Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Nu får du ge dig.
Om du inte förstår hur man syftar mellan olika inlägg så kan jag inte hjälpa dig. Det är klart för alla andra läsare i tråden skulle jag tro.
Det är alltså jag som ska ge mig när det är du som så fatalt misslyckas med att förklara dig och ditt svammel?
Intressant inställning. Du verkar inte ens själv förstå vad det är du skriver. Om man syftar mellan inlägg hänvisar man till aktuellt inlägg, man gör inte såsom du försöker göra gällande, men för all del du verkar ju inte särskilt insatt i citeringar och referenser.
Vi tar då och tittar på dina inlägg ifrån början:
1.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Så det är fortfarande oförklarligt, trots att skarpare hjärnor tänkt till.
Tack då vet jag.
Spännande det här, själv tror jag att två gm lagt en mindre presenning på golvet, vält MJ med madrass över till andra madrassen, det är då blodet rinner mot denna och ner mellan resårbottnar.
Därefter lyft bäddmadrasser o MJ ner på presenning, och lyft denna rakt upp och ut.
Därefter har man packat om hela konkarongen på annan plats.
BO har alltså blivit vält från sin bäddmadrass till den andra bäddmadrassen och fått sin egen över själva kroppen. Därefter har man lyft ner allt till en presenning som väntar på golvet och sedan med lyft av presenningen för vidare transport. Detta är din tes.
2.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Svara på vart presenning låg då den första madrassen lades i ?
Är man två så är det enkelt att lyfta rakt upp utan att det blir dragspår, precis som en skivstång.
Dörren passeras genom att MJs egentyngd viker madrasserna inåt på långsidorna, såsom en hängmatta, det är inte ett paket ännu.
Då den blodiga madrassen nu ligger överst kommer inget tryck av blod mot presenningen, endast gravitation i mindre omfattning på kanten från ena bäddmadrassen. En presenning är vattentät.
Tid för denna operation är mindre än 10 minuter, inkl. uppletande av presenning.
Du kan inte få ut MJ+madrasser själv på detta vis utan omfattande dragmärken i golvet, eller hur ?
Här hävdar du att BO:s egen tyngd skulle påverka både underliggande och överliggande bäddmadrass, vilket är helt felaktigt då tyngdkraften inte verkar uppåt mot gravitationen.
3.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
Den ovanliggande madrassen anpassar sin bredd av den egentyngd som presseningens långsidor får.
Den övre kommer bågna och pressas ihop en smula, vara som ett S sett från kortsidan.
Den undre som ett U, MJ mittemellan.
Du har inte kunnat förklara hur du skall göra.
Svara på frågan om vart presenningen ligger när du lägger i första bäddmadrassen istället, är det så svårt ?
I detta inlägget skriver du att den översta madrassens bredd anpassas av den egentyngd som presenningens långsidor får. Det står alltså inget om att det skulle vara den "egentyngd" som BO:s kropp utgör, men jag antar att du inte vet om att ordet egentyngd har en specifik innebörd och att denna innebörd är den del av last eller system som utgörs av den egna tyngden. Man kan inte använda ord hur som helst och sedan utgå ifrån att alla andra ska vara lika inkompetenta och obildade som en själv.
Nu vill du dock hävda att du aldrig har avsett att den övre bäddmadrassens bredd skulle anpassas efter tyngden från presenningens långsidor (förmodligen efter PM från Q om ett sätt för dig att rädda ansiktet) utan att det hela tiden har varit fråga om den tyngd som BO:s kropp utgör och effekten av densamma.
Problemet med detta är att då blir hela din tes ännu mera absurd och det utan att du ens förstår varför. Jag skall dock göra ett undantag och förklara det på en så grundläggande nivå att även en person utan egen kunskap och erfarenhet ska kunna förstå varför det du hävdar inte är fysiskt möjligt.
Spänn upp en presenning i alla fyra hörnen så att den blir helt sträckt.
Lägg sedan ett objekt mitt på den spända presenningen och notera vad som sker.
Studsar objektet uppåt och följer presenningen med upp?
Nej, objektet trycker ner presenningen och det bildas en nedsjunkning runt objektet.
Var tror du då att kraften går i presenningen? Pressar kraften nedåt så att presenningen vikes inåt eller ligger kraften snarare på undersidan och ut mot hörnen för att på så vis försöka återfå jämvikt?
Om vi nu återgår till aktuell tes där dina två GM har lagt en presenning på golvet och lyft ner BO:s kropp mellan de båda bäddmadrasserna för att sedan ta tag i varsin kortsida av presenningen och lyfta upp densamma. Vad händer då i detta fallet?
När presenningen lyfts från golvet pressas den nedåt av tyngden från BO:s kropp mot den underliggande bäddmadrassen och presenningens mittdel sjunker ned mot golvet. I det här läget är det bara lyftkraften från de bägge GM:s händer i varsitt hörn av presenningen som på något vis kan påverka den övre bäddmadrassen genom att de pressar ihop presenningen, eftersom presenningen i sig själv inte vill annat än att återgå till ursprungsläget och all kraft går åt motsatt håll än det du hävdar.