Citat:
Ursprungligen postat av
Tellusstar
Var det tekniskt möjligt att bärja? Hur skulle det gå till?
Tycker för övrigt att det är ett hån mot alla inblandade att inte bärga kropparna? Hur fan kunde regeringen komma undan med det? Varför ville varenda riksdagsman och alla andra inblandade som gjorde utredningar till höger och vänster absolut inte att några kroppa slulle tas upp? Väldigt slumt!
Samtidigt om det finns några hemligheter som abslolut inte får komma ut så är det inte så att många kan känna till det.
Vad svenska underrättelsetjänsten (MUST) (KSI) sysslar med vet ju bara ca 10 av de som är politiker.
Tydligen var det några anhöriga som tyckte det vore en kränkning att bärga skeppet. Desto flera var det som ville bärfa skeppet, i alla fall då jag minns det.
För mig är det ofattbart att man som anhörig argumenterar för att inte bärga skeppet. Detta låter lite grovt, kanske, men hade jag varit en av de som förlorat en anhörig i denna katastrof så hade jag blivit riktigt jävla arg o "velat dra på de en smäll". Nu blev de lite OT men men.
Ska också påpekas att det gjordes flera insatser långt efter att Estonia sjunkit till att bärga henne dvs listor på namn och krav till regeringen att bärga skeppet.
Har någon anhörig som inte vill bärga skeppet framträtt offentligt? Säger inte att det också är en konspiration men hade gärna vela sett dessa på TV eller något så man får avgöra vilken typ av människa det är.