2010-12-06, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
En sak som förbryllar mig med Fàcebook är att så otroligt många har en visningsbild på sig själv med en alkoholhaltig dryck i näven.
Min fundering är vad vill man förmedla med den bilden?

Facebook i grund och botten för ganska många är att skryta om sitt patetiska liv.
Se det som en mer lokal form av bloggandet. Bara ens "vänner" får tillgång till informationen man sprider.
Någon kanske skriver om hur bra de har det på sitt jobb i Frankrike, fast i själva verket har de inte alls så bra som de påstår. Lite som "Tjenare, läget?" och man svarar (nästan) alltid att det är bra. Även om det är skit.
Visa upp en bild, ja då tar de flesta det bästa kortet på en själv. Jag går motsatt riktning, brukar posta de fulaste bilderna jag har.
Men en sak har Facebook för med sig som är bra. Lätt att se vilka som har problem med alkohol eller inte.
Citera
2010-12-06, 14:09
Medlem
Bonko86s avatar
Titta på denna bild...
http://thetruthaboutmyspace.tripod.com/The_truth_about_myspace.jpg
Alkohol = alkoholist.

Nu ska man inte generalisera men jag har märkt att det stämmer fan. Av många som jag känner som har alkohol med på sin profilbild är nästan alla falska partyprissar som spenderar all lön den 25e och älskar att FEEZTTAAA. Fredag = fest, inget annat, hos dessa människor.

Stämmer till 90% iaf

EDIT: Min profilbild är mig själv på en rosa, alldeles för liten, snodd kickbike när jag sladdar omkring på Östermalm. Vad säger det om mig? :/
Citera
2010-12-06, 14:22
Medlem
BrorGertruds avatar
9/10 bilder man blir taggad på så är man på fest. Tar aldrig bilder på mig själv heller så finns inte så mycket andra bilder att välja på. Nu har jag dock ingen bild på mig själv med en drink i handen i vilket fall.
Citera
2010-12-06, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonko86
Jag har även på mig solglasögon fast det är mörkt. Säg att jag är tuff.

Östermalm? Mörkt och solglasögon?

Citera
2010-12-06, 14:46
Medlem
lugna ner digs avatar
Jättelöjligt egentligen, som om jag skulle ha en spliff i högsta hugg på min profilbild. Jag har tagit bort rätt många "festbilder" då jag tycker de är så otroligt intetsägande. En öl i näven på varje bild och lite frånvarande blick.
Citera
2010-12-06, 14:49
Medlem
Fan hellre en bild på lite alkohol än killar som tar bilder i spegeln utan sin tröja. Likaså med tjejer fast med tröja...
Citera
2010-12-06, 14:50
Medlem
Bonko86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatherOfEarth
Fan hellre en bild på lite alkohol än killar som tar bilder i spegeln utan sin tröja. Likaså med tjejer fast med tröja...

Så om jag fattat det rätt så har du en avsky mot tjejer som har bilder med kläder på sig?
Citera
2010-12-06, 14:55
Medlem
Svartbåts avatar
Mina polare tar enbart kort när man är på fest. Jag själv brukar aldrig ta kort på mig så det blir att man tar en festbild. Simple as that !
Citera
2010-12-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
En sak som förbryllar mig med Fàcebook är att så otroligt många har en visningsbild på sig själv med en alkoholhaltig dryck i näven.
Min fundering är vad vill man förmedla med den bilden?

Man vill visa att man har vänner och är en ball snubbe som festar mycketmed sina balla vänner
Citera
2010-12-06, 15:09
Medlem
Chilla-Galets avatar
Personligen så finns det nästan bara bilder på mig med en bira i högsta hugg, så har inte så mycket val
Citera
2010-12-06, 15:10
Medlem
Diablesss avatar
Tjejer är fixade och "snygga" när det är på fest, därför väljer det en bild från krogen/fest. Dom är redan sminkade och redo så att säga. Generellt så vill man kanske signalera att man är en glad social skit med ett sk umgänge och absolut ingen torr stugsittare.
Citera
2010-12-06, 15:12
Medlem
Rotmosrullens avatar
Min bild är från en sommardag i gräset med öl i ett plastglas, ser inget fel med att välja en bild som jag tycker är bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in