2014-01-17, 15:41
Medlem
kantoos avatar
Med risk för att låta stöddig, fast stör ni inte er på folk som inte ens lyssnar på house eller elektronisk dansmusik som ska åka ner? Jag vet ett gäng förutom mitt gäng som ska åka ner där ingen av de knappt vet ett enda namn förutom avicii och guetta, som bara åker för OMG HAR DU SETT TOMORROWLAND AFTERMOVIE SJUKT VI MÅSTE ÅKA, det känns som att de biljetterna (ifall de får tag på några) hade kunnat gå till några som verkligen lyssnar på housemusik istället.
Senast redigerad av kantoo 2014-01-17 kl. 15:44.
Citera
2014-01-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kantoo
Med risk för att låta stöddig, fast stör ni inte er på folk som inte ens lyssnar på house eller elektronisk dansmusik som ska åka ner? Jag vet ett gäng förutom mitt gäng som ska åka ner där ingen av de knappt vet ett enda namn förutom avicii och guetta, som bara åker för OMG HAR DU SETT TOMORROWLAND AFTERMOVIE SJUKT VI MÅSTE ÅKA, det känns som att de biljetterna (ifall de får tag på några) hade kunnat gå till några som verkligen lyssnar på housemusik istället.

JOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO. Jag hatar det, fjortisar och kåta charterkillar som ser fest & bröst på Aftermovien som lyssnat på Swedish house maffia på en uteservering år 2012 och dansat till Guetta på en sliskig nattklubb.

Så får vi som lyssnar på EDM inte åka då biljetterna tar slut eller stå ut med dem.
Citera
2014-01-17, 18:51
Medlem
Citat:
Det borde vara ett skriftligt och muntligt prov på alla innan man får köpa biljett så rätt folk får dom
Citera
2014-01-17, 21:28
Medlem
dafuqups avatar
Jag håller med er lite men samtidigt så kan vi ju knappast bestämma att vi inte ska få sitta på uteserveringarna och åka på charter sen heller.

De flesta som inte har någon koll förstår inte hur man får biljetter ändå så det är skönt med lite blandning också. Helt enkelt hoppas på att dom njuter av musik väl på plats
Citera
2014-01-17, 23:10
Medlem
Mattias.Petersens avatar
Citat:

Man skall inte luras av aftermovien .
Visst TL är det absolut roligaste jag vart på dem 2 senaste åren men det som aftermoviesen får till med snyggare tjejer osv. Vetti katten om jag såg så många där nere. (Korv fest) . Kanske bara jag som är kräsen haha
Citera
2014-01-18, 00:13
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias.Petersen
Man skall inte luras av aftermovien .
Visst TL är det absolut roligaste jag vart på dem 2 senaste åren men det som aftermoviesen får till med snyggare tjejer osv. Vetti katten om jag såg så många där nere. (Korv fest) . Kanske bara jag som är kräsen haha

Du missade en del. Det var mer hud (så mycket hud) 2012 men det berodde nog mer på vädret!

Men överlag är det rätt korvigt.
Citera
2014-01-18, 16:32
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:

Håller helt med, kämpade med att få biljetter förra året (misslyckades) och såg dessvärre att 2 brudar i samma klass som är just såsom du beskriver få tag på ett par. Förmodligen gick de bara på mainstage under hela festivalen.
Citera
2014-01-18, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Håller helt med, kämpade med att få biljetter förra året (misslyckades) och såg dessvärre att 2 brudar i samma klass som är just såsom du beskriver få tag på ett par. Förmodligen gick de bara på mainstage under hela festivalen.
En fråga vad är det för fel att gå på mainstage om man nu råkar gilla det som spelas där. Förstår inte hur du tänker nu.
Citera
2014-01-18, 17:09
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haze
En fråga vad är det för fel att gå på mainstage om man nu råkar gilla det som spelas där. Förstår inte hur du tänker nu.

Nejdå, absolut inget fel med det om man gillar det som spelas. Däremot har jag hört att det är där en stor del av fjortisarna på TML hänger, likt de tjejerna i min klass. Snarare tråkigt att personer som bara hört Guetta, SHM och Avicii genom radion och inte vet några andra namn alls får tag i såpass många biljetter. Inget fel på mainstage alls.
Citera
2014-01-18, 18:14
Medlem
Citat:

Om jag åker dit hoppas jag få träffa på folk som åkt dit för att ha kul och träffa trevliga människor. Inte ett gäng stela nördar som åker dit för att runka till musiken, se ner på andra och finner nån slags prestige i att känna till några artister som gjort det senaste inom mainstream-elektronisk-dansmusik, som man f.ö kan lyssna till på vilken vanlig jävla klubb som helst här hemma på en fredag.
Citera
2014-01-18, 20:32
Medlem
kantoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clu
Om jag åker dit hoppas jag få träffa på folk som åkt dit för att ha kul och träffa trevliga människor. Inte ett gäng stela nördar som åker dit för att runka till musiken, se ner på andra och finner nån slags prestige i att känna till några artister som gjort det senaste inom mainstream-elektronisk-dansmusik, som man f.ö kan lyssna till på vilken vanlig jävla klubb som helst här hemma på en fredag.

Det är väl för musiken man åker eller? Skulle inte ens åka om jag fick betalt om det var en hårdrocksfestival till exempel. Jag lever för house och lyssnar på det ungefär 10 h per dag, det är verkligen en dröm för mig att åka ner och se alla mina favoritproducenter på en och samma helg, så det skulle vara rätt surt om några fjortisar som inte ens vet vem kungen Axwell är får åka ner istället för mig! Nu ska jag köpa global journey biljetter, vårat gäng ska försöka fixa sex biljetter, någon som vet hur många biljetter som släpps från göteborg?
Citera
2014-01-18, 22:36
Medlem
DrApples avatar
Två veckor till GJ-släpp. Jag hade tänkt sikta in mig på en sån istället för att kriga på worldwide-släppet. Någon mer som planerar köpa Global Journey den 1/2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in