2014-01-14, 20:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför letade Kling och Klang efter spår av förflyttningar då?
Det görs rutinenligt.
Citera
2014-01-14, 20:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, jag är också helt övertygad om att han gick i land med det blodiga "projektet"
alldeles själv, men nu när det så ihärdigt tjatas från ett visst håll om att två borde krävas
för att möjliggöra det hela så ville jag bistå med tänkbar kandidat i ett sådant fall.
Få se om det vinner gillande fast det betvivlas...

Inga problem att genomföra lyftet som det handlar om. Har själv hanterat värre tyngder
än så utan att vare sig ådra mig ryggskott eller andra skador. Och klämma sig genom
dörren ifråga med emballaget, no problemas där heller.
Man överdriver svårigheterna våldsamt och det är ingenting att ta fasta på.

Jag minns Elinfallet och den stora tunga stenen som skulle legat på henne, och det höll man på med om han då skulle orkat lyfta. Inga problem alls, och det är det inte här heller. Jag kan dra stora skåp över golvet hemma med bra underlag för glid. Jag har inga problem att utföra den biten och då är det inte ett mjukt paket men det är oerhört tungt. Skåpet ska vinklas och dras in i andra rum osv.
Skitprat och då är jag inte en man som lyfter 140 kilo rakt upp i luften.
Citera
2014-01-14, 20:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det görs rutinenligt.
Tillhör meningslösa jobb vanligtvis polisens rutiner? Knappast.
Citera
2014-01-14, 20:16
Bannlyst
Citat:
Okay. Om det nu tvunget ska röra sig om två personer så vet vi ju vem den ene är och
vem den andre i så fall skulle kunna vara kan du nog själv lista ut om du anstränger
tankeverksamheten lite.

Såvitt jag vet har inget fullgott alibi presenterats i det specifika fallet.
Kanske man inte ens har brytt sig om att undersöka hur det förhåller sig därvidlag.

Ja utredningen saknar vissa viktiga delar enligt TR/HR:
Citat:
Och det krävs ett noga planerat transportsystem för att forsla bort en kropp som enligt uppgift vägt omkring 80 kg utan att detta lämnar några spår efter sig och utan att det väcker uppmärksamhet
Citera
2014-01-14, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
http://www.bild.me/bild.php?file=6954007Scan-131219-0011.jpg

Ser inte ut som detta paketet har varit några problem att frakta ut ur huset.
Eller rättare sagt det har fraktats ut ur huset eftersom hon sköts i sin säng, och frågan är odiskutabel. Ensamt projekt dessutom.

Lite baxande bara så har detta mjuka paket glidit lätt över golvet till den väntande skottkärran eller lastkärran, säckkärran. Skit samma beviset på att det tagits ut är uppenbart. Tramset om att det inte har gjorts är totalt ovidkommande.

Dom TR/HR
Citat:
Det var anmärkningsvärt att det inte fanns några blodspår och annat i och utanför huset Detta visade att brottet var skickligt utfört och att Marina Johanssons kropp hade hanterats med stor försiktighet.
Sannolikt hade den packats in på något sätt innan den lämnade sovrummet.

Återstår att svara på hur det går till att ensamt göra detta. Annars saknas länk i kedjan. En av många.
Citera
2014-01-14, 20:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Men sluta tramsa om vad gamla domslut säger det är ju därför man beviljat resning pga att nya bevis har tillkommit. Bevisligen har kroppen fraktats ut och några uttalanden från denna HR om att det inte har gjorts kommer inte att ske.
Tramset fortgår med tjafs som bevisligen redan har utförts. Är det några problem för tänkandet rent generellt eller tror man att fylle Frimans ord gäller i dag? Tänk om för det har hänt saker efter Friman så som att HD beviljat resning i fallet. Hans domslut gäller inte längre., Det ljugs och tjafsas om saker som inte är sanna eller relevanta. Tråden har en del faktauppgifter men dom är fanimej få just nu.

HD har sista ordet än så länge.

Nej åklagaren behöver inte bevisa att det är gjorts av en ensam gm det fattar en idiot!
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-14 kl. 20:22.
Citera
2014-01-14, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men sluta tramsa om vad gamla domslut säger det är ju därför man beviljat resning pga att nya bevis har tillkommit. Bevisligen har kroppen fraktats ut och några uttalanden från denna HR om att det inte har gjort kommer inte att ske.
Tramset fortgår med tjafs som bevisligen redan har utförts. Är det några problem för tänkandet rent generellt eller tror man att fylle Frimans ord gäller i dag? Tänk om det har hänt saker efter Friman så som att HD beviljat resning i fallet. Hans domslut gäller inte längre.,

ÅK måste bevisa att det går att paketera ensamt såsom görs gällande i utredningen och ta ut paketet själv. Det tror jag inte han klarar ens om han tar i:
Citat:
Att Fr*drik Sv*nsson, som erkänt ett långvarigt och pågående missbruk av cannabis, skulle ha tänkt ut och genomfört en sådan komplicerad brottsplan är inte otänkbart men får bedömas som mindre sannolikt
.
Citera
2014-01-14, 20:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Synd att mamma L har beskrivit sängen som bäddad med två olika påslakan då, ett grått & ett blått.
Frågan är när hon sett detta. - Hon var inte inne i sovrummet den 2/8.
Citat:
Ja imorgon kommer poliskårens ELIT få ge prov på sin enastående kunskaper.
Ja, särskilt när det gäller kalendrar och överkast - och bildmappar.
Citat:
Det finns inget mer än Enars påstående som säger att fleecefilten drar åt sig blod/vätska. Lyssna på advokatens slutpläddering...
Det är en svår fråga, inte minst pga tiden för blodets migrering, men man har ju alla exakta uppgifter inkl. storleken på den utkrypande delen, och möjligen kan man ha gjort bedömningen att det måste ha befunnit sig blod utanför absorberingstyget redan från början - som sedan fleecefilten med största sannolikhet borde ha kommit i kontakt med.
Citera
2014-01-14, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är en svår fråga, inte minst pga tiden för blodets migrering, men man har ju alla exakta uppgifter inkl. storleken på den utkrypande delen, och möjligen kan man ha gjort bedömningen att det måste ha befunnit sig blod utanför absorberingstyget redan från början - som sedan fleecefilten med största sannolikhet borde ha kommit i kontakt med.

Fleece migrerar inte vätskor kapillärt rakt mot gravitationen menar försvaret, iaf. så behöver Enar visa att det går.
Det duger inte att säga att han är gammal.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-14 kl. 20:27.
Citera
2014-01-14, 20:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Belägg för att ÅK är "hysteriskt rädd".
Belägg för det andra dravlet om desperation- och ångestförekomst.

Du fortsätter konsekvent att underminera din egen seriositet och ge ett pajasartat intryck.
Är det ditt övergripande mål med din medverkan? Att skakas på huvudet åt?

Han är inte ett dugg rädd han är coollugn och vet precis vad en sån som Fredrik Svensson går för.
Det går åklagaren i handen helt och hållet, så nu får advokaten i sin slutplädering snacka om hans förklaringar istället., Det kommer gå åt helvete helt enkelt för Svenkvist är oerhört skicklig.
Citera
2014-01-14, 20:27
Medlem
Citat:
Aha, så paketet gjordes i sängen. Som hade genomblödning. Inga blodspår fanns på repet eller utsidan presenning, hur gick det till ?
Det har jag beskriveit för några sidor sedan. Det går inte att släpa ut paketet. Finns bara 0.5 m vid varje sida. Man bär man tar paketet på ryggen som man alltid gör med tunga säckar.
Citera
2014-01-14, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Det har jag beskriveit för några sidor sedan. Det går inte att släpa ut paketet. Finns bara 0.5 m vid varje sida. Man bär man tar paketet på ryggen som man alltid gör med tunga säckar.

Exakt hur hanterades presenningen ?
NightHawks kunde inte förklara mer än hit...
Citat:
Fortsätt gärna med din teori:
Du har nu tryckt in presenningens kortsida under bäddmadrassen, resterande 460x340 ligger ihoprullad ovanpå. Hur får du över MJ och bäddmadrass ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in