2014-01-14, 17:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
Presenningen är ett nytt bevis som förklarar mysteriet hur kroppen togs ur rummet utan blodspill.

Nej jag tror du har fel här. Presenningen är liksom inte en flygande matta. Det som dom tyckte var konstigt var hur kroppen kommit ur ur huset. Jag var inne från början på att det enklaste borde ha varit fönstervägen. En fundering - det står att det ena fönstret inte går att öppna ordentligt, finns det fler och hur går dom att öppna isåfall. Ja, jag ser det inte som otänkbart att dom missat ett fönster. Ett fönster var väl en tavla när dom skulle återge rummet... blodig madrass missades... Sorgligt att starten på denna utredning blev som den blev. Dyrbar tid gick till spillo.
Citera
2014-01-14, 17:26
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Om denna Fredrik är vår MT GM skulle jag inte ge särskilt mycket för trovärdigheten gällande detta, utan snarare tänka precis tvärtemot vad han säger.
Jag hade en liknande teori en gång i tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jag säger det igen:

Min åsikt är att om det var FS som fraktade ut kroppen, så skedde det genom fönstret.
Anledningen till att jag tror det, är att han förklarade för polisen att det troligen inte skulle gå att få ut en kropp genom fönstret och om så hade skett skulle han ha märkt det på buskarna utanför.
Om han hade fraktat ut kroppen genom dörren skulle han aldrig ha sagt något sådant.

Min slutledning är då att om det visar sig att kroppen fördes ut genom dörren, är FS sannolikt oskyldig.
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Och efter lite hugg:
Citat:
Nähä.
Ja, då är det ju tur att vi undersöker alternativa GM.
Om FS vore skyldig och hade forslat ut kroppen genom dörren hade han självklart aldrig invänt mot förslaget att kroppen togs ut fönstervägen. Tvärtom skulle han säkert ha påstått att buskarna utanför verkade skadade.
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2014-01-14, 18:00
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Jag hade en liknande teori en gång i tiden.

Och efter lite hugg:

Med tanke på hur hans "mönster" varit hittills så är det scenariot väldigt troligt.
Han har ju varit konsekvent i sitt nekande att känna till allt som haft med Marinas bortgång att göra.
sms, presenning osv osv osv
Citera
2014-01-14, 18:02
Bannlyst
Citat:
Fortsätt slå dig själv i huvudet, du blir säkert klokare av det.

Vi har nu inte bara sett FS bli belagd med lögn utan det gäller även dig.

Bevis:

Dags att sätta in en bild på dig själv i din avatar?

Nu får du ge dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Är man två så är det enkelt att lyfta rakt upp utan att det blir dragspår.
Dörren passeras genom att MJs egentyngd viker madrasserna inåt på långsidorna, såsom en hängmatta, det är inte ett paket ännu.
Citat:
BO:s tyngd kan knappast påverka även madrassen som ligger ovanpå BO. Tänk om och försök att tänka rätt.
Citat:
Den ovanliggande madrassen anpassar sin bredd av den egentyngd som presseningens långsidor får.[Läs av MJ]
Den övre kommer bågna och pressas ihop en smula, vara som ett S sett från kortsidan.
Den undre som ett U, MJ mittemellan.

Om du inte förstår hur man syftar mellan olika inlägg så kan jag inte hjälpa dig. Det är klart för alla andra läsare i tråden skulle jag tro.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-14 kl. 18:26.
Citera
2014-01-14, 18:05
Bannlyst
Citat:

Fortsätt gärna med din teori:
Du har nu tryckt in presenningens kortsida under bäddmadrassen, resterande 460x340 ligger ihoprullad ovanpå. Hur får du över MJ och bäddmadrass ?
Citera
2014-01-14, 18:18
Medlem
MrsMagoos avatar
En cd har lämnats in med sista förhöret med Fredrik Svensson av åklagaren.
Det är nog så att man tänkt spela upp den för domstolen, och det innebär att han ska påpeka något han har sagt. Handlar det kanske något om hans oförmåga att förklara sig?

I alla fall i morgon är det expertisen som kommer att vittna.
Spännande!

Citat:
Vad kan smycket med diamanten ha för nyhetsvärde? Kan det vara så att de funnit smycket men inte i huset? Kanske i en lägenhet i Karlstad? Smycken som säljs på pantbanker och liknande fotograferas ifall det skulle vara stöldgods.

Ingen aning jag skrev det för att det står i den aktbilagan om undersökning av förråd och bodar.
Då talar L om detta och syster H hade en likadan diamant, men jag frågar också om den kom till rätta efter detta?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-01-14 kl. 18:37.
Citera
2014-01-14, 18:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det var de här fotona på FS som jag har för mig att hon fick se den gången:

http://www.bild.me/bild.php?file=9337719Namnl_st-3.jpg
Ja, men den här gången är det andra bilder som kommer att förevisas:
http://speedy.sh/qEVd2/Jmfr.jpg
Citera
2014-01-14, 19:00
Bannlyst
Citat:
Vilket band och på vilken tid? Jag har lyssnat men kan inte höra att de säger dragspår.

Enar 30:20 och framåt. Inga spår efter förflyttning i dammet med hjälp av vitt ljus.
Jag kallar det för dragspår.

Jag har dock egna filer, hoppas de stämmer med trådens.
Citera
2014-01-14, 19:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Enar 30:20 och framåt. Inga spår efter förflyttning i dammet med hjälp av vitt ljus.
Jag kallar det för dragspår.

Jag har dock egna filer, hoppas de stämmer med trådens.
Men dammsuger man av golvet och låter mer än en vecka gå så syns heller inga dragspår. - Eller bildas det luftspalter..?
Citera
2014-01-14, 19:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vilket band och på vilken tid? Jag har lyssnat men kan inte höra att de säger dragspår.

Dom pratar inte om dragspår på de här banden, så nej det finns inte med.
Man tittar om saker har flyttats inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Men dammsuger man av golvet och låter mer än en vecka gå så syns heller inga dragspår. - Eller bildas det luftspalter..?

Luftspalten är ju ett riktigt jippo.
Citera
2014-01-14, 19:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Dom pratar inte om dragspår på de här banden, så nej det finns inte med.

Luftspalten är ju ett riktigt jippo.
Hur tacklar man dragspår efter en dammsugare som har förflyttat sig i olika riktningar..?
Citera
2014-01-14, 19:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur tacklar man dragspår efter en dammsugare som har förflyttat sig i olika riktningar..?

Man tittar om tex en möbel flyttats och om det då finns damm som är borta tex.
Dammet är ju nog inget som man ser dragspår i direkt efter lång tid med skor och fötter som klampar omkring i. Hhihihihi så idiotiskt är det alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in