2014-01-14, 13:20
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man behöver inte vara fondexpert för att veta vad avkastning är. Det är lätt att slänga sig med irrelevanta utländska förkortningar när man ska försöka visa någon annans okunnighet.

Jag säger ingenting om andra inkomster, bara att fonden inte motsvaras av löneinkomsten.

Tyvärr misslyckades du helt med att läsa av informationen som du länkade till, såvida du inte fortfarande vill hävda att avkastningen för index är representativt även för aktuell fond?

Vidare har jag inte använt mig av någon irrelevant utländsk förkortning, men när man som du hämtar all sin kunskap från Wikipedia blir det väl första träffen på Google som får vara det man baserar sitt yttrande kring.

GAV står annars för genomsnittligt anskaffningsvärde:
http://www.aktiegav.se/

Din okunnighet är härmed både påvisad och förevigad för alltid.
Citera
2014-01-14, 13:21
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Javisst. TVÅ gm förklarar en hel del. ÅK har bara inte kommit till den insikten än.
TVÅ gm kan lyfta ett paket utan dragspår, rep används ej om du läser min beskrivning.

jag skulle vilja göra en egen tråd av det här och flytta till träningsforumet, för det är så remarkabelt efterblivet. en normalbyggd man i sina bästa år kan utan vidare lyfta 100 kg rakt upp. det är ingen extrem vikt i termer av marklyft, det är en uppvärmningsvikt. och av vad jag kan bedöma av FS är han just en normalbyggd man i sina bästa år, oaktat diagnoser för arbetsskygghet.

din "lösning" förklarar inte bristen på dragspår bättre än någon annan. det har likväl placerats en presenning på golvet (friktion redan där) och lagts på en bäddmaddrass (mer tyngd -> mer friktion) och sen en död kropp (mer tyngd -> mer friktion). allt detta har inte skett helt vertikalt och i ett vacuum, som om det vore en cnc-robot som utförde uppgiften.
Citera
2014-01-14, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag skulle vilja göra en egen tråd av det här och flytta till träningsforumet, för det är så remarkabelt efterblivet. en normalbyggd man i sina bästa år kan utan vidare lyfta 100 kg rakt upp. det är ingen extrem vikt i termer av marklyft, det är en uppvärmningsvikt. och av vad jag kan bedöma av FS är han just en normalbyggd man i sina bästa år, oaktat diagnoser för arbetsskygghet.
Tror att hans drivkraft för fysiskt arbete var starkare än vanligt. Och vips lyfte han hundra kilo. Ser själv ut (och är förmodligen lika stark som) Kalle Moreus, men har många i bekantskapskretsen som utan problem bär 100 kilo en bit.
Citera
2014-01-14, 13:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Tyvärr misslyckades du helt med att läsa av informationen som du länkade till, såvida du inte fortfarande vill hävda att avkastningen för index är representativt även för aktuell fond?

Vidare har jag inte använt mig av någon irrelevant utländsk förkortning, men när man som du hämtar all sin kunskap från Wikipedia blir det väl första träffen på Google som får vara det man baserar sitt yttrande kring.

GAV står annars för genomsnittligt anskaffningsvärde:
http://www.aktiegav.se/

Din okunnighet är härmed både påvisad och förevigad för alltid.
http://www.sparekonomen.se/fonder/ordlista/genomsnittligt-anskaffningsvarde/
Citat:
Genomsnittligt anskaffningsvärde (GAV)

Genomsnittligt anskaffninsvärde (GAV) behövs när man räknar fram reavinst och reaförlust och används primärt för deklarationen. Genomsnittsmetoden innebär att man beräknar ett genomsnittligt anskaffningsvärde för värdepapper av samma slag.
Fortfarande irrelevant för diskussionen om ett fondinnehav större än årslönen året efter kapitalförlust.

Man måste ha haft en enorm otur för att få reaförlust på en fond med 22 % avkastning.
Senast redigerad av Quarrel 2014-01-14 kl. 13:28.
Citera
2014-01-14, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

din "lösning" förklarar inte bristen på dragspår bättre än någon annan. det har likväl placerats en presenning på golvet (friktion redan där) och lagts på en bäddmaddrass (mer tyngd -> mer friktion) och sen en död kropp (mer tyngd -> mer friktion). allt detta har inte skett helt vertikalt och i ett vacuum, som om det vore en cnc-robot som utförde uppgiften.

Det är inte en skivstång, det är ett flexibelt löst ihopsnörat paket, storleken av en garderob.
Det marklyfter man inte så lätt, än mindre tar ut genom en dörröppning utan drag märken.

I Idafallet stödde man just teorin att det var två GM på att det saknades dragspår.
Citera
2014-01-14, 13:29
Medlem
Citat:

Fortfarande irrelevant för diskussionen om ett fondinnehav större än årslönen året efter kapitalförlust.
Förstår inte vad fondinnehavet har att göra med årsinkomsten, kan du ge en enkel förklaring?
Citera
2014-01-14, 13:29
Bannlyst
Citat:
Din uppskattningar ger jag inte särskilt mycket för, då du gång efter annan har uppvisat bristande tankeförmåga och avsaknad av verklighetsförankring.

Jag kan förklara och har så också gjort, men du tycks inte vara kapabel till att förstå. Istället börjar du tramsa iväg genom att ifrågasätta var GM skall ha placerat bäddmadrassen under tiden som presenningen läggs ovanpå resårbotten. Det du uppenbarligen inte förmår att förstå är att man inte alls behöver flytta på bäddmadrassen för att kunna lägga presenningen på nämnd plats.

Ja, det är rätt pinsamt att se hur du och Q agerar här i tråden. Ett evigt tjatande och tramsande med inlägg som inte för sakämnet framåt utan istället står ni och trampar på stället som små tjuriga barn.
Min uppskattning stämmer väl, det är bara att gå till närmaste säng och prova för den tråddeltagare som vill veta om en bäddmadrass fungerar som en byggskiva eller en textil. Jag säger textil.

Ok. Hur vecklar man ut en 540x360 presenning på ytan mellan garderob och säng utan dragpår i golv och trycker in mellan bäddmadrass och resårbotten ?
Citera
2014-01-14, 13:31
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Man måste ha haft en enorm otur för att få reaförlust på en fond med 22 % avkastning.

Ungefär lika relevant som att föra in avkastningen, fonden hade fortfarande inte en avkastning på 22% för aktuellt år eller vill du ännu en gång göra gällande att avkastning för index även är representativt för avkastningen för aktuell fond?

Du har gång efter annan hävdat att du skulle ha fakta som stödjer din tes om att MJ skulle ha satt in svarta pengar i sina fondkonton men du har så här långt inte visat någon som helst form av underlag som stödjer denna tes.

Nej, att du inte förstår hur någon kan ha ett fondinnehav som är lika med eller överstiger en bruttoårslön är inte ett faktabaserat underlag.
Citera
2014-01-14, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inte det senaste utan hon klargör att det rörde sig om en vit. Och hon va ju med då man undersökte Bodarna och förråden, så det är inga konstigheter. Det som varit konstigt är Fredriks påståenden och bilder som visats upp om gröna små prassliga presenningar. Men han sa ju även att den som L menade saknades va slängd. Kanske något man bör se över vilken presenning han menar. Han försökte få tråden att tro att det bara fanns gröna presenningar i bodarna i Spekeröd.

Berlock med diamant.
Laila uppger att hon sökt i huset efter en diamant som satt i en berlock till ett halsband.
Hittar den ej.

4677-13
AKTBIL: 115

L vet inte vad för sorts diamant det var – har ej kvittot kvar.
H visade sig ha en likadan - skall inkomma med inf om diamanten.

Undrar om man fann denna diamanten?

Vad kan smycket med diamanten ha för nyhetsvärde? Kan det vara så att de funnit smycket men inte i huset? Kanske i en lägenhet i Karlstad? Smycken som säljs på pantbanker och liknande fotograferas ifall det skulle vara stöldgods.
Senast redigerad av pacifiera 2014-01-14 kl. 13:34.
Citera
2014-01-14, 13:35
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Min uppskattning stämmer väl, det är bara att gå till närmaste säng och prova för den tråddeltagare som vill veta om en bäddmadrass fungerar som en byggskiva eller en textil. Jag säger textil.

Ok. Hur vecklar man ut en 540x360 presenning på ytan mellan garderob och säng utan dragpår i golv och trycker in mellan bäddmadrass och resårbotten ?

Din uppfattning stämmer inte alls och den visar bara på att du inte ens förstår dig på grundläggande fysik.

Varför måste man veckla ut hela presenningen på den ytan?
Kan man inte lika gärna ha den ihoprullad på längden och lägga kortsidan ovanpå resårbotten?

Eller är den tanken alltför komplicerad för dig?
Citera
2014-01-14, 13:40
Bannlyst
Citat:
Din uppfattning stämmer inte alls och den visar bara på att du inte ens förstår dig på grundläggande fysik.

Varför måste man veckla ut hela presenningen på den ytan?
Kan man inte lika gärna ha den ihoprullad på längden och lägga kortsidan ovanpå resårbotten?

Eller är den tanken alltför komplicerad för dig?

Bäddmadrassen viker sig vid minsta kraft, alla kan prova själva.

Ok, du har presenningen på madrassen och trycker in den under bäddmadrassen. Sedan ?
Hur får du över MJ och andra madrassen ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-01-14 kl. 13:46.
Citera
2014-01-14, 13:51
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Bäddmadrassen viker sig vid minsta kraft, alla kan prova själva.

Ok, du har den på madrassen och trycker under bäddmadrassen. Sedan ?
Hur får du över MJ och andra madrassen ?

För det första är det beroende av vilken typ av bäddmadrass det är frågan om och vilken tjocklek samt material bäddmadrassen är tillverkad av.
För det andra finns det krafter som är väldigt små, Van der Waals exempelvis, som inte alls skulle ha någon effekt så ditt påstående är helt enkelt felaktigt även denna gång.

Du uppskattar något som du inte är kapabel till att uppskatta och det är inte särskilt trovärdigt, såvida du inte har inbyggda lastceller i dina händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in