2014-01-14, 23:47
Medlem
Gullegubbens avatar
Är X55 verkligen underkänt? Jag hade X77 och trodde det var normalbetyg. En kursare ryckte in som kb men gillade inte det militära och lyckades deklassera sig till en kortare tjänst eller kanske tom frisedel. En bekant gjorde lumpen som malaj på gotland och han är lika intelligent och frisk som jag, vad jag kan bedöma.
Citera
2014-01-14, 23:53
Medlem
Lost-Souls avatar
Om det stämmer att han fick ett X i vitsord för uppförande så måste han ha gjort något riktigt horribelt, undertecknad ställde till så han hamnade inför rätta under lumpen, kom sent och försov mig var och varannan dag samt gjorde en annan allvarlig incident under högvakten(som innefattade skarpladdat vapen) och jag fick betyg 8 av 10, det krävs alltså väldigt mycket för att få dåliga vitsord i uppförandet.

Killen måste stulit armématerial eller dödshotat något befäl med AK5.an el dylikt om han fick ett streck .....

EDIT: Eller står X för 10?
Citera
2014-01-14, 23:54
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Är X55 verkligen underkänt? Jag hade X77 och trodde det var normalbetyg. En kursare ryckte in som kb men gillade inte det militära och lyckades deklassera sig till en kortare tjänst eller kanske tom frisedel. En bekant gjorde lumpen som malaj på gotland och han är lika intelligent och frisk som jag, vad jag kan bedöma.
Som jag förstått det, med vissa reservationer då jag inte är särskilt insatt i det militära, så finns det ingen formell gräns för vad som är godkänt eller ej. Man har dock tidigare haft 10 7 7 som minimikrav för att få skickas på utlandstjänst.

Malajer kan alldeles säkert innehålla intelligenta människor utan fysiska lyten. Folk som är trötta på lumpen, de som skadat sig tillfälligt, de som som fått sin befattning nerlagd, de som är besvärliga bråkstakar osv måste ju inte vara korkade eller fysiskt defekta. Om man varit på en tjänst som är allt annat än en prestigebefattning och ljuger ihop eller förskönar sanningen när man sitter och drar några pilsner med grabbarna i bastun så är man i gott sällskap med större delen av Sveriges manliga befolkning. Det är dock i princip ingen mentalt frisk man som skulle ljuga helt och hållet om en sådan sak offentligt, särskilt inte upprepa det hela tiden och anspela på det i olika sammanhang. Däri ligger något fundamentalt abnormt i Arnstads personlighet, kombinera detta med vansinniga lögner om akademiska meriter så framstår han som psykiskt sjuk. En sak att ljuga om sina akademiska meriter, det har ju faktiskt ett syfte för honom - att få större trovärdighet för sin bok och föredrag. Att på Armemuseums facebooksida säga att man hade det trevligt som museibesökare och underteckna med "fd stridsvagnschef" är helt onödigt och har inget vettigt syfte.

Jag tror helt enkelt att Arnstad är en person som ibland ljuger ihop något och efter en tid börjar tro på det själv.
Senast redigerad av flakmopedisten 2014-01-15 kl. 00:02.
Citera
2014-01-14, 23:55
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Arnstads betyg utreds i en parallelltråd i Vapen och Militär. Konsensus är att X55 är ett riktigt bottenbetyg och signalerar ett begåvningshandikapp. Men huvudsaken är fortfarande Arnstads ljugande alldeles oavsett hans betyg.
Citera
2014-01-15, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Arnstads betyg utreds i en parallelltråd i Vapen och Militär. Konsensus är att X55 är ett riktigt bottenbetyg och signalerar ett begåvningshandikapp. Men huvudsaken är fortfarande Arnstads ljugande alldeles oavsett hans betyg.

Postaren AlwaysAllIn:s åsikt om Arnstads betyg:
Citat:
Betyget 10-5-5 är ett så djävla dåligt betyg så en bättre tränad apa i det strvtornet hade fått ett högre betyg.
Betyget är riktigt genomuselt!

Att Arnstad även denna gång far med osanning är fullt möjligt.
Man får inte bortse från hur oerhört udda det är, att falskt utge sig för att inneha en fil kand. En person som inte drar sig för att skriva in en falsk titel i sitt CV faller helt enkelt utanför ramarna.
Citera
2014-01-15, 00:13
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Henrik Arnstad kan heller inte under sina 7,5 månader ha tjänstgjort som värnpliktigt befäl. Uppgiften om att han skulle ha varit stridsvagnschef förefaller vara en ren lögn.

Värnkanonsoldat, 7.5 mån, menig, vitsord: X55.
Citera
2014-01-15, 00:20
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Henrik Arnstad kan heller inte under sina 7,5 månader ha tjänstgjort som värnpliktigt befäl. Uppgiften om att han skulle ha varit stridsvagnschef förefaller vara en ren lögn.

Värnkanonsoldat, 7.5 mån, menig, vitsord: X55.

Med 7, 5 månad kunde han inte ens få tjänstgöra på stridsvagn.
Citera
2014-01-15, 00:26
Medlem
HerrPs avatar
Får bilder hur han sitter ensam i sitt torn och låtsasbekämpar SS Nordlands vagnar vid Kursk tills han trulsigt måste masa sig ut för att kratta grusgången till markan.
Citera
2014-01-15, 00:28
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Med 7, 5 månad kunde han inte ens få tjänstgöra på stridsvagn.

Ok Arnstads lögner soo far....

1. Kandidat examen lögnen

2. Lögnen om att han var producent på tv serien Max 1800

3. Lumpen lögnen om stridsvagnschef Arnstad

Är det någon som kollat upp om han verkligen satt i publecistklubbens styrelse tillsammans med bla Jan Guillou? Som han CV påstår.....
Citera
2014-01-15, 00:32
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Ok Arnstads lögner soo far....

1. Kandidat examen lögnen

2. Lögnen om att han var producent på tv serien Max 1800

3. Lumpen lögnen om stridsvagnschef Arnstad

Är det någon som kollat upp om han verkligen satt i publecistklubbens styrelse tillsammans med bla Jan Guillou? Som han CV påstår.....
Max 1800, den har jag missat, vad handlar det om?
Citera
2014-01-15, 00:36
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Max 1800, den har jag missat, vad handlar det om?

http://www.resume.se/nyheter/dagspress/2009/05/07/dn-artikel-uppror-ur/
Citera
2014-01-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Som jag förstått det, med vissa reservationer då jag inte är särskilt insatt i det militära, så finns det ingen formell gräns för vad som är godkänt eller ej. Man har dock tidigare haft 10 7 7 som minimikrav för att få skickas på utlandstjänst.

Malajer kan alldeles säkert innehålla intelligenta människor utan fysiska lyten. Folk som är trötta på lumpen, de som skadat sig tillfälligt, de som som fått sin befattning nerlagd, de som är besvärliga bråkstakar osv måste ju inte vara korkade eller fysiskt defekta. Om man varit på en tjänst som är allt annat än en prestigebefattning och ljuger ihop eller förskönar sanningen när man sitter och drar några pilsner med grabbarna i bastun så är man i gott sällskap med större delen av Sveriges manliga befolkning. Det är dock i princip ingen mentalt frisk man som skulle ljuga helt och hållet om en sådan sak offentligt, särskilt inte upprepa det hela tiden och anspela på det i olika sammanhang. Däri ligger något fundamentalt abnormt i Arnstads personlighet, kombinera detta med vansinniga lögner om akademiska meriter så framstår han som psykiskt sjuk. En sak att ljuga om sina akademiska meriter, det har ju faktiskt ett syfte för honom - att få större trovärdighet för sin bok och föredrag. Att på Armemuseums facebooksida säga att man hade det trevligt som museibesökare och underteckna med "fd stridsvagnschef" är helt onödigt och har inget vettigt syfte.

Jag tror helt enkelt att Arnstad är en person som ibland ljuger ihop något och efter en tid börjar tro på det själv.

Ja malajtjänsterna var väl en slags slask där alla möjliga placerades. Det kunde vara överbegåvade individer med taskig kondition, helt normala som hade kraftiga synfel, killar som var precis lika begåvade som alla andra men inte hade lust med nåt annat m.m.

Samt givetvis alla halvidioter, småkriminella, besvärliga, omotiverade, odugliga m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in