Har tagit mig friheten att kolla herr Arnstads CV,fastnade för att göra en koll av hans styrelsemedlemsskap i publicistklubben.Det visar sig återigen att herr Arnstad tänjer på sanningen!
http://www.tricorder.se/?page_id=15
Här påstår sig Arnstad vara medlem i publicistklubbens styrelse mellan åren 1998-2002
(skärmdump finns lagrad)
Jag har tagit del av publicistklubbens årsböcker uner dessa år och följande information framkommer.
år 1998;Arnstad är webbredaktör men ej medlem i styrelsen.
Styrelsen består av 10st medlemmar
år1999; Arnstad tituleras redaktör och fortfarande ej med i styrelsen.
Styrelsen består av 10st medlemmar
år 2000;Här först finns Arnstad med i styrelsen och tituleras Webbredaktör och PK bar ansvarig.
Guillou är ordförande och antalet ledamöter ska då ha utökats till 11st..!?
Intressant är också att Jacques Wallner,DN motorjournalist.......ingår i styrelsen
Här genomdrivs en stadgeändring att webbredaktören ingår i styrelsen
Citat:
Jan Guillou.ordförande,Sabine Römer,skattmästare,Erik Sidenbladh,sekreterare,Camilla Kvartoft,programsekreterare,leif Eriksson,Klubbmästare,Jacques Wallner,fondförvaltare,Monica Saarinen handläggare av medlemsansökningar.Kerstin Weigl,handläggare av Atenstipendiat och vice orf..Henrik Arnstad,webbredaktör och som ledamöter Unni Jerndahl och Tarik Saleh
år 2001;Arnstad webbredaktör och styrelseledamot,styrelsen består av 11st
år 2002,Det finns ingen årsbok för 2003 som tar upp året 2002,då den är reklamerad.
Intressant är att under åren sitter hans far som sekreterare i Hiertanämnden.
Vad visar då detta.jag tycker att det här visar igen att Arnstad tänjer på sanningen,återigen,han jobbar naturligtvis tajt med styrelsen som webbredaktör,under åren 1998-99 ,men det innebär inte att han formellt tillhör densamma.Arnstad verkar helt klart inte dra sig för att fösköna sin tillvaro.