2014-01-15, 13:27
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Att Arnstad även denna gång far med osanning är fullt möjligt.
Man får inte bortse från hur oerhört udda det är, att falskt utge sig för att inneha en fil kand. En person som inte drar sig för att skriva in en falsk titel i sitt CV faller helt enkelt utanför ramarna.
Vi ska vara noga med detaljerna om kritiken ska bita på den hale jäveln.

Han har faktiskt aldrig påstått att han har en "fil. kand", utan bara pratat om "kandidatexamen". Sedan begriper var och en – utom Reefat el Arnstad – att en kandidatexamen är detsamma som en fil.kand. och det är därför som Historisk Tidskrift felaktigt titulerat honom "fil.kand" och tvingats be om ursäkt för det.

Att han är en hal jävel visar den nyligen länkade artikeln om Norge och Frp, där han lyckas glida undan med att han faktiskt aldrig uttryckligen sagt att Frp är fascister. Det han gjort är att bakslugt smeta fasciststämpeln på dem genom att upprepa ordet i en artikel om dem.

Därav också min tidigare varning om att han kan ha blivit uttagen till befälselev med inriktning mot att bli stridsvagnschef, men sedan tappat sugen och hoppat av precis som han gav upp sina gymnasiestudier och tanken på att bli ingenjör.
Är man inte noggrann med uppgifterna kan han t.ex. svara:
– "Jävla fascister! Jag blev faktiskt uttagen till plutonsbefäl på stridsvagn vid mönstringen; dessutom med högsta betyg."
Citera
2014-01-15, 13:32
Medlem
Julinhos avatar
Ang femfemmans cv, kika gärna på "zorze":s sammanställning ang Publicistklubben från inlägg 1852.

Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Har tagit mig friheten att kolla herr Arnstads CV,fastnade för att göra en koll av hans styrelsemedlemsskap i publicistklubben.Det visar sig återigen att herr Arnstad tänjer på sanningen!
http://www.tricorder.se/?page_id=15
Här påstår sig Arnstad vara medlem i publicistklubbens styrelse mellan åren 1998-2002

(skärmdump finns lagrad)

Jag har tagit del av publicistklubbens årsböcker uner dessa år och följande information framkommer.

år 1998;Arnstad är webbredaktör men ej medlem i styrelsen.
Styrelsen består av 10st medlemmar
år1999; Arnstad tituleras redaktör och fortfarande ej med i styrelsen.
Styrelsen består av 10st medlemmar

år 2000;Här först finns Arnstad med i styrelsen och tituleras Webbredaktör och PK bar ansvarig.
Guillou är ordförande och antalet ledamöter ska då ha utökats till 11st..!?
Intressant är också att Jacques Wallner,DN motorjournalist.......ingår i styrelsen

Här genomdrivs en stadgeändring att webbredaktören ingår i styrelsen

Citat:
Jan Guillou.ordförande,Sabine Römer,skattmästare,Erik Sidenbladh,sekreterare,Camilla Kvartoft,programsekreterare,leif Eriksson,Klubbmästare,Jacques Wallner,fondförvaltare,Monica Saarinen handläggare av medlemsansökningar.Kerstin Weigl,handläggare av Atenstipendiat och vice orf..Henrik Arnstad,webbredaktör och som ledamöter Unni Jerndahl och Tarik Saleh

år 2001;Arnstad webbredaktör och styrelseledamot,styrelsen består av 11st

år 2002,Det finns ingen årsbok för 2003 som tar upp året 2002,då den är reklamerad.

Intressant är att under åren sitter hans far som sekreterare i Hiertanämnden.

Vad visar då detta.jag tycker att det här visar igen att Arnstad tänjer på sanningen,återigen,han jobbar naturligtvis tajt med styrelsen som webbredaktör,under åren 1998-99 ,men det innebär inte att han formellt tillhör densamma.Arnstad verkar helt klart inte dra sig för att fösköna sin tillvaro.
Citera
2014-01-15, 13:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Det är endå väldigt roligt att han stötter på CUF Hanna Wagenius genom att överdriva sina militära meriter för mer än 20 år sedan....
Can't blame a guy for trying

Oklart om lumparskryt funkar på en 25-åring dock.
Citera
2014-01-15, 13:42
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Faktum är gröntjänsten är ungefär tre månader (dvs grundläggande träning för soldater), först därefter kan det bli tal om utbildning på annat och gruppchef blir han först när han uppnått korprals grad - vilket det tog tio månader att uppnå.
En liten oväsentlig detalj bara i en annars förtjänstfull genomgång.
Jag kan inte uttala mig för alla vapenslag, eller ens alla grenar inom armén, men korpral blev jag efter 7,5 månader och furir efter tio, och det vid ungefär samma tid som vår delinkvent.

Finns det någon möjlighet att oberhauptbahnhof Arnstadt har gått igenom 7,5 månaders utbildning mot att bli vagnchef, för att sedan efter sisådär 8 9 månader fått akut hemlängtan, psykbryt, familjeproblem eller sparkats ut och därför fått registrerat 7,5 månader på någon rutintjänst med sämsta betyg?
(Vill minnas att en menig hos oss ägde en biljardhall i hembyn som kom på akut obestånd efter några månader i uniform och han fick frisedel eller något för att slippa lida personlig konkurs.)

Arnstad tycks ju i a f ha fullgjort grundutbildning och kunde ses som en tillgång som kanonmat och lämplig för krigsplacering, men utan vitsord. Då skulle han ju ha kunnat gjort någon månad i en stridsvagn, vilket han sedan skarvar en bit.
Citera
2014-01-15, 13:44
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Det är endå väldigt roligt att han stötter på CUF Hanna Wagenius genom att överdriva sina militära meriter för mer än 20 år sedan....

Ja, det är ju extremt lustigt att han ens anmärker på CUF-damens prat om pappas älgstudsare med att "han minsann gillar T-34". Vad är liksom syftet om inte att ställa sig in hos mini-Annie? Och varför tror han att snack om mediokra ryska stridsvagnar skulle funka? Dessutom, är han verkligen tvungen att få in falsariet att "ryssarna slog Hitler" i allt han säger?

Frågorna är manga och svaren få.
Senast redigerad av bernad_law 2014-01-15 kl. 13:47.
Citera
2014-01-15, 13:44
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Kan någon förtydliga följande:

Historiska inst., Sthlms univ. (master, pågående utbildning), 2010-
Historiska inst., Sthlms univ. (kandidat), 2010.

Har han en fil. kand från Historiska institutionen vid Stockholms universitet eller hur avr det med det?
Citera
2014-01-15, 13:47
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
På något sätt är det också väldigt mänskligt. Den ensamstående frånskilde Arnstad stöter på en över 20 år yngre attraktiv kvinna med en totalt idiotisk replik som var dum redan direkt efter utryckning som malaj. Det anmärkningsvärda är att han gör det offentligt så alla kan läsa och gör det baserat på en lättkontrollerad lögn. Han borde ha förstått vid det här laget att han är granskas. Om Baiser hittar nya saker är det ett totalt underbetyg till alternativa medier och den här flashbacktråden. Om det finns andra lögner borde dessa ha hittats för länge sedan...
Citera
2014-01-15, 13:51
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Vi ska vara noga med detaljerna om kritiken ska bita på den hale jäveln.

Han har faktiskt aldrig påstått att han har en "fil. kand", utan bara pratat om "kandidatexamen". Sedan begriper var och en – utom Reefat el Arnstad – att en kandidatexamen är detsamma som en fil.kand. och det är därför som Historisk Tidskrift felaktigt titulerat honom "fil.kand" och tvingats be om ursäkt för det.
Gå in på specialbloggen Kandidathistorien så får du mer på fötterna gällande vad Henrik Arnstad påstått och inte. Ett exempel ser du här.

Givetvis är det viktigt att vara noga, varje användare på Flashback får dock stå för vad den skriver och inte vad andra skrivit. Dock så ligger det i allas intresse av att vara noggranna då Arnstads enda avväpning av avslöjanden mot honom är hans chans att hitta detaljfel. Du verkar dessutom ha gått på Arnstads numera raderade bortförklaring om att det är skillnad på en kandidatexamen och en fil.kand. Ungefär som att säga "Jag har inte ljugit om att jag är doktor, jag sade att jag var läkare!".
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Därav också min tidigare varning om att han kan ha blivit uttagen till befälselev med inriktning mot att bli stridsvagnschef, men sedan tappat sugen och hoppat av precis som han gav upp sina gymnasiestudier och tanken på att bli ingenjör.
Är man inte noggrann med uppgifterna kan han t.ex. svara:
– "Jävla fascister! Jag blev faktiskt uttagen till plutonsbefäl på stridsvagn vid mönstringen; dessutom med högsta betyg."
Fast det är inte vad han skrivit, han har flertal gånger skrivit att han var stridsvagnschef. Att säga att man varit stridsvagnschef utan att man gjort utbildningen är som att säga att man varit officer för att man en gång i tiden antagits till Försvarshögskolan.
Senast redigerad av flakmopedisten 2014-01-15 kl. 13:57.
Citera
2014-01-15, 13:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
På något sätt är det också väldigt mänskligt. Den ensamstående frånskilde Arnstad stöter på en över 20 år yngre attraktiv kvinna med en totalt idiotisk replik som var dum redan direkt efter utryckning som malaj. Det anmärkningsvärda är att han gör det offentligt så alla kan läsa och gör det baserat på en lättkontrollerad lögn. Han borde ha förstått vid det här laget att han är granskas. Om Baiser hittar nya saker är det ett totalt underbetyg till alternativa medier och den här flashbacktråden. Om det finns andra lögner borde dessa ha hittats för länge sedan...
Visst är det mänskligt. Hade jag varit single hade jag gjort samma sak, Hanna är skitsnygg.
Oklart om jag hade dragit till med några lumpar-meriter dock.
Citera
2014-01-15, 13:54
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Visst är det mänskligt. Hade jag varit single hade jag gjort samma sak, Hanna är skitsnygg.
Oklart om jag hade dragit till med några lumpar-meriter dock.

Är inte hon officiellt en Flashback-medlem också? Dvs hon har varit här officiellt, eller tänker jag på en annan CUFare då?

Med tanke på det lär det vara svårt för henne att inte veta vem Arnstad är.
Citera
2014-01-15, 14:02
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ok Arnstads lögner soo far....

1. Kandidat examen lögnen

2. Lögnen om att han var producent på tv serien Max 1800

http://www.resume.se/nyheter/dagspress/2009/05/07/dn-artikel-uppror-ur/

3. Lumpen lögnen om stridsvagnschef Arnstad

Är det någon som kollat upp om han verkligen satt i publecistklubbens styrelse tillsammans med bla Jan Guillou? Som han CV påstår.....

Påstående i CV

Skribent, Nationalencykplopedin.

Svar från NE via mejl

Citat:
Hej Baiser!

Nej, Henrik Arnstad tillhör inte våra skribenter.

Vänliga hälsningar!

Per Söderberg, biträdande redaktionschef

Arnstad har dock skrivit en artikel i NE antologin Kungligt genom tiderna

påstående i CV Vasamusset

Redaktör och information officer, Vasamuseet, 1995.

Citat:
Hej Baiser!

Henrik Arnstad vikarierade som redaktör vid Vasamuseets informationsenhet juni 1995 till och med sommaren 1996. Informationschef var Katarina Villner.

Med vänlig hälsning,

Maria B. Olofsson

När det gäller Publecistklubben så försöker de mörka och skydda Arnstad och påstår att de bara kan komma åt informationen 2000-2002, men Zorres inlägg visar på tveksamheter angående hans tidiga styrelsmedlemskap.

Givetviss är det en lögn att han läser kurser på avanceradnivå på SU, för det kan han inte då han saknar en fil.kand.
Senast redigerad av Baiser 2014-01-15 kl. 14:10.
Citera
2014-01-15, 14:09
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
När det gäller Publecistklubben så försöker de mörka och skydda Arnstad och påstår att de bara kan komma åt informationen 2000-2002, men Zorres inlägg visar på tveksamheter angående hans tidiga styrelsmedlemskap.

Intressant. Om du har mailkontakt med dem så kan du alltid tipsa om sökfunktionen på deras hemsida. http://www.publicistklubben.se/1998/04/20/pk-holl-arsmote/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in