05 - Stockholm (BMA) 21/07 19h20 2
DreamVille Regular /1p 2
Transfer from Airport to DreamVille 2
Transfer from DreamVille to Airport 2
DreamVille: The Gathering 2
Tomorrowland Gadget 2
Daily Tomorrowland newspaper 2
Breakfast or lunch at the airport at your return 2
Full Madness Pass 2
Total price 2 packages €799.00/package €1598
Total Basket Price : €1598

Alltså ca 7000 kr per person för flyg tur och retur, biljetter till festivalen och camping samt bussförbindelse mellan festivalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in