2016-01-15, 18:53
Medlem
Länken har gått ut står det.
Har du raderat det din spjuver ?
Citera
2016-01-15, 20:39
Medlem
Han har ställt in det så att man måste vara inloggad på Facebook för att överhuvudtaget kunna se något.

Det är då ganska fina foton. Då man både ser på namnet och på fotona att du inte är svensk tror jag inte att folk reagerar så mycket på att all text är på engelska.
Citera
2016-01-16, 21:20
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dnnnn
Vill bara se vad folk för intryck av min facebook profil? Vad skulle en potential arbetsgivare tycka om min facebook profil? Fundera på att gå med i någon dejtingsajt. Ser jag bra ut på bilderna. Skulle bilderna passa bra på ett dejtingsajt, isåfall vilket?

Här är mitt profil : www.facebook.com/siavash.nourozi

OBS Facebook profilen är mitt och ingen annans. Vill bara se vad folk för intryck?

Ta detta rätt.. Jag själv är INTE perfekt.
Men nu när jag kollade din profil..
Vad jag kan läsa på dina poster så är du eventuellt kristen.. Du har ganska bra engelska.. Selfies4us... Du gillar snabba bilar typ Lamborghini countach o.dyl.
Ja, jag gillar snabba sportbilar också.
Mebn utöver vad jag kan se på din FB-profil så finns inte det mycket mer..
Citera
2016-02-03, 23:23
Medlem
Har fått en vänförfrågan av en människa jag inte känner som har ett väldigt osvenskt namn trots att hon helt klart är svensk eller åtminstone nordisk.

Inga bilder, inga vänner.

Vad kan det här röra sig om, har ni några kvalificerade gissningar?

Har fått 2 stycken vänförfrågningar för nått år sedan, dom hade dock fler vänner och såg inte alls lika genomfake ut.

Jag har ett ganska ovanligt namn så finner det föga förvånade ifall någon skulle hitta det bara genom att söka.

Finns det botar som strosar runt på Facebook?
Citera
2016-02-28, 00:16
Medlem
Luciditys avatar
Varför skriver en 20-årig tjej till min fakeprofil på facebook som är 45-årig man?

Jag har en falsk profil på facebook som ser ut som en man i 45-års åldern. Jag har gått med i en väldans massa olika grupper och samlat på mig en normalstor vänlista med sådana personer som accepterar varenda vänförfrågan de får.

Då och då skickar även främlingar vänförfrågningar till detta konto. För ett tag sen var det en som gjorde det som ser ut som en tjej inte mycket äldre än 20 år. På hennes vägg är det bara en massa gubbar som skriver att är snygg osv så jag antar att jag inte är den enda hon fiskar efter. Förmodligen är detta alltså en fakeprofil, men av någon anledning lägger hon (eller han som sitter bakom skärmen) väldigt mycket tid på mig. Jag är inte online så mycket, så det går ofta 2 veckor mellan varje meddelande. Men varje gång frågar hon saker som vad jag jobbar med och försöker få igång ett samtal som om hon hade ett genuint intresse av just mig.

Min fråga är alltså, vad har denna personen för agenda? Vill hon (han) bygga upp en gemenskap och försöka låna pengar för att sedan försvinna? Vill hon låtsas vilja ha sex med mig och när jag sedan dyker upp hamnar jag på To Catch a Predator? Vad har ni för spekulationer?

Och mer viktigt, vad tycker ni jag ska göra av situationen? Har änsålänge spelat med och svarat trevligt så det finns inga misstankar om att även mitt konto är falskt.
Citera
2016-03-04, 11:47
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
Har fått en vänförfrågan av en människa jag inte känner som har ett väldigt osvenskt namn trots att hon helt klart är svensk eller åtminstone nordisk.

Inga bilder, inga vänner.

Vad kan det här röra sig om, har ni några kvalificerade gissningar?

Har fått 2 stycken vänförfrågningar för nått år sedan, dom hade dock fler vänner och såg inte alls lika genomfake ut.

Jag har ett ganska ovanligt namn så finner det föga förvånade ifall någon skulle hitta det bara genom att söka.

Finns det botar som strosar runt på Facebook?
Detta är ett intressant fenomen. Jag har de senaste månaderna snittat över 1 sådan här vänförfrågning per vecka. Jag accepterar givetvis aldrig, men det är alltid samma story - nyligen skapad Facebook med 0 vänner. Det är alltid tjejer och givetvis fejkade profiler. Förut var det uteslutande utländska namn, nu har fejkarna utvecklat sin metod att använda sig av svenska tjejnamn med svenska tjejer på bilderna.

Min teori är att de försöker bygga upp en "realistisk" vänlista genom att lägga till folk som bor i samma stad som de uppger att de kommer ifrån, runt ungefär samma ålder. Sedan antar jag att profilen skall användas i syfte att lura folk på ett eller annat vis.
Citera
2016-03-05, 13:13
Medlem
Det händer ibland att för mig okända personer (inga gemensamma vänner, grupper, etc) gillar mina offentliga inlägg. Jo jag vet att de är offentliga och därmed kan alla se dem och det har jag inget problem med. Jag är mest nyfiken på hur de hittar i djungeln. Finns det något sätt att söka på?
Citera
2016-03-05, 13:37
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mediekrati
Detta är ett intressant fenomen. Jag har de senaste månaderna snittat över 1 sådan här vänförfrågning per vecka. Jag accepterar givetvis aldrig, men det är alltid samma story - nyligen skapad Facebook med 0 vänner. Det är alltid tjejer och givetvis fejkade profiler. Förut var det uteslutande utländska namn, nu har fejkarna utvecklat sin metod att använda sig av svenska tjejnamn med svenska tjejer på bilderna.

Min teori är att de försöker bygga upp en "realistisk" vänlista genom att lägga till folk som bor i samma stad som de uppger att de kommer ifrån, runt ungefär samma ålder. Sedan antar jag att profilen skall användas i syfte att lura folk på ett eller annat vis.
Har själv fått några random vänförfrågningar från unga tjejer som jag dock inte accepterar,dock finns det ju alltid förståndshandikappat lättlurat folk,särskilt killar som blir överkåta så fort de får en förfrågan från en fjortisbrud.
Citera
2016-03-13, 16:17
Medlem
Den största gruppen på facebook

Jag vill veta allt om denna grupp som leds av Legenden Abbad. Allt om admins och fakeprofiler. Jävlar va mycke skit som försegår i den. Självmord, mobbing, utseendefixering, politisk propaganda, försäljning av bantningspiller av privatpersoner helt utan hälsodeklaration mm. Vem är den där lättkränkta Legenden Abbad som sitter bakom mängder med fakeprofiler och kränker människor?
Citera
2016-03-15, 11:06
Medlem
Ördögs avatar
Tråden om döda personer på Facebook

På BBC kan vi i dag läsa om hur Facebook sakta med oundvikligen förvandlas till en digital kyrkogård. Varje dag - hör och häpna - dör omkring 8000 Facebookanvändare. Sedan 2012 har minst 30 miljoner personer med Facebookkonto avlidit.

Än så länge är de levande användarna en helt förkrossande majoritet - men om utvecklingen fortsätter som nu, kommer dödingarna en gång i den avlägsna framtiden att vara fler.

Facebook Is A Growing And Unstoppable Digital Graveyard
http://www.bbc.com/future/story/20160313-the-unstoppable-rise-of-the-facebook-dead

Citat:
Social media has taught us about the power of the moment – connecting right now with people around the globe over awards show, television programmes, football games, social justice issues, and whatnot. But now it may be time to consider what comes after all that: our legacy.

Jag är själv en mycket sporadisk Facebook-användare, och tror att jag aldrig tidigare har författat någonting här på dator- och IT-forumet. Men jag skulle gärna höra om ni nånsin funderat på vad som ska ske med era profiler om / när ni går och dör. Har ni lämnat efter er instruktioner till anhöriga hur kontot ska stängas ner? Eller vill ni att era postningar ska leva kvar, till glädje och uppbyggelse för era efterkommande?

Citat:
As I’ve told my mother, my grandchildren may be able to learn about her by studying her Facebook profile. Assuming the social network doesn’t fold, they won’t just learn about the kinds of major life events that would make it into my mom’s authorised biography. They’ll learn, rather, the tiny, insignificant details of her day to day life: memes that made her laugh, viral photos she shared, which restaurants she and my father liked to eat at, the lame church jokes she was too fond of. And of course, they’ll have plenty of pictures to go with it. By studying this information, my grandchildren will come to know about their great grandmother.
Har ni alls exempel på egna bekanta som fortsatt att leva kvar på nätet, trots att deras fysiska kroppar blivit stoft och aska?

Citat:
We might think of our public social media record as some type of digital soul: those perusing my Facebook know my religious beliefs, my political reservations, my love for my partner, my literary tastes. Were I to die tomorrow, my digital soul would continue to exist.

Det står moderatorn fritt att flytta tråden om så anses behövligt. Jag beklagar att jag inte hittade någon redan existerande diskussion att kliva in i. Nedanstående tråd var det närmaste jag kom, men jag var inte helt säker på om avdelningen var den rätta.

(FB) Döda personers hemsidor, mejladresser, facebook etc. som "spökar" på nätet
Senast redigerad av Ördög 2016-03-15 kl. 11:11.
Citera
2016-03-15, 11:58
Medlem
Låta den vara kvar? Det lär väl sluta med att profilen i mitt namn blir hackat och spammar ut hästporr och scams. Vill att den tas bort.
Citera
2016-03-15, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Låta den vara kvar? Det lär väl sluta med att profilen i mitt namn blir hackat och spammar ut hästporr och scams. Vill att den tas bort.

Fast man har ju oftast anhöriga eller vänner som kan anmäla sånt.

Jag har själv en person på min vänlista som dog för 5 år sedan och hans konto har aldrig blivit hackat.

Det är jättekul att ha en sida som tillhörde en person man brydde sig om så att man kan kolla genom hans gamla inlägg och bilder.

Själv vill jag nog att min Facebookprofil ska vara kvar om jag dör, har dock inte gett någon instruktioner om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in