2014-01-13, 19:11
Medlem
Kung-Kongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voo
Drogtestet är till för att bevisa om du gjort fel eller inte. Om du ska göra fel när det ska bevisas om du gjort fel eller inte är naturligtvis olagligt.
Så om jag använder syntetiskt urin kan jag bli åtalad.. för?
2014-01-13, 19:19
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Kong
Så om jag använder syntetiskt urin kan jag bli åtalad.. för?
Åtalad, nej. Avskedad kan du däremot i värsta fall bli.
2014-01-13, 19:21
Medlem
Kung-Kongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Åtalad, nej. Avskedad kan du däremot i värsta fall bli.
Alright alright. Grejen är att jag rökt dagligen i många år, ska på piss på onsdag nästa vecka för ett nytt jobb. Har dock ej skrivit på papper ännu, först tänkte jag köra på syntetiskt urin men nu börjar det fanimig luta åt att dra en "blablabla integritet" och sedan helt enkelt tacka nej till jobbet.
Frågan är ju om de då kontaktar a-kassan? eller vad jag kan förvänta mig för påföljder? Men jag menar, hellre en dålig om än genomskinlig bortförklaring än att faila på testet.
har ni några insikter?

ps. jag har varit helt ren sedan jag fick reda på att det skulle bli piss, men en och en halv veckas förvarning efter flera års dagligt bruk gör inte riktigt susen...
2014-01-13, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Kong
Alright alright. Grejen är att jag rökt dagligen i många år, ska på piss på onsdag nästa vecka för ett nytt jobb. Har dock ej skrivit på papper ännu, först tänkte jag köra på syntetiskt urin men nu börjar det fanimig luta åt att dra en "blablabla integritet" och sedan helt enkelt tacka nej till jobbet.
Frågan är ju om de då kontaktar a-kassan? eller vad jag kan förvänta mig för påföljder? Men jag menar, hellre en dålig om än genomskinlig bortförklaring än att faila på testet.
har ni några insikter?

ps. jag har varit helt ren sedan jag fick reda på att det skulle bli piss, men en och en halv veckas förvarning efter flera års dagligt bruk gör inte riktigt susen...
Offtopic fråga av en kille som inte kan någonting: Hur har man råd att röka varje dag? Antar att det är cannabis?
2014-01-13, 19:36
Medlem
Kung-Kongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voo
Offtopic fråga av en kille som inte kan någonting: Hur har man råd att röka varje dag? Antar att det är cannabis?
Med jobb som tog slut, yup CB.
Däremot så har detta fått mig att inse att jag behöver en paus, de här rena dagarna har varit helvete men det känns skönt att vara på rätt väg. Dessvärre så vill jag inte orsaka mer problem i mitt liv än nödvändigt, så då funderar jag helt enkelt på att ursäkta mig ifrån det nya jobbet och köra better safe than sorry.
Senast redigerad av Kung-Kong 2014-01-13 kl. 19:43.
2014-01-14, 01:16
Medlem
Det är så här att jag blev av med mitt körkort för 5 år sen på grund av drograttfylla. Jag gjorde 4 prover under 6 månader för ca 3 år sedan vilket 2 av dom visade positivt på cannabis så jag blev nekad till körkort.

Föra året började jag på nya prover vilket alla 4 var bra tills jag får prata med läkaren å han säger att jag måste göra 1 prov till eftersom dom bara hade tagit urinprov 3 av 4 och bloodprov på det 4:de, givet vis hade jag rökt 1 holk nån dag innan så det visade positivt Dum i huvudet som man är

Det jag undrar är efter som det va 5 år sen jag blev av med körkortet har då detta brottet försvunnit ur registert?

Och dom här proverna jag skickat in till transportsyrelsen hur länge finns dom kvar ?

Finns ingen chans att få körkortstillstånd utan att göra 4 nya prover under 6 månader ?
Senast redigerad av DaffeT 2014-01-14 kl. 01:18.
2014-01-14, 06:57
Medlem
CpGurrAs avatar
Hej!

Jag brotten blir ju pres efter 5år men jag har hört och då bara hört att så länge man år i systemet, dvs lämnar prover och söker, har lämp så försvinner inte brottet. Så i ditt fall har du ca 2år kvar innan det försvinner men det är bara hörsägen.

Bäst är att ringa en advokat och få information alt ringa transportstyrelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av DaffeT
Det är så här att jag blev av med mitt körkort för 5 år sen på grund av drograttfylla. Jag gjorde 4 prover under 6 månader för ca 3 år sedan vilket 2 av dom visade positivt på cannabis så jag blev nekad till körkort.

Föra året började jag på nya prover vilket alla 4 var bra tills jag får prata med läkaren å han säger att jag måste göra 1 prov till eftersom dom bara hade tagit urinprov 3 av 4 och bloodprov på det 4:de, givet vis hade jag rökt 1 holk nån dag innan så det visade positivt Dum i huvudet som man är

Det jag undrar är efter som det va 5 år sen jag blev av med körkortet har då detta brottet försvunnit ur registert?

Och dom här proverna jag skickat in till transportsyrelsen hur länge finns dom kvar ?

Finns ingen chans att få körkortstillstånd utan att göra 4 nya prover under 6 månader ?
2014-01-14, 16:03
Medlem
tja jag är helt ny här och har hamnat i ett jobbigt läge. jag pissar på ett ställe som heter PR vår och igår hade jag fått information att ju skulle pissa jag har rökt spice sen piss testet började och dom har inte sätt nåt. så idag när jag var där var jag tvungen att ta blod prov och eftersom att jag hade rökt spice dagen innan vart jag jävligt nervös de jag undrar är om jag har torskat grovt och vad kommer att hända efter? och för att tillägga så gör jag det för att jag åkte ditt när jag hade kört.
2014-01-14, 20:31
Medlem
cooldogs avatar
Kan man på något sätt se om man har rökt marijuana hos tandläkaren? Ska nämligen dit imorgon och rökte igår.
2014-01-14, 21:38
Medlem
Jag har en liten fråga om screening-tester för opiater. Vad ger en sån utslag på, vilka substanser/läkemedel? Är det även på t.ex tramadol, AH-7921 och sådant, eller måste dom söka speciellt efter dom? Så om man pissar på jobbet och det skickas på analys för opiater, kan dom se Tramadol eller AH-7921 (eller andra RC-opiater) på ett sådant?
2014-01-15, 13:31
Medlem
Jag vet inte om det är rätt sida som jag kan få svar och frågor..Jag åkte fast för grovrattfylleri och 0,1 mg i blodet cannabis. Detta hände för 2011 och blev indragen körkort efter 2 år och fick ett år indragen och gjorde blodprov och urinprov den 12 dec 2013.. och fick brev att jag skulle göra nya prov och urin.. så jag ringde och avbokade och gjorde en misstag för att röka lite cannabis och rökte en vecka ca.. så jag avbokade och sa att jag var riktig sjuk, så jag får ny tid antar jag.. och kanske det blir nästa vecka eller om två, vetefan inte när.. och var på första möte med läkaren då sa läkaren att jag skulle göra en gång urinprov men det visade att jag ska göra en till så om man ska EG göra 1 men fick brev ska göra ny urinprov då betyder att jag är positiv eller någon som vet? Jag kanske gör en ny urin och blodprov snart och då kan jag neka urinprov och göra nästa gång om det funkar så att säga till folk som har ansvar för provtagning och osv? förresten, jag har lite språk och stavfel, så ni märker detta.. Hoppas jag kan få svar och någon som har varit med tidigare?

Tack för hand!
2014-01-15, 19:44
Medlem
Rallz.s avatar
Syns det om man brukat Inderal, betablockers, på drog/urinprov? Har ej recept för detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in