2012-06-12, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det fanns en massa bråte längs vägen till, och invid, fyndplatsen... Vad var det för något? Och tja, alla har vi olika åsikter...
Den bråten som man mest lade märke till var bilsäten och trasiga högtryckstvättar men det var säkert 1 km frn fyndplatsen vid en korsning. Vid själva fyndplatsen där man kunde vända runt fordonet syntes spår från kabelbrännare och lite skräp som bla kartonbitar men inget större där vad jag minns.
Citera
2012-06-12, 00:54
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Denna "yttre omständighet" var inget svepskäl, utan en högst reell anledning som stöds av utredningen i övrigt. Det är med andra ord orimligt att MJ skulle ha stämt träff med X och krävt att FS skulle övernatta någon annanstans. Och om så varit fallet måste flera andra frågor besvaras nöjaktigt:

1. Varför tog MJ ut 10 000 kr inför denna övernattning?
2. Varför öppnade hon sin skrivbordslåda och tog med sig sitt pass - men inte sin dator?
3. Varför lämnade hon inte Övre Röra förrän på em den 28/7?
4. Hade hon tänkt sig att hämta mr X i Lin(Lid)köping?
5. Varför var hon så rädd för direktkontakt med sin syster?
6. Varför tycktes hon ha "glömt" vad hon bestämt med systern eftersom hon sms:ade först när systern förgäves sökt nå henne (närmare bestämt efter endast 2 min 27 sek)?
7. Var befann sig MJ 12:16:58 (då hennes dator stängs av) - 14:39:28 (fordonsfråga) = drygt 2 h 22 min
8. Varför avsänder hennes mobil ett sms till FS under masten Stora Höga N kl. 10:01:39 den 29/7?
9. Hur kan FS motta ett sms under masten Kode N kl. 10:01:39 den 29/7 när hans mobil ska ha befunnit sig under Kode O?
10. Vilka chatkanaler har polisens IT-tekniker inte kunnat lokalisera?

Ingredienserna i ett alternativt scenario måste utmynna i ett rimligt händelseförlopp som stämmer med alla kända fakta.

Men jag har ju tagit detta så många gånger i tråden. En sista gång:

1. För att förskottsbetala till en polare/dejt i ekonomisk knipa.

2. Det var nog inte hon som tog passet, utan gm gjorde det - och han tänkte nog inte på allt.

3. Hon kan ha varit på andra ställen än Övre Röra.

4. Nej, Linköping var nog bara ett svepskäl för att slippa träffa systern, hon hade ju dejt.

5. Inte rädd, men vill slippa massa förklaringar - så kul är det inte att redovisa för syrran.

6. För att hon fick dejt efter att hon kom överens med syrran, ville hellre vara med dejten.

7. Runtomkring i Spekeröd/Stora Höga, med dejten.

8. Mördaren fingrade på den.

9. Bostaden är i gränsområdet mellan masterna. FS mobil var hemma - även om inte han var det.

10. Bl a chatten på Facebook.
Citera
2012-06-12, 00:54
Medlem
Nu mer borde väl dom flesta i den här tråden vara övertygade om att Marina dog i sovrumet och att hon hade bäddmadrasser i sängen?

Nu ska vi försöka att komma överens om hur hon kom därifrån utan vare sej bullrig traktor eller illgrön Lupo med dålig ljuddämpning.

Vi har alla diskuterat en ensam GM.
Men vad är det som motsäger att det skulle finnas en ev medhjälpare ?
Citera
2012-06-12, 00:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peder1975
Den bråten som man mest lade märke till var bilsäten och trasiga högtryckstvättar men det var säkert 1 km frn fyndplatsen vid en korsning. Vid själva fyndplatsen där man kunde vända runt fordonet syntes spår från kabelbrännare och lite skräp som bla kartonbitar men inget större där vad jag minns.

Hur långt är det mellan parkering och fyndplats? Mindre än 10 meter eller?
Citera
2012-06-12, 01:06
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men det gjorde tingsrättsfyllot klart att fönstret inte gick att öppna. Efter 1 år alltså då tingsrättsfyllot va på mordplatsen. Mordplatsen är ju ganska uppenbar, och nej fönstret är inte troligt.

Nähä.
Ja, då är det ju tur att vi undersöker alternativa GM.
Om FS vore skyldig och hade forslat ut kroppen genom dörren hade han självklart aldrig invänt mot förslaget att kroppen togs ut fönstervägen. Tvärtom skulle han säkert ha påstått att buskarna utanför verkade skadade.
Citera
2012-06-12, 01:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Nähä.
Om FS vore skyldig och hade forslat ut kroppen genom dörren hade han självklart aldrig invänt mot förslaget att kroppen togs ut fönstervägen. Tvärtom skulle han säkert ha påstått att buskarna utanför verkade skadade.

Vad han säger eller invänder emot är totalt ointressant. Han som mördat Marina har väl inget förtroendekapital hos mig direkt.
Vill du snacka fönstervägen vänd dig till Tingsrätten som konstaterat att fönstret inte gick att öppna.

Iofs så reder Ni inte ut ett skit mer än att röra till aktuell fakta. Det finns nämligen ingen alternativ gm här. Du får hänga med.
Citera
2012-06-12, 01:13
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Nu mer borde väl dom flesta i den här tråden vara övertygade om att Marina dog i sovrumet och att hon hade bäddmadrasser i sängen?
Hon borde ha dött i sovrummet men att polisen inte skulle ha funnit några som helst spår låter lite väl otroligt i mina öron men det är tydligen det som hänt. Sannolikt hade hon bäddmadrasser i sängen men detta fallet är ju synnerligen snurrigt så ingenting förvånar mig längre.

Citat:
Nu ska vi försöka att komma överens om hur hon kom därifrån utan vare sej bullrig traktor eller illgrön Lupo med dålig ljuddämpning.
Kroppen togs bort från bostaden i SUV:en.

Citat:
Vi har alla diskuterat en ensam GM.
Men vad är det som motsäger att det skulle finnas en ev medhjälpare ?
Det har varit uppe innan bl.a knarkarkompisar och t.o.m nuvarande FV.
Senast redigerad av bagarn29 2012-06-12 kl. 01:16.
Citera
2012-06-12, 01:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Nähä.

Vi utreder säger du? Är det så att du inte inser vem som utreder det här mordet?
Det gör polisen med åklagarkammaren och SKL med flera inga andra, men däremot kan man ha åsikter om saken, men inte reds det ut något här och inte från dig . Jag har inte sett spår från alternativ gm så har du hittat på det själv? Aktuell utredning måste ju gå före som faktaunderlag än påhittade gm det får du begripa.

Källa saknas för alternativ, så jag tar nog och lutar mig emot den aktuella utredningen utan problem.
Citera
2012-06-12, 01:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peder1975
Jag håller med dig om att han inte reagerade som en oskyldig person borde gjort. Även om det inte fanns tillräckliga bevis för att fälla FS för mordet så är det för många saker kring hans agerande som för min del talar sitt tydliga språk.

Om det var någon i din bekantskaps, så nära inpå ditt liv, som försvann, hur skulle då själv agera?
Lika oberörd, nonchalant, passiv, känslokall e.t.c?
Ingen oskyldig person skulle bete sig på det sätt som FS gjort under denna tid.
Det är min åsikt. Sen vet jag att den inte delas av alla här.

En sak kan man nog slå fast och det är att det nys om hur andra skall reagera i sådant fall är fullständigt bullshit. Ingen vet hur man själv kommer att reagera den dagen man får ett sådant besked.
Lyckligtvis så slipper de flesta av oss att hamna i en sådan situation.

Hur ska man då kunna vet hur andra ska reagera?
Citera
2012-06-12, 01:30
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En sak kan man nog slå fast och det är att det nys om hur andra skall reagera i sådant fall är fullständigt bullshit. Ingen vet hur man själv kommer att reagera den dagen man får ett sådant besked.
Lyckligtvis så slipper de flesta av oss att hamna i en sådan situation.

Hur ska man då kunna vet hur andra ska reagera?

Människor kan reagera helt olika. Det går inte att säga ett smack utifrån hur någon reagerar i en oväntad situation. Vad skulle FS praktiskt kunnat bidra med i sökandet? Annat än säga var han såg henne sist etc...?
Citera
2012-06-12, 01:32
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
*tystnad*

Jag svarade på din fråga, men har inte fått svar från dig, trots att jag bett snällt. Det var säkert en miss från din sida, du är ju inte alls oresonlig. Du får en chans till: https://www.flashback.org/sp37806391
Citera
2012-06-12, 01:35
Medlem
Sailfishs avatar
Men varför reagerar han inte när han blir konfronterad med bilder som visar Marinas
nerblodade säng med hans madrasser i?!
Om man är oskyldig så hade man ju slagit bakut direkt.. Det går inte att komma ifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in