2014-01-16, 05:01
Medlem
Renats avatar
Här är han ju i egen hög person. Pansargeneralen Arnstad in action i eget uppladdat klipp!
http://www.youtube.com/watch?v=WIYqBtFGpAM
Citera
2014-01-16, 06:51
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Snacket om fil kand.

"Kandidatexamen
Omfattning
Kandidatexamen uppnås efter att studenten fullgjort kursfordringar om 180 högskolepoäng med viss inriktning som varje högskola själv bestämmer, varav minst 90 högskolepoäng med successiv fördjupning inom det huvudsakliga området (huvudområdet) för utbildningen."

Och för att kunna läsa en master så:

"Masterexamen
Omfattning
Masterexamen uppnås efter att studenten fullgjort kursfordringar om 120 högskolepoäng med viss inriktning som varje högskola själv bestämmer, varav minst 60 högskolepoäng med fördjupning inom det huvudsakliga området (huvudområdet) för utbildningen. Därtill ställs krav på avlagd kandidatexamen, konstnärlig kandidatexamen, yrkesexamen om minst 180 högskolepoäng eller motsvarande utländsk examen.
Undantag från kravet på en tidigare examen får göras för en student som antagits till utbildningen utan att ha haft grundläggande behörighet i form av en examen. Detta gäller dock inte om det vid antagningen gjorts undantag enligt 7 kap. 28 § andra stycket på grund av att examensbevis inte hunnit utfärdas."

Källa

Ja, men man får nog tänka på att systemet ändrades 2007.

"1994-2007"
I det gamla svenska systemet omfattade kandidatexamen minst tre års heltidsstudier, det vill säga minst 120 "gamla" poäng, men vissa utbildningsprogram kunde vara längre.

Hur gamla är Arnstads studier? Om han gjorde de grundläggande studierna före 2007 ska man räkna lite annorlunda.
Citera
2014-01-16, 06:57
Medlem
gavlips avatar
Pansarfältmarskalk Arnstad övar sina pansartrupper:

http://www.youtube.com/watch?v=WIYqBtFGpAM
Citera
2014-01-16, 08:37
Medlem
Imorgon i SVT's Morgonsoffa: Pansargeneral Arnstad uttalar sig om det militära läget i världen.
Citera
2014-01-16, 09:12
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimmer
Imorgon i SVT's Morgonsoffa: Pansargeneral Arnstad uttalar sig om det militära läget i världen.
Du måste driva med oss..!?....förlåt det måste vara SVT som driver med tittarna , i så fall!

Vilken tid?

Måste försöka se det på jobbdatorn.

Om jag tänker högt mina funderingar om vad som framkommit om hans twittrande, att den ger honom en reträttväg framöver och ger sig in i Feministdrevandet.
Senast redigerad av zorze 2014-01-16 kl. 09:17.
Citera
2014-01-16, 09:31
Medlem
uhlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Du måste driva med oss..!?....förlåt det måste vara SVT som driver med tittarna , i så fall!

Vilken tid?

Måste försöka se det på jobbdatorn.

Om jag tänker högt mina funderingar om vad som framkommit om hans twittrande, att den ger honom en reträttväg framöver och ger sig in i Feministdrevandet.

Jag har en känsla av att han skämtade...
Citera
2014-01-16, 09:32
Medlem
Tack för ditt idoga arbete, flakmopedisten.

Jag funderar om att skriva en varningstext och lägga in den i bibliotekets böcker skrivna av Panzargeneralen. Detta för att upplysa läsare. Givetvis utan att skada boken.

En enkel lapp i början av boken. Kanske en länkanvisning till denna roliga tråd.

Skulle detta vara fel?
Citera
2014-01-16, 09:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritz-Klingenberg
Tack för ditt idoga arbete, flakmopedisten.

Jag funderar om att skriva en varningstext och lägga in den i bibliotekets böcker skrivna av Panzargeneralen. Detta för att upplysa läsare. Givetvis utan att skada boken.

En enkel lapp i början av boken. Kanske en länkanvisning till denna roliga tråd.

Skulle detta vara fel?
Så länge inte boken skadas & du enbart skriver bevisad fakta på din lapp så kan jag inte se att detta skulle vara på något vis förkastligt.
Citera
2014-01-16, 09:50
Medlem
PellePolis uppger att han gjort lumpen samtidigt med Arnstad, att Arnstad inte fullgjorde sin utbildning utan "avbröt" några månader innan den var slut.

Citat:
Ingrid Carlqvist ‏@ingridcarlqvist 14 tim
Henrik Arnstad avslöjad med lögn igen – denna gång om sin värnplikt http://shar.es/U0PIu via @sharethis

PellePolis ‏@PellePolisen 13 tim
@ingridcarlqvist Det där stämmer inte. Han låg på stridsvagn som han säger. Men fullgjorde den inte.

Arne ‏@afroturken 10 tim
@PellePolisen Men att han fullgjort ngn sorts tjänst är ju klart, det framgår av betygen. Blev han förflyttad? @ingridcarlqvist

PellePolis
‏@PellePolisen
@afroturken @ingridcarlqvist Nej. Avbröt utbildningen några månader innan avslut.
https://twitter.com/PellePolisen/status/423695378442354689

Citat:
Disco 77 ‏@Balbo1977 11 tim
.@PellePolisen @ingridcarlqvist En vänlig fråga: Hur vet du det? Gjorde du lumpen med Geroge S Arnstad?

PellePolis ‏@PellePolisen 3 tim
@Balbo1977 @ingridcarlqvist Ja
Citera
2014-01-16, 09:51
Medlem
Svårt att bevisa detta och jag vill inte censurera något. Varning är nog också fel. En rubrik med "Upplysning från den svarta sidan", kanske.
Citera
2014-01-16, 10:10
Medlem
Pixelknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uhlan
Jag har en känsla av att han skämtade...
Svårt att veta för flertalet socialt lågbegåvade medlemmar på detta forum.
Citera
2014-01-16, 10:14
Medlem
Golonkas avatar
Det måste ju komma till en punkt snart när media och tyckar-panelen inte längre kan använda sig av Sago-Henrik som expert/konsult... Han har ju blamerat sig så pass att all trovärdighet är i fritt fall. Förutsatt då givetvis att det hela sprids och kommer till allmän kännedom.

Bland det värsta jag vet är folk som ljuger om sin militärtjänst... Alla dessa låtsas-Hamilton i lånta fjädrar som försöker sminka grisen och förvandlas från kasernfisare till Und/Säk/Span-Jäg och går från malaj till major allt eftersom åren går och avståndet i tid ökar. Kommer osökt att tänka på den här snubben:

http://www.youtube.com/watch?v=GXAxGOKnEUs

Arnstad är en lite snyggare och mer verbal variant på den här dåren, men i övrigt ligger de på samma nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in