2014-01-14, 11:46
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Så det är fortfarande oförklarligt, trots att skarpare hjärnor tänkt till.
Tack då vet jag.

Spännande det här, själv tror jag att två gm lagt en mindre presenning på golvet, vält MJ med madrass över till andra madrassen, det är då blodet rinner mot denna och ner mellan resårbottnar.

Därefter lyft bäddmadrasser o MJ ner på presenning, och lyft denna rakt upp och ut.

Därefter har man packat om hela konkarongen på annan plats.

Nej, du vet ingenting utan du väljer att tolka de svar du får efter din förmåga.
Om något är oförklarligt hur förklarar du då hur du själv kom fram till ditt alternativa tillvägagångssätt? Antingen är något oförklarligt eller så är det inte oförklarligt. Det kan inte bara vara oförklarligt för alla andra medan du själv kan förklara det.

Kan du förklara hur dessa båda gärningsmän har lyckats med att lyfta presenningen rätt upp från golvet utan att orsaka någon form av dragspår, det är ju inte "ryck med skivstång" det är frågan om här. Vidare hur skall dessa båda lyckas med att ta sig ut genom dörren med två bäddmadrasser och BO liggandes löst ovanpå en presenning när du själv hävdar att dörrbladet skall vara enbart 70 cm.
Pressade de ihop paketet och trängde sig ut genom dörren utan att en endaste liten bloddroppe rann ut? Det låter inte särskilt trovärdigt, nej.
Citera
2014-01-14, 11:53
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Marinas största fond hade en avkastning på 22,64 % under 2009. http://www.nordea.se/PageTemplates/ContentWide.aspx?pid=1064122&rw=1&url=/fundsnow/GetDocument.aspx?pdftype=FactSheet&isin=SE00004277 91&segment=CustomerSEIF2&Domains=NordeaFundsNow,No rdeaSweden&lang=sv-SE&buyBtn=on&mode=on&shelves=SEIF2&search=on&compa re=on&xray=on

Nej, det hade den inte men jag begära inte att en fondnovis skall kunna läsa och förstå det han läser.
Dessutom säger inte avkastningen något om värdeförändringen före 2009 eller vilket GAV som var aktuellt vid försäljningstillfället.
Citera
2014-01-14, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Nej, du vet ingenting utan du väljer att tolka de svar du får efter din förmåga.
Om något är oförklarligt hur förklarar du då hur du själv kom fram till ditt alternativa tillvägagångssätt? Antingen är något oförklarligt eller så är det inte oförklarligt. Det kan inte bara vara oförklarligt för alla andra medan du själv kan förklara det.

Kan du förklara hur dessa båda gärningsmän har lyckats med att lyfta presenningen rätt upp från golvet utan att orsaka någon form av dragspår, det är ju inte "ryck med skivstång" det är frågan om här. Vidare hur skall dessa båda lyckas med att ta sig ut genom dörren med två bäddmadrasser och BO liggandes löst ovanpå en presenning när du själv hävdar att dörrbladet skall vara enbart 70 cm.
Pressade de ihop paketet och trängde sig ut genom dörren utan att en endaste liten bloddroppe rann ut? Det låter inte särskilt trovärdigt, nej.

Svara på vart presenning låg då den första madrassen lades i ?

Är man två så är det enkelt att lyfta rakt upp utan att det blir dragspår, precis som en skivstång.

Dörren passeras genom att MJs egentyngd viker madrasserna inåt på långsidorna, såsom en hängmatta, det är inte ett paket ännu.

Då den blodiga madrassen nu ligger överst kommer inget tryck av blod mot presenningen, endast gravitation i mindre omfattning på kanten från ena bäddmadrassen. En presenning är vattentät.

Tid för denna operation är mindre än 10 minuter, inkl. uppletande av presenning.

Du kan inte få ut MJ+madrasser själv på detta vis utan omfattande dragmärken i golvet, eller hur ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-14 kl. 11:58.
Citera
2014-01-14, 11:57
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
I så fall hade hon väldig otur med fonderna, om de inte gav överskott som överskred förlusterna. Det är knappast normalt för en 30-åring att ha mer än en bruttoårslön i fonder, så värdet motsvaras inte av lönen.

Sålde man i 1a halvåret 2009 så gjorde man sannolikt förlust såvida inte fonderna var inköpta före 2004. Kan knappast kallas otur.

Har man välstående föräldrar kan man mycket väl ha det beloppet i fonder.
Känner flera under 30 som har det...
Citera
2014-01-14, 12:01
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Svara på vart presenning låg då den första madrassen lades i ?

Är man två så är det enkelt att lyfta rakt upp utan att det blir dragspår.

Dörren passeras genom att MJs egentyngd viker madrasserna inåt på långsidorna, såsom en hängmatta, det är inte ett paket ännu.

Då den blodiga madrassen nu ligger överst kommer inget tryck av blod mot presenningen, endast gravitation i mindre omfattning på kanten från ena bäddmadrassen. En presenning är vattentät.

Tid för denna operation är mindre än 10 minuter, inkl. uppletande av presenning.

Du kan inte få ut MJ+madrasser själv på detta vis utan omfattande dragmärken i golvet, eller hur ?

BO:s tyngd kan knappast påverka även madrassen som ligger ovanpå BO. Tänk om och försök att tänka rätt.

Jo, jag skulle faktiskt kunna få ut både en kropp och två madrasser helt på egen hand utan att lämna några som helst dragmärken på golvet. Att du inte förstår hur det är möjligt innebär återigen inte att det är omöjligt utan bara att du är begränsad i din tankeförmåga.
Senast redigerad av NightHawks 2014-01-14 kl. 12:02. Anledning: Bytt ett e mot ett i
Citera
2014-01-14, 12:06
Bannlyst
Citat:
BO:s tyngd kan knappast påverka även madrassen som ligger ovanpå BO. Tänk om och försök att tänka rätt.

Jo, jag skulle faktiskt kunna få ut både en kropp och två madrasser helt på egen hand utan att lämna några som helst dragmärken på golvet. Att du inte förstår hur det är möjligt innebär återigen inte att det är omöjligt utan bara att du är begränsad i den tankeförmåga.

Den ovanliggande madrassen anpassar sin bredd av den egentyngd som presseningens långsidor får.
Den övre kommer bågna och pressas ihop en smula, vara som ett S sett från kortsidan.
Den undre som ett U, MJ mittemellan.

Du har inte kunnat förklara hur du skall göra.
Svara på frågan om vart presenningen ligger när du lägger i första bäddmadrassen istället, är det så svårt ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-14 kl. 12:15.
Citera
2014-01-14, 12:55
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Så det är fortfarande oförklarligt, trots att skarpare hjärnor tänkt till.
Tack då vet jag.

Spännande det här, själv tror jag att två gm lagt en mindre presenning på golvet, vält MJ med madrass över till andra madrassen, det är då blodet rinner mot denna och ner mellan resårbottnar.

Därefter lyft bäddmadrasser o MJ ner på presenning, och lyft denna rakt upp och ut.

Därefter har man packat om hela konkarongen på annan plats.

nämen se på fan, det oförklarliga har fått en lösning. hur kommer det sig att detta tillvägagångssätt inte medför något som helst märke på golvet, om andra tänkbara tillvägagångssätt gör det? för "hela konkarongen" måste väl ändå innebära friktion mot golvet, exempelvis vid tillfället när kroppen läggs ner? presenning eller rep torde väl skava i golvet?
Citera
2014-01-14, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nämen se på fan, det oförklarliga har fått en lösning. hur kommer det sig att detta tillvägagångssätt inte medför något som helst märke på golvet, om andra tänkbara tillvägagångssätt gör det? för "hela konkarongen" måste väl ändå innebära friktion mot golvet, exempelvis vid tillfället när kroppen läggs ner? presenning eller rep torde väl skava i golvet?

Javisst. TVÅ gm förklarar en hel del. ÅK har bara inte kommit till den insikten än.
TVÅ gm kan lyfta ett paket utan dragspår, rep används ej om du läser min beskrivning.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-14 kl. 13:03.
Citera
2014-01-14, 13:02
Bannlyst
Citat:
Till skillnad ifrån dig och den andra svammelspammaren i tråden har jag som sagt redan provat och det uppstår ingen "egentyngd" från presenningens sidor som kan trycka ihop en bäddmadrass på det viset.

Återigen jag har redan besvarat den frågan men du är tydligen inte kapabel till att förstå svaret.
Hur många gånger måste jag skriva svaret till dig för att du skall förstå?

Prova en gång till då för du har fel.
Hur många kilos kraft behöver du för att trycka in en bäddmadrass långsida ca. 15cm ? Jag behövde kanske 2kg eller så, sedan veckar sig bäddmadrassen som ett S.

Det fetade:
En gång räcker, du får gärna hänvisa med länk om det är något jag missat gällande var bäddmadrassen befinner sig när din gm lägger presenningen i resårbotten.
Citera
2014-01-14, 13:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Den presenningen är ca 1/4 så stor.

Det går inte att vika ihop ändarna innan man avslutat rullningen. Jag har iaf aldrig sett någon göra det med en vårrulle ens. Folien rullas runt rullen och viks. Därefter rullas papper runt rullen och viks.

Fast jag har gjort det med såväl presenning som med ensilageplast från rundbalar. De sistnämnda vid paketering av alla blöta silageplaster. Dom är stora och virade många varv kring rundbalar vägande 450-500 kg. Jag har vikt ihop, satt in kanterna och avslutningsvis knutit med balsnören. Swish in i bilen och raka vägen mot tippen.

Det går.
Citera
2014-01-14, 13:11
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har inte fel och du har omöjligen provat med en presenning och bäddmadrasser av samma tjocklek. Du hävdade däremot att du med dina händer kunde trycka ihop din bäddmadrass och hur du mätte upp din tryckkraft vore intressant att få höra.

I resårbotten har nog ingen lagt någonting och bäddmadrassen ligger fortfarande där jag har sagt att den ligger.

Hur vore det om du läste först innan du spammade en massa trams och tjat?
Det är inte min sak att sitta här och påpeka för dig var saker och ting är skrivet, så brukar det låta ifrån både dig och Q.

Jag uppskattar det till 2kg, madrassen veckar sig hur lätt som helst.
Självklart gör en presenning samma jobb, dumheter att påstå annat.

Det fetade
Citat:
Presenningen ligger fortfarande ovanpå resårbotten

Tja, du kan alltså inte förklara det Polisen inte kan så jag förstår att det svårt.
Oförklarligt.
Allt du kom med var karamellfärg och dockor, sedan var det sämre med beskrivning. Pinsamt tycker jag.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-14 kl. 13:17.
Citera
2014-01-14, 13:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det hade den inte men jag begära inte att en fondnovis skall kunna läsa och förstå det han läser.
Dessutom säger inte avkastningen något om värdeförändringen före 2009 eller vilket GAV som var aktuellt vid försäljningstillfället.
Man behöver inte vara fondexpert för att veta vad avkastning är. Det är lätt att slänga sig med irrelevanta utländska förkortningar när man ska försöka visa någon annans okunnighet.
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Sålde man i 1a halvåret 2009 så gjorde man sannolikt förlust såvida inte fonderna var inköpta före 2004. Kan knappast kallas otur.

Har man välstående föräldrar kan man mycket väl ha det beloppet i fonder.
Känner flera under 30 som har det...
Jag säger ingenting om andra inkomster, bara att fonden inte motsvaras av löneinkomsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in