2014-01-08, 23:33
Medlem
Tejprullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Vilket skitsnack. Bara för att du inte vet hur det fungerar betyder inte att det inte har funnits, eller rent av finns.

Tja, rent skitsnack är det inte. Tredjepartsprogramvara kan inte "se" vilka har laddat din profil. Det skulle antingen krävas programvara på din dator som du loggar in på, eller på Facebooks servrar. Jag betvivlar starkt att de tillåter okänd kod på Zuck's burkar utan att göra det till en feature på huvudsidan.

De här sidorna brukar vara lika mycket bluff och båg som alla andra som lovar massor med nya funktioner till Facebook i utbyte mot dina inloggningsuppgifter, att du kopplar dig till deras sida eller likes.
~Tejp
Citera
2014-01-08, 23:42
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejprullen
Tja, rent skitsnack är det inte. Tredjepartsprogramvara kan inte "se" vilka har laddat din profil. Det skulle antingen krävas programvara på din dator som du loggar in på, eller på Facebooks servrar. Jag betvivlar starkt att de tillåter okänd kod på Zuck's burkar utan att göra det till en feature på huvudsidan.

De här sidorna brukar vara lika mycket bluff och båg som alla andra som lovar massor med nya funktioner till Facebook i utbyte mot dina inloggningsuppgifter, att du kopplar dig till deras sida eller likes.
~Tejp

Nåja, nu handlade det snarare om skitsnacket angående att det jag har sagt skulle vara en lögn.
Tjänsten existerade, jag använde den själv. Det skulle inte finnas i mitt eller någons intresse att hitta på detta. Sedan får ni småungar tro och inbilla er vad ni vill.

Min första kommentar var till personen som frågade om det var möjligt. Och ja, det var det en gång i tiden. Om det är det nu mera har jag som sagt ingen aning om, men det är det säkert.
Citera
2014-01-12, 20:42
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Vilket skitsnack. Bara för att du inte vet hur det fungerar betyder inte att det inte har funnits, eller rent av finns.

Jag vet hur det fungerar.
Citera
2014-01-23, 13:09
Medlem
Undrar också vad poke innebär. Jag tolkar det som någon form av flirt. fast inte helt hundra.

Säkerligen har man redan fått svar på detta i tråden, men orkar inte kolla genom hela tråden. ber om ursäkt om det räknas som spam!
Citera
2014-01-23, 13:23
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Jag vet hur det fungerar.

Det gör du helt klart och tydligt inte, eftersom du inte vet att det fungerade så som jag sa
Citera
2014-01-25, 19:19
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Har blivit pokad några gånger på Facebook, men vet inte hur jag ska reagera. Ska man "poka" tillbaka? Skriva något? Skicka iväg en friend-request?

Varför "pokar" man folk?
Du menar puffa? Jag vet inte. Det är en rolig grej bara, antar jag.
Citera
2014-02-09, 19:50
Medlem
meduzan2013s avatar
Totalt ointressant information, Facebook gruppen! spårar ur ?

Totalt ointressant information är en grupp på facebook, som just nu har 29000+ medlemmar, Gruppen går inte ut på någonting, men folk hänger ut varandra utan dess like, nakenbilder sprids och de är ett jävla liv, så vad tycker ni, är en sådan grupp okej? kan de få några konsekvenser ? skriv på! visste inte vart ja skulle lägga tråden riktigt så om de är fel lägg gärna rätt mod,

länk till artikel: http://nyheter24.se/nyheter/internet/762141-svensk-facebookgrupp-mobbar-och-sprider-hat
Citera
2014-02-09, 19:55
Medlem
munchies330s avatar
Tycker de är en riktigt skön grupp, dock helt utflippad. Vad jag har förstått så kan facebook inte ta väck gruppen då det är medlemmarna som bryuter mot lagen och ''facebooks egna lagar'' och inte gruppen. Gruppen kommer va kvar i en månad eller två, sen har folk tröttnat. De är vad jag tror iaf
Citera
2014-02-09, 20:00
Medlem
meduzan2013s avatar
Urspårad e bara förnamnet haha, fan folk kommer få men för livet, de var en tjej som la upp en halvnaken bild, då var de en kille som sparade denna och skicka till hennes morsa.. man vet inte om man ska skratta eller gråta
Citera
2014-02-09, 20:04
Medlem
ElectricNurses avatar
Som 4chan & opium i ett
Citera
2014-02-09, 20:07
Medlem
Jag var inne och kollade in gruppen precis, hade aldrig hört talas om den förr.
Man fick sig en del skratt i alla fall.
Rätt mycket uppmärksamhetshoror (både killar och tjejer) som slänger upp självtagna bilder på sig själv.
Fy fan vad patetiskt det är med folk som fotograferar sig själva och slänger upp på nätet.
Citera
2014-02-09, 20:20
Medlem
meduzan2013s avatar
Snacka om att alla kommer skämmas när detta har blåst över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in