2014-01-14, 23:00
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrP
Det här börjar ju bli ren lyteskomik.

Den här är helt genial!

http://www.youtube.com/watch?v=OnsvqyfLA44

Jag får ont i magen...
Citera
2014-01-14, 23:03
Medlem
Den fd stridsvagnschefen Arnstad berömmer Sveriges Försvarsfordonsmuseum:

Citat:
Arsenalen, Sveriges Försvarsfordonsmuseum · 1 363 gillar detta.
den 23 oktober 2013 kl. 02:00 i området Strängnäs ·
Kan vi komma upp i 1000 likes till första December, hjälp oss
Gilla vår sida och dela detta inlägg så är du med och tävlar om en visning och inträde för 5personer.

Lycka till alla våra gillare
------

Arsenalen, Sveriges Försvarsfordonsmuseum Tack för alla nya likes och era delningar, 20 till så ska chefen bjuda på tårta så kom igen nu
Gilla vår arsenalen sida och dela inlägget så har du chansen att vinna också.
1 · den 25 oktober 2013 kl. 05:45

Henrik Arnstad Fantastiskt bra museum! mvh /fd stridsvagnschef, P18
2 · den 24 oktober 2013
kl. 06:37 · Har redigerats
https://sv-se.facebook.com/arsenalen.sverigesforsvarsfordonsmuseeum/posts/314005815408795
Citera
2014-01-14, 23:05
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Den fd stridsvagnschefen Arnstad berömmer Sveriges Försvarsfordonsmuseum:

https://sv-se.facebook.com/arsenalen.sverigesforsvarsfordonsmuseeum/posts/314005815408795

Är det verkligen registeruppgifterna korrekta? Ingen sammanblandning eller missförstånd?
Citera
2014-01-14, 23:06
Medlem
thelindgrennheros avatar
Varför får denna pajas fortfarande så mycket uppmärksamhet? Tala om en icke-person som folk bara borde ignorera. Denna betydelselösa nolla har ju visat sig vara fejk, glöm honom och gå vidare.
Citera
2014-01-14, 23:12
Medlem
Arnstad delar med sig av sina upplevelser från stridsvagnen:

Citat:
Henrik Arnstad
‏@arnstad
Uppslukad av world of tanks. Som fd chef på stridsvagn uppskattar jag realismen!
http://worldoftanks.eu

7:23 F.M. - 9 dec 12
Richard Carlsson ‏@R_Carlsson 12 dec 9
@arnstad Realistiskt att du kan sätta fyra APCR i fi strv och den rullar vidare? Roligt är det dock.

Henrik Arnstad ‏@arnstad 12 dec 9
@R_Carlsson Realistiskt rent taktiskt! Utnyttja terräng, anfalla plutonvis, retirera, etc. Har dock aldrig kört dessa vagnar såklart

@arnstad En vagn är med som även Sverige nyttjade mycket, Centurion. Har dock en bit kvar på det brittiska trädet innan jag får den.

Henrik Arnstad ‏@arnstad 12 dec 9
@R_Carlsson Det var en sådan jag hade på Gotland

@arnstad Strv 104? Lite mer tyngd än i det Rbs 90 som jag var stridsledare på. :-)

Henrik Arnstad ‏@arnstad 12 dec 10
@R_Carlsson Alla människor borde få vara vagnchef på en Centurion-stridsvagn någon gång. 52 ton wow-känsla

Richard Carlsson ‏@R_Carlsson 12 dec 10
@arnstad Kan tänka mig det. Blev utsatt för anfall av en pluton Leopardvagnar, speciell känsla att stå 2 m framför den farliga änden. ;-)

https://twitter.com/arnstad/status/277795703009460224
Citera
2014-01-14, 23:12
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Är det verkligen registeruppgifterna korrekta? Ingen sammanblandning eller missförstånd?

Möjligt att han rykt in som PB stridsvagn och sedan inte pallat och blivit omplacerad, det som talar emot är att inget sådant hände på mitt kompani. En urdålig PB fick tjänstgöra som laddare och fick Betyg lika dåliga som Arnstads.
Citera
2014-01-14, 23:14
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Det är jag som tagit fram uppgifterna och jag har citerat exakt så som svaret från Rekryteringsmyndigheten var på fråga vilken befattning Arnstad haft, när han gjort värnplikt, var och vilket betyg han fick. Det råder inga sammanblandningar eller missförstånd vad beträffar frågeställningen eller svaret.

Du kan läsa mina tidigare poster och själv bedöma huruvida jag verkar vara en användare som hittar på saker. Annars kan du själv maila Rekryteringsmyndigheten och fråga. Hur du hittar Henrik Arnstads personnummer eller Rekryteringsmyndighetens epostadress behöver jag väl inte berätta? Kom ihåg att ditt mail blir offentlig handling så skapa lämpligen en epostadress endast för ändamålet.
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Möjligt att han rykt in som PB stridsvagn och sedan inte pallat och blivit omplacerad, det som talar emot är att inget sådant hände på mitt kompani. En urdålig PB fick tjänstgöra som laddare och fick Betyg lika dåliga som Arnstads.
Huruvida han tagits ut som stridsvagnschef vet jag inte och det är inte det han påstått. Han påstår att han tjänstgjort som stridsvagnschef och det kan han omöjligen ha gjort oavsett hur man ser det eftersom han endast gjorde 7.5 månader. Även om han skulle ha ryckt in som stridsvagnschef och börjat utbildas så hade han aldrig hunnit komma så långt på 7.5 månader att han hade blivit någon slags chef. Faktum är gröntjänsten är ungefär tre månader (dvs grundläggande träning för soldater), först därefter kan det bli tal om utbildning på annat och gruppchef blir han först när han uppnått korprals grad - vilket det tog tio månader att uppnå. Och ju tidigare han blev avskiljd från tjänsten och omplacerad desto mindre kan han ens ha satt sin fot i en stridsvagn annat än med en dammsugare.
Citat:
Henrik Arnstad Fantastiskt bra museum! mvh /fd stridsvagnschef, P18
2 · den 24 oktober 2013 kl. 06:37 ·
Skärmavbild från Facebook.
Senast redigerad av flakmopedisten 2014-01-14 kl. 23:36.
Citera
2014-01-14, 23:16
Medlem
Citat:
Tack flakmoppedist och ni andra!

Själv gjorde jag lumpen på Stridsvagn, och minsta inrykningstid på kompaniet vara 10 månader.

Han ,Arnstad har ju nu bekräftat sig själv som mytoman nu.

Det finns fler tweets där han kallar sig stridsvagnschef bla ett där han berömmer spelet World of tanks där han skriver "alla borde fåförmånen att leda en stridsvagnspluton" eller dyl.
På Facebook-sidan för Sveriges Försvarsfordonsmuseum Arsenalen i Strängnäs presenterar sig Arnstad som "fd stridsvagnschef, P18" i en kommentar.

Edit: Tvåa på bollen.
Senast redigerad av Nebeltag 2014-01-14 kl. 23:19.
Citera
2014-01-14, 23:17
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Offentlig handling, lätt att kolla.

Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Varför får denna pajas fortfarande så mycket uppmärksamhet? Tala om en icke-person som folk bara borde ignorera. Denna betydelselösa nolla har ju visat sig vara fejk, glöm honom och gå vidare.
Henrik Arnstad är en ofrivillig lyteskomiker. Knivmördaren Jacques Wallner på hattidningen Dagens nyheter är däremot värd förakt.

Media skyddade mördare [NI-reportage om DN-journalisten Jacques Wallner]
Citera
2014-01-14, 23:22
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Arnstad delar med sig av sina upplevelser från stridsvagnen:

https://twitter.com/arnstad/status/277795703009460224

Han använder dessutom fel terminologi APCR?

Vi hade tre sorters granater på STRV104 pilgranat pprj, pansarspräng psprg och rökgranat. (Det är 20 år sedan så jag är osäker på att jag har rätt förkortning) men APCR det hade vi inte....
Citera
2014-01-14, 23:43
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Han använder dessutom fel terminologi APCR?

Vi hade tre sorters granater på STRV104 pilgranat pprj, pansarspräng psprg och rökgranat. (Det är 20 år sedan så jag är osäker på att jag har rätt förkortning) men APCR det hade vi inte....
Det syftar väl på spelet vad jag förstår av konversationen.
Citera
2014-01-14, 23:45
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Det syftar väl på spelet vad jag förstår av konversationen.
Om Arnstad hämtar sina stridsvagnsmeriter från dataspel så tänker jag börja titulera mig landskapsarkitekt. Jag har ju faktiskt spelat en del Minecraft...

Om nu Arnstad de facto inte sopat kaserngårdar och varit springpojke på regementet utan faktiskt suttit i ett inmurat gammalt stridvagnstorn (dvs fast artilleri), tror ni då att han satt där inne och tyst för sig själv låtsades ratta det fasta tornet på ett slagfält fullt av onda fascister?
Senast redigerad av flakmopedisten 2014-01-14 kl. 23:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in