2014-01-15, 22:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Var påstår NIST allt detta?

Och eftersom du påstår att NIST säger detta så måste ju det finnas i någon av NIST rapporter. Så en liten länk till den rapporten så kan vi alla här läsa vad som står i den rapporten.

Bry dig inte om den lille lögnaren. Han är uppenbarligen inte intresserad av sanningen, utan endast ute efter att provocera och drar sig inte för uppenbara lögner. Så han är fullständigt ointressant för ämnet.
2014-01-16, 01:49
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Nej det intressanta är att likt jag precis gjorde konstatera exakt vad som hänt och därmed förstå att den officiella konspirationsteorin är trams. För sprängmedel som tex militären har utvecklat i största hemlighet är ingenting som vi kommer att få reda på eller kunna ta reda på utan då är man beroende av whistleblowers, hackers osv som kan skaffa fram dokument. Alla dessa fall skall givetvis ses som indiciemål och ingenting annat för annars kommer man aldrig någonsin att förstå sig på konpirationer eller hur dom funkar och har man inte förstått det än är det dags att antingen växa upp eller lära sig att hålla käft eftersom man då trots allt är ordentligt jävla korkad.
Men man skall icke befinna sig i denna forumdel om man inte förhåller sig till sakfrågan på ett strikt "vad sas det hände här" > "vad hände faktiskt här" sätt sen att få reda på exakt vad som hände gällande tex vilket sprängmedel som användes i byggnaderna är och förblir ointressant. Skit i allt ludd och lär dig grundläggade fysik, då kommer du att kunna komma någonstans i livet men innan dess så kommer du fortsätta att lydigt svälja det dom ber dig svälja eftersom du inte förstår dig på konspirationer. Så vad gör du ens här?

Väldigt vad du insinuerar vad jag tycker och tror, läs vad jag skrivit istället. Jag har rätt grundligt diskuterat orsaker kring detta. Jag säger inte att det inte kan vara en konspiration eller att det är det, men de argument som framförts har haft rätt tunna argument enligt mig.

Sen sätter jag en peng på att du inte har en aning om hur mycket fysik eller materialvetenskap jag läst. Men för din nyfikenhet, med stor sannolikhet mer än dig =)

Btw, har du ens läst mina inlägg? Får känslan att du inte har det.

Citat:
Gjord sedan länge och förstådd sedan länge. Fysik är fysik och man behöver en totalt demolerad core för att byggnaderna skall falla som dom faktiskt gör. Ni verkar glömma av att NIST har bytt story från pancake theory och påstår inte bara att stålet mjuknat utan att det faktiskt slitits av. 2-3-4-500 grader räcker helt enkelt inte för att få ihop er story.

Nej, fel igen. Det är inte det enda fallet som kan få byggnaden att kollapsa, fel slutsats. Det kan finnas fler. Iom att du inte läser vad jag sriver så upprepar jag att jag bryr mig inte om vad NIST säger här eller där. Däremot har de samlat in ganska mycket material, och det kan man ju tycka något om.

Men en ledande frågor, vad är sprickutbredningshastigheten i betong? snabbare än fritt fall?
Är betong duktilt? Vad händer med stål som skjuvas väldigt hastigt?

Citat:
Förståelse för tramsbevis är att vara ett godtroget får. Är man ett godtroget får så är felaktiga slutsatser något man konstant kommer att matas med.
Stålmonster faller inte ihop som korthus av lite eld och det är ett faktum så antingen kan man välja att försöka förhålla sig till verkligheten eller så tramsar man på likt du och skriver ord men säger egentligen ingenting.

Nej, det är trams att inte bemöta relevanta frågor. Du insinuerar saker men bemöter inte det jag skriver. För övrigt, var gör jag slutsatser som du anser det? Mig veterligen har jag inte dragit någon.

Uppenbart är, vilket är orsaken till diskussionen här, stålmånstrena föll, båda två. Av bland annat eld och flygkrasch, eller förnekar du det?
2014-01-16, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Var påstår NIST allt detta?

Och eftersom du påstår att NIST säger detta så måste ju det finnas i någon av NIST rapporter. Så en liten länk till den rapporten så kan vi alla här läsa vad som står i den rapporten.

Bla i föredrag dom håller och Shaym Sunder pratar om "sagging trusses" och andra har jag sett prata om "inwards bending". Men spännande helt klart, vad anser du är den officiela teorin?

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Bry dig inte om den lille lögnaren. Han är uppenbarligen inte intresserad av sanningen, utan endast ute efter att provocera och drar sig inte för uppenbara lögner. Så han är fullständigt ointressant för ämnet.

Haha har du mens lilla hjärtat?

Fick svar faktiskt! Men tyvärr inte från Carol som jag skickade till utan chefen igen och dom verkar tyvärr ha ett standard svar på alla förfrågningar...

Citat:

As to your questions regarding temperature measurement, the imager was located too far away from the the towers to measure temperatures accurately. Additionally, emissivity and other camera inputs critical for accurate temperature measurement were not properly set at the time that the images were captured. Because of this, no temperature data should be inferred from the numbers displayed on the imager's monitor screen. To date, no one in our company has ever asserted that the temperature of the fires was below 120°F.

I wish you the best of luck with your research and you are welcome to email directly in the future should you have any other questions.

Jim Seffrin, Director

Så det blev ett riktigt icke-bevis tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Coffein
Uppenbart är, vilket är orsaken till diskussionen här, stålmånstrena föll, båda två. Av bland annat eld och flygkrasch, eller förnekar du det?

Flygkraschen påverkade uppenbarligen mer eller mindre ingenting i enlighet med vad dom som byggt byggnaderna trodde. Isolerad eld till ett par våningar av 110 får inte 2 stålmonster att falla ihop som korthus i freefall och pulveriseras.
Visa lite andra stålbyggnader som faller ihop som korthus där man inte på något sätt mixtrat med coren eller byggnadens strukturer på något sätt utan allt som hänt är brand. Jag har ju visat åtskiliga andra stålbyggnader som brinner ofantligt mycket mer men som ändå inte faller ihop likt korthus i freefall utan försvagas och enbart faller ihop på stället där det brinner i enlighet med fysikens lagar så om du nu ska gå emot fysiskens lagar så får du visa lite konkreta exempel och sluta ordbajsa, seså chopchop.
2014-01-16, 10:53
Medlem
Citat:
Bla i föredrag dom håller och Shaym Sunder pratar om "sagging trusses" och andra har jag sett prata om "inwards bending". Men spännande helt klart, vad anser du är den officiela teorin?
Då kanske du kan gå med på att "inwards bending" är inte samma sak som att de slets loss. Kommer du ihåg vad jag skrev i inlägg 549 och 551?
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Det räcker med att böja dom några decimeter så ordnar trycket från överliggande del resten. Du kan testa med ett sugrör. Ställ det vertikalt och belasta det uppifrån. Tryck på sidan av röret och den tappar förmågan att bära vikter.
Citat:
De vertikala balkarna behöver inte slitas loss, det räcker med att de böjs. Tyngden de bär upp från våningarna ovanför blir därmed för stor.
2014-01-16, 10:56
Medlem
Citat:

Flygkraschen påverkade uppenbarligen mer eller mindre ingenting i enlighet med vad dom som byggt byggnaderna trodde. Isolerad eld till ett par våningar av 110 får inte 2 stålmonster att falla ihop som korthus i freefall och pulveriseras.
Visa lite andra stålbyggnader som faller ihop som korthus där man inte på något sätt mixtrat med coren eller byggnadens strukturer på något sätt utan allt som hänt är brand. Jag har ju visat åtskiliga andra stålbyggnader som brinner ofantligt mycket mer men som ändå inte faller ihop likt korthus i freefall utan försvagas och enbart faller ihop på stället där det brinner i enlighet med fysikens lagar så om du nu ska gå emot fysiskens lagar så får du visa lite konkreta exempel och sluta ordbajsa, seså chopchop.

Du kan inte vara så infernaliskt korkad att du menar att vi ska sitta och jämföra med andra skyskrapor som ENBART drabbats av brand.

Bara en totalt inkompetent idiot skulle påstå att husen i 9/11 inte skulle ha försvagats på något sätt av de enorma mekaniska skador som flygplanens krascher och nedfallande bråte åsamkade dem.
2014-01-16, 11:27
Bannlyst
Citat:
Då kanske du kan gå med på att "inwards bending" är inte samma sak som att de slets loss. Kommer du ihåg vad jag skrev i inlägg 549 och 551?

Fast dom slits ju loss så varför man ändrar sig är ju för att försöka släta över den lilla problematiken som då pancake theory hade skapat.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du kan inte vara så infernaliskt korkad att du menar att vi ska sitta och jämföra med andra skyskrapor som ENBART drabbats av brand.

Bara en totalt inkompetent idiot skulle påstå att husen i 9/11 inte skulle ha försvagats på något sätt av de enorma mekaniska skador som flygplanens krascher och nedfallande bråte åsamkade dem.

En fullskalig brand i tex 23 timmar i en sämre stålbyggnad utan sprinklersystem är givetvis bra mycket mer påverkad än vad vi ser här med en liten brand på någon timme och det är ju också det ingenjörerna som varit med och byggt säger, planen i sig är inga problem men jet bränslet är det som skapar problem. Hade planen haft en sådan påverkan så hade byggnaden fallit ihop direkt. Dom bara svalde planen och hade en intakt core och det kan ju alla se och det är också vad 100% av ögonvittnena som överlevde säger för ni har allt jämt noll bevis för eldinfernot som ni gjort till en nödvändighet för att få ihop storyn med stålmonster som faller ihop som korthus och pulveriseras i mer eller mindre freefall.
2014-01-16, 12:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast dom slits ju loss så varför man ändrar sig är ju för att försöka släta över den lilla problematiken som då pancake theory hade skapat.

En fullskalig brand i tex 23 timmar i en sämre stålbyggnad utan sprinklersystem är givetvis bra mycket mer påverkad än vad vi ser här med en liten brand på någon timme och det är ju också det ingenjörerna som varit med och byggt säger, planen i sig är inga problem men jet bränslet är det som skapar problem. Hade planen haft en sådan påverkan så hade byggnaden fallit ihop direkt. Dom bara svalde planen och hade en intakt core och det kan ju alla se och det är också vad 100% av ögonvittnena som överlevde säger för ni har allt jämt noll bevis för eldinfernot som ni gjort till en nödvändighet för att få ihop storyn med stålmonster som faller ihop som korthus och pulveriseras i mer eller mindre freefall.

Vilka överlevande vittnen svamlar du om nu då? Det var alltså 0 (noll) överlevande vittnen från våningsplanen för impact respektive ovanför i WTC1, samt 18 överlevande från WTC2. Menar du att några av dessa 18 var utbildade byggnadsingenjörer som stannade upp lite för att inspektera kärnan innan de tog hissen ned i lugn takt? Kanske tog fram kikaren för att även inspektera WTC1 innan de begav sig nedåt?
2014-01-16, 13:34
Medlem
Citat:
Fick svar faktiskt! Men tyvärr inte från Carol som jag skickade till utan chefen igen och dom verkar tyvärr ha ett standard svar på alla förfrågningar...
Citat:
As to your questions regarding temperature measurement, the imager was located too far away from the the towers to measure temperatures accurately. Additionally, emissivity and other camera inputs critical for accurate temperature measurement were not properly set at the time that the images were captured. Because of this, no temperature data should be inferred from the numbers displayed on the imager's monitor screen. To date, no one in our company has ever asserted that the temperature of the fires was below 120°F.

I wish you the best of luck with your research and you are welcome to email directly in the future should you have any other questions.

Jim Seffrin, Director

Så det blev ett riktigt icke-bevis tyvärr.

Ja,den uppenbara frågan är ju, varför tror du att en icke kalibrerad värmekamera skall vara tillförlitlig under de omständigheterna? Det är ju både naivt och dumt.

Citat:

Det finns ingen logik i det. Flygkraschen skedde, och husen föll,det vet vi. Det som du måste visa,för att styrka din tes är "Vad mer hände, som kan påvisas, som stärker tesen" Det är ju först då vi tar detta framåt. Att säga som du har ingen logik.

Att sedan också säga, "här har vi en unik händelse, ta fram en likadan till" det faller på sin egen orimlighet om vi inte har objekt att "testa" på. Tyvärr ingen möjlighet vi har här.

Så ta nu fram argument till varför det som hände skedde istället.

Var går jag emot fysikens lagar? Beskriv gärna. Eller kan du förklara varför husen inte skulle pulveriseras om de nu föll? Är det rimligt att de inte skulle pulveriseras?
2014-01-16, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka överlevande vittnen svamlar du om nu då? Det var alltså 0 (noll) överlevande vittnen från våningsplanen för impact respektive ovanför i WTC1, samt 18 överlevande från WTC2. Menar du att några av dessa 18 var utbildade byggnadsingenjörer som stannade upp lite för att inspektera kärnan innan de tog hissen ned i lugn takt? Kanske tog fram kikaren för att även inspektera WTC1 innan de begav sig nedåt?

Vad är svårt att förstå med 100%.
Total avsaknad av bevis för er sak kommer aldrig någonsin att bli solklara bevis som ni konstant får för er så skärpning nu.

Citat:
Ja,den uppenbara frågan är ju, varför tror du att en icke kalibrerad värmekamera skall vara tillförlitlig under de omständigheterna? Det är ju både naivt och dumt.

Kunde ingenting om FLIR. Någonstans mellan tummen och pekfingret hade ju varit intressant att få veta men där lägger dom ju locket på så det får vi bara leva med.

Citat:
Ja
Det finns ingen logik i det. Flygkraschen skedde, och husen föll,det vet vi. Det som du måste visa,för att styrka din tes är "Vad mer hände, som kan påvisas, som stärker tesen" Det är ju först då vi tar detta framåt. Att säga som du har ingen logik.

Att sedan också säga, "här har vi en unik händelse, ta fram en likadan till" det faller på sin egen orimlighet om vi inte har objekt att "testa" på. Tyvärr ingen möjlighet vi har här.

Så ta nu fram argument till varför det som hände skedde istället.

Var går jag emot fysikens lagar? Beskriv gärna. Eller kan du förklara varför husen inte skulle pulveriseras om de nu föll? Är det rimligt att de inte skulle pulveriseras?

Flygkraschen skedde men byggnaderna svalde planen, vajade lite fram och tillbaka och hade en helt intakt core pga i vilken vinkel som planet träffade, det är vad vi vet. Vi vet också att elden var på väg att dö ut och massor av vittnen pratar om eller står i det påstådda "eldinfernot" utan en skråma på varken kroppen eller kläder, det är vad vi vet.
Ni kan inte förhålla er till verkligheten och hur stålbyggnader faktiskt agerar och därför kommer ni aldrig någonstans. Dom faller inte ihop som korthus i freefall och pulversierar mer stabil infrastruktur på vägen ner, det händer helt enkelt inte och så är det med den saken.
Och unika händelser kan ni bara förlita er på i 2 av 3 fall. WTC 7 föll också det ner som ett korthus, i freefall.
2014-01-16, 16:44
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Fast nu sa Du:
Citat:
Ni verkar glömma av att NIST har bytt story från pancake theory och påstår inte bara att stålet mjuknat utan att det faktiskt slitits av. 2-3-4-500 grader räcker helt enkelt inte för att få ihop er story.

NIST egna ord som inte är inmatade via någon totalt värdelös film på youtube:

NIST’s findings do not support the “pancake theory” of collapse, which is premised on a progressive failure of the floor systems in the WTC towers (the composite floor system—that connected the core columns and the perimeter columns—consisted of a grid of steel “trusses” integrated with a concrete slab; see diagram). Instead, the NIST investigation showed conclusively that the failure of the inwardly bowed perimeter columns initiated collapse and that the occurrence of this inward bowing required the sagging floors to remain connected to the columns and pull the columns inwards. Thus, the floors did not fail progressively to cause a pancaking phenomenon.

Så då blir det nog för dig att visa oss dom dokument som visar att NIST har sagt att det är “pancake theory” som gäller.
Fram tills att du hittar detta dokument skall jag ta en "stor" chansning och säga att du ljuger igen.
2014-01-16, 16:52
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Flygkraschen skedde men byggnaderna svalde planen, vajade lite fram och tillbaka och hade en helt intakt core pga i vilken vinkel som planet träffade, det är vad vi vet.

Du ljuger.
Från:
NIST NCSTAR 1
Federal Building and Fire Safety Investigation of the World Trade Center Disaster
Final Report on the Collapse of the World Trade Center Towers

"United Airlines Flight 175 destroyed Stairwells B and C, but not Stairwell A"
"Direct structural damage from the aircraft impact, which included more severe damage to the core columns than in WTC 1"
"Weakened core columns that increased the loads on the perimeter walls"
"That the aircraft impact damage to the core was more severe in WTC 2 than in WTC 1 contributed to the shorter time to collapse."
"In WTC 2, the core was damaged severely at the southeast corner and was restrained by the east and south walls via the hat truss and the floors."
"WTC 2 collapsed more quickly than WTC 1 because there was more aircraft damage to the building core, including one of the heavily loaded corner columns"

Jag kan fortsätta med citat från NIST. Men som du ser, hade du bara läst den rapporten, eller tittat igenom eller till och med laddat hem den och sen skrivit "core" i sökrutan i din pdf-läsare så hade du sluppit fler pinsamheter.
2014-01-16, 17:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad är svårt att förstå med 100%.
Total avsaknad av bevis för er sak kommer aldrig någonsin att bli solklara bevis som ni konstant får för er så skärpning nu.
Ingenting är svårt att förstå med 100%, ja förutom hur du skall lyckas bevisa det förstås. Skulle förvåna mig oerhört om du kan visa att ens 10% av ögonvittnena är beredda att uttala sig om att kärnan var oskadd. Men du ljuger väl som vanligt så det lär knappast hända.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in