2014-01-14, 14:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pacifiera
För lite blod på golvet. De visste inte då att presenning använts.
De hade anledning att anta det, eftersom mamma L hade sagt att en presenning saknades.
Citera
2014-01-14, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De hade anledning att anta det, eftersom mamma L hade sagt att en presenning saknades.

Det gjorde dom säkert också.
Citera
2014-01-14, 14:46
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Helt riktigt. En ramp kanske var till hjälp?

Ja eller så repade sig busken då det gick en tid mellan försvinnandet och undersökning av huset. För mig skulle det vara den mest rimliga lösningen att trycka ut paketet genom fönstret. Då det saknas dragspår på golvet ter det sig än mer rimligt.

Finns det någon info om på vilket sätt det var omöjligt att öppna det andra fönstret helt? Det kanske fanns något trick som med många tekniska saker som krånglar.
Citera
2014-01-14, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Ja eller så repade sig busken då det gick en tid mellan försvinnandet och undersökning av huset. För mig skulle det vara den mest rimliga lösningen att trycka ut paketet genom fönstret. Då det saknas dragspår på golvet ter det sig än mer rimligt.

Finns det någon info om på vilket sätt det var omöjligt att öppna det andra fönstret helt? Det kanske fanns något trick som med många tekniska saker som krånglar.

Jag lade till en lång stege i mitt inlägg. Kanske något att fundera på? Man ska som Nighthawks säger tro tvärtom mot vad Fredrik säger. Det var ett tak i vägen för det andra fönstret.
Citera
2014-01-14, 14:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det gjorde dom säkert också.
Varför drog han inte slutsatsen då, eller antog det, istället för att prata om mysterium?
Citera
2014-01-14, 14:58
Bannlyst
Citat:
Varför drog han inte slutsatsen då, eller antog det, istället för att prata om mysterium?

Idag kan han lägga fram ett rimligt scenario då bevis tillkommit.
Citera
2014-01-14, 15:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Idag kan han lägga fram ett rimligt scenario då bevis tillkommit.
Nej, det kan han inte, han är målsägandebiträde. Vad är det för bevis som tillkommit, som nye åklagaren kan lägga fram till ett rimligt scenario som f.d. åklagaren inte kunde? Säg inte presenningen, för den kunde förre åklagaren ha lagt fram i ett rimligt scenario om han hade haft något.
Citera
2014-01-14, 15:11
Bannlyst
Citat:
Nej, det kan han inte, han är målsägandebiträde. Vad är det för bevis som tillkommit, som nye åklagaren kan lägga fram till ett rimligt scenario som f.d. åklagaren inte kunde? Säg inte presenningen, för den kunde förre åklagaren ha lagt fram i ett rimligt scenario om han hade haft något.

Presenningen är ett nytt bevis som förklarar mysteriet hur kroppen togs ur rummet utan blodspill.
Citera
2014-01-14, 15:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Ja, den är 1/4 så stor men det viktiga här är materialtjockleken fast du missade väl den detaljen.

Varför skulle det inte gå att vika in ändarna innan man avslutar rullningen?
Jag vet inte vad det är för vårrullar du äter som innehåller folie. *ryser*

http://whiteonricecouple.com/recipe/images/how-to-roll-spring-rolls-recipes-650-6.jpg

Och ja de håller tätt och inget faller ut. Om man kan göra det med rispapper kan man sannerligen också göra det med presenning, även fast du hakat upp dig och återupprepar att det inte är möjligt att vika ändarna förrän man har rullat klart.

Att du inte är kapabel till att göra något praktiskt innebär faktiskt inte att det är omöjligt att göra det.
Det är på inget vis omöjligt att lägga en presenning med ena kortsidan mot det man vill slå in, flytta över materialet till presenningen och därefter vika in resterande del av kortsidans längd över materialet ifråga för att därefter påbörja inrullning.

Köp en presenning, om du inte har en, lägg något som är kortare än kortsidans totala längd ovanpå presenningen och pröva så får du se.
Nu är jag mer med på hur du menar att du rullar. Men nog verkar det omständligt, då man måste dra kroppen över sängen hela tiden medan man rullar. Hon vägde 83 kg.

Men varför frågar du om folien? Det rullas plastfolie på rullen på din bild också. Självklart tar jag bort den innan jag äter, gör inte du det?
Citera
2014-01-14, 15:59
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Nu är jag mer med på hur du menar att du rullar. Men nog verkar det omständligt, då man måste dra kroppen över sängen hela tiden medan man rullar. Hon vägde 83 kg.

Men varför frågar du om folien? Det rullas plastfolie på rullen på din bild också. Självklart tar jag bort den innan jag äter, gör inte du det?

Inte mer omständigt än dina och Fnurrans tankegångar kring hur allt måste ha gått till för att det skall ha fungerat.

När det gäller det fetade så inser jag bara ännu mer att du är ett helt hopplöst fall.
Det finns inte någon folie med på bilden jag länkade till, detta är rispappret ifråga och det äter man upp. Fast det är ju klart du kanske doppar folien innan du använder den, vad vet jag:

http://whiteonricecouple.com/recipe/images/650-srolls-4.jpg
Citera
2014-01-14, 16:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Inte mer omständigt än dina och Fnurrans tankegångar kring hur allt måste ha gått till för att det skall ha fungerat.

När det gäller det fetade så inser jag bara ännu mer att du är ett helt hopplöst fall.
Det finns inte någon folie med på bilden jag länkade till, detta är rispappret ifråga och det äter man upp. Fast det är ju klart du kanske doppar folien innan du använder den, vad vet jag:

http://whiteonricecouple.com/recipe/images/650-srolls-4.jpg
Jag pratar om förpackade vårrullar, att ta med hem. Jag brukar få dem rullade i plastfolie, men inte på det sättet.
Citera
2014-01-14, 16:14
Medlem
Vad anser quarrel om att FS ljuger för både polis och madde om laptopen, och att sedan madde ljuger för oss om att hon missförstått?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in