2014-01-10, 08:11
Medlem
Jag lämnar leverprover för körkort men dom kollar efter cannabis oxå , det är dom ända två testerna ja betalar för och som står i remissen när ja lämnar proverna , kan dom se ifall jag skulle ta benso eller ser dom bara det dom letar efter ?
2014-01-10, 14:02
Medlem
lah-mis avatar
Har rökt runt 4 gram gräs under den här första tiden på året. Väger typ 47 kg. Borde väl vara ren tills den 28?
2014-01-10, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nothis4ever
Jag lämnar leverprover för körkort men dom kollar efter cannabis oxå , det är dom ända två testerna ja betalar för och som står i remissen när ja lämnar proverna , kan dom se ifall jag skulle ta benso eller ser dom bara det dom letar efter ?

Om dom bara söker efter cannabis så kan du ta allt som finns, förutom cannabis och cannabinoider.
Du får väl en kopia på urintestet dom skickar in, där ser du om dom bara kryssat i cannabis och inte drogpanel 1 eller någon annan drog.
2014-01-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lah-mi
Har rökt runt 4 gram gräs under den här första tiden på året. Väger typ 47 kg. Borde väl vara ren tills den 28?

Svårt att säga, du kan va ren och du kan inte va ren. Jag rökte 3 bloss på nyår och 2 bloss på nyårsdagsmorgonen av nå hyffsat bra weed för nå år sen och pissade positivt 16 dagar efteråt.....
2014-01-11, 00:05
Medlem
Kung-Kongs avatar
Hej!

Hoppas ni kan hjälpa eller åtminstone få mig att lugna ner mig lite. Hjärtat slår i 300 då jag fått reda på att jag kommer behöva gå på pissprov inom två veckor.

Problemet? Jag har rökt mellan 0.5-3g om dagen VÄLDIGT länge, säg 1-3 år utan någon egentlig paus.
Finns det hopp för mig att jag kan klara pissprovet eller ska jag försöka blåsa av skiten medans jag kan med någon skitdålig ursäkt? Jag har inte formellt skrivit på papper för jobbet ännu.

Jag väger cirka 59kg och är 180cm lång. Så väldigt benig och smal alltså.
Snälla, har ni några tips på:
1. Vad kan jag börja med NU och sen fortsätta med för att förbättra mina chanser fram tills dagen D?
2. Ultimata sista-minuten-lösningar för att förbättra odds vid provet?
3. Har jag ens en chans?

3-5 liter vatten om dagen, träning, fetrik diet borde väl förbättra mina chanser? Jag funderar på att lura första testet med kreatin, b-vitamin och vatten för att i värsta fall få göra ett nytt litet senare. Finns det hopp för mig?
2014-01-11, 04:49
Medlem
MrsDiscos avatar
Låt oss säga att jag tar svamp och blir stoppad av polisen och måste lämna urinprov, syns det då? Hittar inga trovärdiga svar när jag söker. Och jag menar inte Maria ungdoms tester eller liknande utan polisens avancerande tester.

Följdfrågan är hur länge det syns, både i urin och blod.

Väldigt tacksam för pålitligt svar

Tack
2014-01-11, 13:27
Medlem
Kung-Kongs avatar
Jag har ett uppkommande pissprov(se inlägget två ovan)och det kan vara inom 1v eller 1 månad. Jag har röt mycket och länge men trappat ned lite smått på slutet. Igår rökte jag 2-3 joints på 0.3 men inget sedan dess.

Finns det ens hopp för mig att klara provet om jag tränar och äter fettrik mat fram tills tre dagar innan provet? Jag planerar att antingen klara eller åtminstone skjuta upp första provet med hjälp utav kreatin, vatten, tranbärsjuice och b-vitamin. Värt att nämna är att jag är väldigt smal, samt röker cigg.

MEN. OM provet trots detta visar positivt, vad blir det för konsekvenser i värsta fall? Kontaktar de polis och så eller blir jag bara nekad jobbet? Och om jag lovar de att pissa i ett halvår för att bevisa att jag kanske "råkat röka på någon fest" eller så, tror ni de låter mig stanna då?

SNÄLLA. Jag är så jävla nojjig och ångesten äter mig, skulle verkligen uppskatta svar!
2014-01-11, 14:08
Medlem
Kung-Kongs avatar
Någon som har prövat denna eller vet om det fungerar?
http://smoketower.com/420-livsstil-and-accessoarer/tester/cleanu-screenUrin-set-se.html

Vore ju jävligt skönt, sluta röka och köpa en sån för säkerhetsskull. För om jag köper en sån här så slipper jag helt enkelt nojjan utav provet men sluta ändå att röka... såå tankar och åsikter??
2014-01-13, 18:33
Medlem
Kung-Kongs avatar
Olagligt att fuska på drogtest?

Jag har sökt men inte hittat något svar inom det jag frågar efter: nämligen om det är olagligt att försöka 'lura' ett pissprov? Eller vad är det värsta som kan hända om man blir busted? En del säger att de måste erbjuda rehabilitering om man är fast anställd men det är för en ny anställning som detta gäller.

Är det någon som Vet?
2014-01-13, 19:01
Medlem
Asurmans avatar
Om polisen vill jag ska blåsa för de tror jag är alkoholpåverkad. Är det lagligt att försöka fuska då?
2014-01-13, 19:04
Medlem
Kung-Kongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asurman
Om polisen vill jag ska blåsa för de tror jag är alkoholpåverkad. Är det lagligt att försöka fuska då?
Vill du ge ett relevant svar eller ska du helt enkelt lämna tråden ifred? Det är för en nyanställning, inget hos soc eller polis eller så utan en hälsokontroll för nyanställning.

Någon som kan ge ett riktigt svar?
2014-01-13, 19:09
Bannlyst
Drogtestet är till för att bevisa om du gjort fel eller inte. Om du ska göra fel när det ska bevisas om du gjort fel eller inte är naturligtvis olagligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in