2014-01-16, 10:44
Medlem
Hegamons avatar
Fakta om Arnstad:
Citat:
Värnkanonsoldat, P18 Visby, 1987-88 7,5 mån, menig, vitsord: X55

Stridsvagnschef och plutonbefäl, hör inte Arnstad hur dumt det låter? X55 kunde folk få som egentligen var underkända för de var så dåliga men att befälen inte ville stämpla de som idioter med betyget X44. Officiellt var X55 det lägsta betyget...

Jag tror Arnstads problem är att han har ett väldigt självhävdelsebehov, lider av komplex och är extremt känslig för kritik. Arnstad har kanske också varit landslagsman i fotboll? Han kanske också har en jur. kand någonstans i gömmorna? Vad jag menar är att Arnstad står högt på listan att göra sig själv till riksåtlöje... löjeväckande.
Senast redigerad av Hegamon 2014-01-16 kl. 10:46.
Citera
2014-01-16, 11:00
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Jag får intrycket av Arnstad tjänstgjort som malaj/kasernsopare efter
grundutbildning, detta pga kombinationen av befattning, betyg, tiden han tjänstgjort och grad.
Min egen kvalificerade gissning är kalsongsorterare.
Citera
2014-01-16, 11:02
Medlem
Vågskålens avatar
PellePolisen på twitter uppger att han gjorde lumpen med Arnstad och att han visst var "PB på livkompaniet. Strv.". Men att han avbröt utbildningen några månader innan dess slut.

https://twitter.com/PellePolisen

Så vad hände? Spännande!
Citera
2014-01-16, 11:15
Medlem
Ludermassignegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
PellePolisen på twitter uppger att han gjorde lumpen med Arnstad och att han visst var "PB på livkompaniet. Strv.". Men att han avbröt utbildningen några månader innan dess slut.

https://twitter.com/PellePolisen

Så vad hände? Spännande!

Antagligen klarade han inte av att kommendera meniga med sin pipröst eller så kissade han säkert på sig i sömnen. Kan även föreställa mig ett scenario där befälen helt enkelt fick nog av hans lögner och inbillningar och sparkade ut honom.
Citera
2014-01-16, 11:26
Medlem
Kalasmannens avatar
Undrar vad mer han har avbrutit i förtid? Kandidatexamen och militärtjänstgöring, har han ens gått ut grundskolan?
Citera
2014-01-16, 11:26
Medlem
Uttalande från pansargeneralen, han ska ha blivit "demoraliserad" i det militära. Förmodligen någon form av psykiska besvär, inte så förvånande kanske...

Citat:
Befälen lät mig också villigt avbryta min utbildning, jag var nog en av de sämsta stridsvagnschefer de sett. En gång körde vi över en lastbil med vagnen, minns jag. Mitt betyg från P18 var på rekordlåg nivå, men jag brydde mig inte.
http://www.webbsidor.com/?p=425

Faktum kvarstår att han kallar sig plutonchef och stridsvagnschef trots att han alltså ej är det.

Jävla äckel han är som kallar folk som ifrågasätter honom för "bruna löss".
Citera
2014-01-16, 11:30
Avslutad
Han verkar ha en del gemensamt med Khadaffis ena son som var "fotbollsproffs".
Citera
2014-01-16, 11:35
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anomiea
Uttalande från pansargeneralen, han ska ha blivit "demoraliserad" i det militära. Förmodligen någon form av psykiska besvär, inte så förvånande kanske...

Faktum kvarstår att han kallar sig plutonchef och stridsvagnschef trots att han alltså ej är det.

Citat:
Jag utsätts dagligen för en massa förtal och hat via den svenska fascismens webbplatser och sociala medier. Det är en del av hur Sveriges bruna löss — avpixlade och andra — arbetar för att nedmontera den svenska demokratin, genom att försöka tysta demokratiska röster. Och det är för jävligt.

Denna gång sprids uppgiften att jag inte gjort min värnplikt som stridsvagnschef på P18 i Visby 1987-1988. Jaha?

Men han kommer ju undan med det. Fortsätter att bli publicerad och inbjuden till TV-sofforna. Så det funkar ju. Alltså fullt rationellt av honom att fortsätta ljuga och kalla alla som kritiserar honom för bruna löss.
Citera
2014-01-16, 11:45
Medlem
Hegamons avatar
Att han avbröt innan utbildningens slut kan betyda att han påbörjade militärtjänsten som PB stridsvagnschef. Vilket betyder att han krigsplacerats som värnkanonsoldat, menig... Orsaken till att avbryta sin militärtjänst får andra spekulera kring... Betygen tyder på att det inte varit av en olyckshändelse... 7,5 månader visar på att han troligen maximalt fullföljt hälften av sin ordinarie militärtjänst.
Senast redigerad av Hegamon 2014-01-16 kl. 11:50.
Citera
2014-01-16, 11:48
Medlem
Ludermassignegers avatar
Citat:
Jag utsätts dagligen för en massa förtal och hat via den svenska fascismens webbplatser och sociala medier. Det är en del av hur Sveriges bruna löss — avpixlade och andra — arbetar för att nedmontera den svenska demokratin, genom att försöka tysta demokratiska röster. Och det är för jävligt.

Citat:
Numera är jag övertygad om att de största hoten mot Sveriges frihet inte består i anfallande moskoviter, utan hos inhemska fascister. De bruna lössens femte kolonn. Mot dessa går det inte att använda stridsvagnar, utan enbart en kämpande demokrati.

Skulle härmed vilja formulera en ny goodwins law och kalla den Arnstads lag. Där har du förlorat debatten så fort du kallar dina meningsmotståndare för fascister. Därmed förlorar Arnstad varje diskussion.
Citera
2014-01-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anomiea

Med risk för att anses som "brun lus" måste jag ändå ifrågasätta en del av pekoralen till blogg som Fil Arn har skrivit.

Han beskriver sin inryckning som att de "fick sina uniformer och togs till stridsvagnarna som skulle bli deras andra hem de följande månaderna".
Å fan är det något som tillämpas allmänt inom pansar? Vanligen följdes inryckning av "gröntjänst" eller GSU, dvs på ett personligt plan lära känna sin utrustning, vapen, skydd, fältvaneövning mm. Eg. helt enkelt att tillvänjas och kunna överleva som soldat.
Artilleripjäsen, roboten, fallskärmen, fältbron mm var något man möjligen fick titta på under en förevisningsövning, men det var också enda gången under GSUn som man kom i närheten av dessa. Befattningsutbildning samt förbandsskede kom först efter att GSUn klarats av

Vidare beskriver han hur han efter en gotländsk vinter fick nog och ville avbryta, vilket skulle ha tillstyrkts av befälen. Han skulle då ha fått rekordlåga betyg. Visserligen är det här något år innan min aktiva tjänstgöring, och inom ett annat truppslag, men jag kan inte påminna mig om att det har satts betyg på de som avbrutit tjänstgöring. Oavsett skäl: skador, samvetsömhet eller avskiljning beroende på brott/allmänfarlig inkompetens mm, så var det inlämning av pinalerna och tack o adjö a.s.a.p!

Möjligen små detaljer, men styrker inte "plutonchefens" trovärdighet (plutonchefspåståendet, vilket han klädsamt glömmer att ta upp i sin blogg)

Edit:stavfel
Citera
2014-01-16, 12:08
Medlem
KaosnegerMedKlubbas avatar
Utmärkt sammanfattning av bluffmakaren Arnstads hatpropaganda i detta inlägg av debattören Renat:

(FB) DN:s Henrik Arnstad ljög om examen

Mycket talande att Arnstad betecknar var och en, oavsett politisk åskådning, som dristar sig till att seriöst ifrågasätta hans lögner och hat, exempelvis hans störda och på historiska missuppfattningar grundade hets mot finländare och norrmän, som ohyra. Implicit innebär det förstås att han anser att ohyran måste förintas. Det är uppenbarliigen den brutalt dehumaniserande folkmordsretoriken Bonnierkoncernen, Wolodarski och Wiman vill att deras eländigaste yrkesmässigt näthatande tjänstehjon ska använda sig av. Intressant.

http://www.friatider.se/guillou-till-attack-mot-arnstad
Senast redigerad av KaosnegerMedKlubba 2014-01-16 kl. 12:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in