Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Å andra sidan får han fortfarande stipendier och han får publicera böcker. Även om jag tyckte att det lilla jag har läst av Arnstad var skit så finns det uppenbarligen folk som gillar det han gör vilket innebär att han kan leva på det. Såhär kommenterar Adlibirs Arnstads nya bok (troligen skrivet av förlaget):
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9113034103
Även om jag tror att det är väldigt överdrivet så går det inte att komma ifrån att han har en publik som kanske tar intryck av hans tankar.
Jag tror tyvärr att du kan ha rätt i detta.
Arnstad verkar ju vara kompis och åsiktsfrände med personer som Mats Deland och Stefan Arvidsson, och det är väl inte omöjligt att dessa kommer att använda Arnstads fascismbok i sin universitetsundervisning - och då menar jag inte som ett avskräckande teori- och metodexempel. Arvidsson har tidigare twittrat om att han tänker göra det i alla fall. Deland är ju om möjligt ännu mer extrem än Arnstad i sin "antifascism", vilket inte minst framgår av hans bok
Purgatorium.
Även bland gymnasielärare kan boken säkert bli poppis.
Och så förstås bland alla de rättrogna som vill tycka som DN tycker ...
Man verkar inte heller ha slagit av på lanseringen i ljuset av avslöjandena, utan det är Akademibokhandelns författarsamtal, föreläsningar på olika bildningförbund, framträdanden på Kulturhuset m.m. som gäller. Helt skamlöst!
Å andra sidan verkar det som om allt fler nu börjar ställa sig frågande till Arnstads användning av fascism-begreppet. Alltid något.