Citat:
Ursprungligen postat av
Anomiea
Uttalande från pansargeneralen, han ska ha blivit "demoraliserad" i det militära. Förmodligen någon form av psykiska besvär, inte så förvånande kanske...
http://www.webbsidor.com/?p=425
Faktum kvarstår att han kallar sig plutonchef och stridsvagnschef trots att han alltså ej är det.
Jävla äckel han är som kallar folk som ifrågasätter honom för "bruna löss".
Med risk för att anses som "brun lus" måste jag ändå ifrågasätta en del av pekoralen till blogg som Fil Arn har skrivit.
Han beskriver sin inryckning som att de "fick sina uniformer och togs till stridsvagnarna som skulle bli deras andra hem de följande månaderna".
Å fan är det något som tillämpas allmänt inom pansar? Vanligen följdes inryckning av "gröntjänst" eller GSU, dvs på ett personligt plan lära känna sin utrustning, vapen, skydd, fältvaneövning mm. Eg. helt enkelt att tillvänjas och kunna överleva som soldat.
Artilleripjäsen, roboten, fallskärmen, fältbron mm var något man möjligen fick titta på under en förevisningsövning, men det var också enda gången under GSUn som man kom i närheten av dessa. Befattningsutbildning samt förbandsskede kom först efter att GSUn klarats av
Vidare beskriver han hur han efter en gotländsk vinter fick nog och ville avbryta, vilket skulle ha tillstyrkts av befälen. Han skulle då ha fått rekordlåga betyg. Visserligen är det här något år innan min aktiva tjänstgöring, och inom ett annat truppslag, men jag kan inte påminna mig om att det har satts betyg på de som avbrutit tjänstgöring. Oavsett skäl: skador, samvetsömhet eller avskiljning beroende på brott/allmänfarlig inkompetens mm, så var det inlämning av pinalerna och tack o adjö a.s.a.p!
Möjligen små detaljer, men styrker inte "plutonchefens" trovärdighet (plutonchefspåståendet, vilket han klädsamt glömmer att ta upp i sin blogg)
Edit:stavfel