2014-01-09, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obama-bin-laden
Min tes är att den svenska regeringen var i full färd med att, via agenter, föra ut hemlig militär teknologi från den militärbasen, däribland små taktiska kärnvapen och annat radioaktivt material. Avvecklingen av basen var stressig, Ryssland var pressade att snabbt förflytta allt till Ryssland och svenska agenter såg ett gyllene läge att i förvirringen komma över utrustning som man senare kunde sälja till USA.

Man ska komma ihåg att det var Carl Bildt som var Sveriges statsminister då och hans nära band med NATO är idag väl kända.
Och därför sprängde GRU färjan?
Citera
2014-01-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Och därför sprängde GRU färjan?

Färjan "sprängdes" men inte när den flöt utan först när hon låg på botten. Om man läser mellan raderna så får man en väldigt bra uppfattning av hur det hela gick till. Det svåra är att bevisa det.
Citera
2014-01-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listopad
Färjan "sprängdes" men inte när den flöt utan först när hon låg på botten. Om man läser mellan raderna så får man en väldigt bra uppfattning av hur det hela gick till. Det svåra är att bevisa det.
Var bland all information ska man läsa mellan raderna då?
Citera
2014-01-10, 11:41
Medlem
Citat:
Var bland all information ska man läsa mellan raderna då?

Läs hela tråden här på flashback, granska alla hemsidor som behandlar ämnet, läs de vittnesmål och intervjuer som finns tillgängliga och se de videoklipp som finns från dykningarna. Du vet, tänka lite och anstränga sig...
Citera
2014-01-10, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listopad
Läs hela tråden här på flashback, granska alla hemsidor som behandlar ämnet, läs de vittnesmål och intervjuer som finns tillgängliga och se de videoklipp som finns från dykningarna. Du vet, tänka lite och anstränga sig...
Hur vet man när man läser rätt mellan raderna? Är det genom att titta på videoklipp som säger åt mig vad som står mellan raderna?
Citera
2014-01-11, 13:21
Medlem
Varför ville inte Bonniers att Baltic storm skulle visas?
Citera
2014-01-12, 20:33
Medlem
absynthes avatar
Jag förstår inte de här konspirationsteorierna. Allt är gripet ur luften.
Citera
2014-01-13, 01:56
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absynthe
Jag förstår inte de här konspirationsteorierna. Allt är gripet ur luften.

Precis som ditt påstående.
Citera
2014-01-13, 07:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Precis som ditt påstående.

Så du håller alltså med absynthe om att konspirationsteorierna är gripna ur luften? (Annars är ju ditt svar en självmotsägelse) Då var det väl ett ganska onödigt inlägg...
Citera
2014-01-13, 11:17
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så du håller alltså med absynthe om att konspirationsteorierna är gripna ur luften? (Annars är ju ditt svar en självmotsägelse) Då var det väl ett ganska onödigt inlägg...

Han säger att han inte förstår någon som helst av "konspirationsteorierna" och att de därigenom är gripna ur luften. Precis samma tycker jag om hans inlägg, oinsatta personer som kläcker ur sig nåt utan att ha kännedom om hela bakgrunden, det blir också gripet ur luften.

För mig är det dessutom lite jobbig situation eftersom jag ogillar konspirationsteorier men framförallt avskyr de där dårarna som Niklas-P som dyker upp som svampar ur jorden så fort någonting händer och påstår att det är judar/frimurare/alliansen/oppositionen/KGB/CIA/Säpo/NWO/SJ etc som ligger bakom det hela. Men ibland dyker det upp saker som det finns alldeles för många frågetecken kring och M/S Estonia är ett sånt fall. Det har ju också med tiden bevisats att det fanns mycket oegentligheter kring lasten och smuggling, bortsett från själva färjan.
Citera
2014-01-14, 16:11
Medlem
Var det tekniskt möjligt att bärja? Hur skulle det gå till?

Tycker för övrigt att det är ett hån mot alla inblandade att inte bärga kropparna? Hur fan kunde regeringen komma undan med det? Varför ville varenda riksdagsman och alla andra inblandade som gjorde utredningar till höger och vänster absolut inte att några kroppa slulle tas upp? Väldigt slumt!

Samtidigt om det finns några hemligheter som abslolut inte får komma ut så är det inte så att många kan känna till det.

Vad svenska underrättelsetjänsten (MUST) (KSI) sysslar med vet ju bara ca 10 av de som är politiker.
Citera
2014-01-16, 00:36
Medlem
usmccs avatar
Citat:
Var det tekniskt möjligt att bärja? Hur skulle det gå till?

Tycker för övrigt att det är ett hån mot alla inblandade att inte bärga kropparna? Hur fan kunde regeringen komma undan med det? Varför ville varenda riksdagsman och alla andra inblandade som gjorde utredningar till höger och vänster absolut inte att några kroppa slulle tas upp? Väldigt slumt!

Samtidigt om det finns några hemligheter som abslolut inte får komma ut så är det inte så att många kan känna till det.

Vad svenska underrättelsetjänsten (MUST) (KSI) sysslar med vet ju bara ca 10 av de som är politiker.

Tydligen var det några anhöriga som tyckte det vore en kränkning att bärga skeppet. Desto flera var det som ville bärfa skeppet, i alla fall då jag minns det.

För mig är det ofattbart att man som anhörig argumenterar för att inte bärga skeppet. Detta låter lite grovt, kanske, men hade jag varit en av de som förlorat en anhörig i denna katastrof så hade jag blivit riktigt jävla arg o "velat dra på de en smäll". Nu blev de lite OT men men.

Ska också påpekas att det gjordes flera insatser långt efter att Estonia sjunkit till att bärga henne dvs listor på namn och krav till regeringen att bärga skeppet.

Har någon anhörig som inte vill bärga skeppet framträtt offentligt? Säger inte att det också är en konspiration men hade gärna vela sett dessa på TV eller något så man får avgöra vilken typ av människa det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in