Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-11, 16:44
Medlem
Provocerats avatar
Mycket vila och god kost därefter borde återställa uppmärksamheten och normala reaktioner. Lätt att man fastnar i huvudet för att processa det som hänt under trippen. Hursomhelst, torsdag bör inte vara några bekymmer, som talare ovan också beskrev.

Ta det lugnt, & ha kul!
Citera
2014-01-12, 06:51
Medlem
Akratess avatar
XTC - Snabb fråga

God morgon alla flashbackers! Jag har kört Ecstasy sedan klockan 23, är det
någon större fara om jag skulle ta den sista jag har kvar efter jag har sovit?
Seriösa Svar tack
Citera
2014-01-12, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrates
God morgon alla flashbackers! Jag har kört Ecstasy sedan klockan 23, är det
någon större fara om jag skulle ta den sista jag har kvar efter jag har sovit?
Seriösa Svar tack
Någon större fara är det nog inte men var försiktig med att köra för mycket mdma, kan bli jobbigt efteråt. Tänk på att du inte kommer få ut lika mycket av den sista då du tömt hjärnan på serotonin.
Citera
2014-01-12, 07:15
Medlem
Akratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tureturetap
Någon större fara är det nog inte men var försiktig med att köra för mycket mdma, kan bli jobbigt efteråt. Tänk på att du inte kommer få ut lika mycket av den sista då du tömt hjärnan på serotonin.

Vet allting kring själva drogen men vet inte hur man ska dosera rätt etc..
Har inte tagit någon serotonerg på över 1 månad tills vi tog det idag
Citera
2014-01-12, 08:50
Medlem
tjackwhores avatar
Alla fick effekt på mdma - förutom jag

2 av mina vänninor och jag är i Indien och fick tag på trevligt MDMA, min ena vännina har tagit E och mdma innan och en av mina vänninor och jag har aldrig testat förut. Vi tog en "lagom" dos och bombade i rullpapper. Mina vänner plus en erfaren bekant blev väl påverkade och jag kände mig lycklig och rastlös men inte den harmonin på samma sätt. Inte druckit alkohol och var inte proppmätt, men det är Indien så man kanske inte riktigt var helt hundra i magen annars. Satt inte och väntade på det och tänkte på annat osv.

Undrar om någon vet vad detta kan bero på för man blir ju besviken när det inte fungerar. Ursäktar också för min bristande drogkunskap.
Citera
2014-01-12, 09:30
Medlem
ritafins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackwhore
2 av mina vänninor och jag är i Indien och fick tag på trevligt MDMA, min ena vännina har tagit E och mdma innan och en av mina vänninor och jag har aldrig testat förut. Vi tog en "lagom" dos och bombade i rullpapper. Mina vänner plus en erfaren bekant blev väl påverkade och jag kände mig lycklig och rastlös men inte den harmonin på samma sätt. Inte druckit alkohol och var inte proppmätt, men det är Indien så man kanske inte riktigt var helt hundra i magen annars. Satt inte och väntade på det och tänkte på annat osv.

Undrar om någon vet vad detta kan bero på för man blir ju besviken när det inte fungerar. Ursäktar också för min bristande drogkunskap.
du behöver inte ha bristande drog kunskap utan anledningen var/är nog bara att alla människor reagerar olika på droger,oavsett om man är erfaren eller ej. Kort och gott kan man säga att just det MDMA'T inte var din" kopp kaffe"som man säger.nästa gång ni tar något annat eller liknande så kan dina väninnor reagera exakt likadant som du beroende på preparat hoppas du förstår vad jag förklara?må väl
Citera
2014-01-12, 09:42
Medlem
tjackwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ritafin
du behöver inte ha bristande drog kunskap utan anledningen var/är nog bara att alla människor reagerar olika på droger,oavsett om man är erfaren eller ej. Kort och gott kan man säga att just det MDMA'T inte var din" kopp kaffe"som man säger.nästa gång ni tar något annat eller liknande så kan dina väninnor reagera exakt likadant som du beroende på preparat hoppas du förstår vad jag förklara?må väl

Tack för svar men jag är en gräsrökare annars och gör helst inte "vad som helst" och ser det som en ganska perfekt drog, kanske det funkar bättre nästa gång om ett tag. Är mest nyfiken VARFÖR. Dessutom så skulle jag ta mer efter ett tag och råkade ta två bomber och nada.
Citera
2014-01-12, 10:05
Medlem
Ta större dos nästa gång.
SSRI sabbar ju effekten av MDMA, så, undvik.
Minns att nån nån gång påstod sig få värdelöst rus, "det funkar inte på mig", så så kan det väl vara för några olyckligt lottade få, antar jag.
Citera
2014-01-12, 10:06
Medlem
Tar du några läkemedel? SSRI/SNRI t.ex. slår vanligtvis ut effekten av MDMA. Vet även att t.ex Mirtazapin kan minska effekten.
Citera
2014-01-12, 10:29
Medlem
Diridiris avatar
Jag råder dig att inte ta mer. Inte för att det skulle göra dig illa, men det är ganska onödigt. Tänk på att ruset blir svagare för varje gång du tar. Eftersom du kört hela natten antar jag att du redan fyllt på en gång och att göra en andra påfyllning gör inte så mycket om du redan är tömd på serotonin.
Citera
2014-01-12, 10:57
Medlem
Extras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackwhore
Tack för svar men jag är en gräsrökare annars och gör helst inte "vad som helst" och ser det som en ganska perfekt drog, kanske det funkar bättre nästa gång om ett tag. Är mest nyfiken VARFÖR. Dessutom så skulle jag ta mer efter ett tag och råkade ta två bomber och nada.

Det kan ju vara så att du tog en för liten dos för dig, mdma funkar generellt sett väldigt dåligt att återdosera. Sen kan det självklart spela in om du tar medicin osv. Men vill du testa det ngn mer gång så testa att ta mer. Nu har du ju ett hum om vad det är för drog och vad som händer.
Citera
2014-01-12, 11:21
Medlem
Diridiris avatar
Min gissning är att du fick en för liten dos. I små doser är mdma ganska omärkvärdigt, och du blir just lite rastlös och glad. En lagom dos varierar från person till person, men 2mg/kg +/- 50mg är intervallet där den brukar ligga. Jag väger 90kg och för mig är en lagom dos 180-200mg.

Som någon sa blockerar vissa antidepressiva droger effekten. SSRI kan sitta i veckor efter du slutat med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in