2014-01-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleDave
Har du testat S:t Eriks Rauchbier som är lagrad i Mackmyra fat? Där kan vi snacka rökig men hemskt god!

Den är väl inte fatlagrad?! Den är väl brygd på rökmalt ifrån mackmyra däremot.
Citera
2014-01-03, 09:41
Medlem
LittleDaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson

Stämmer! Tack för rättelsen!
Citera
2014-01-08, 23:01
Medlem
Smerchs avatar
Det är väl Schneider weisse tap 6 som det pratats en hel del om i tråden? Jag fick med mig en tap 4 i tron om att det var den som många rekommenderat här, jag tycker den är god, påminner för mig lite om Orval, samma "metalliska" bismak som jag minns ifrån den.
Citera
2014-01-08, 23:26
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det är väl Schneider weisse tap 6 som det pratats en hel del om i tråden? Jag fick med mig en tap 4 i tron om att det var den som många rekommenderat här, jag tycker den är god, påminner för mig lite om Orval, samma "metalliska" bismak som jag minns ifrån den.
jo. tap6 är vi pratat om nyligen. 4 förekommer också och den är bra den med.
Citera
2014-01-09, 21:42
Medlem
Lecros avatar
Brukar inte hitta så goda svenska öl! Men fick några öl på min födelsedag från Strömsholms bryggeri! Dricker just nu en öl som heter Tok Olle, herregud altså, har aldrig smakat en godare svensk öl, har 3 till i kylen men av andra sorter! Blir att prova imorn! Strömsholm verkar kunna brygga öl dem!
Citera
2014-01-10, 19:48
Medlem
Citat:

Den var slut hos mig igår , ville testa den.

Nån som provat Lagunitas dubbel ipa maximus? Har en på kylning..
Citera
2014-01-10, 21:19
Medlem
Disco-Mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MERA BRÄNNVIN

Jodå den har jag druckit några gånger, rent smakmässigt är den ganska robust maltig med samtidigt är den ganska lättillgänglig smakmässigt i och med att citrusen och grapefrukten suddar ut den beska smaken
Citera
2014-01-10, 21:33
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MERA BRÄNNVIN

rejäl ipa. jag gillar den.
Citera
2014-01-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaticx
Den säljs inte där jag bor så jag får väl beställa den nästa gång jag drar till systemet. Har dock sett andra ölsorter från S:t Eriks bryggeri men har inte provat dom än.
S:t Eriks rekommenderas varmt, ytterst sällan som de misslyckas... Skickligt att ha den bredd de faktiskt har till och från i sitt sortiment och samtidigt hålla genomgående bra klass, samma sak med Gotlands Bryggeri, bägge till förmånliga priser.
Citera
2014-01-11, 18:29
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Jag ser att South Plains Russian Imperial Porter får idelt dåliga betyg på öltorget och inte fullt så dåliga på ratebeer.
Vad säger ni här på forumet?
Jag testade ett 1år gammalt exemplar och den var god.
Är det denna säsongens brygd som gått åt pipan?
Hade tänkt att beställa hem en knippe men med tanke på den sista tidens sågningar så vet jag knappt om jag vågar beställa mer än 2st.
Citera
2014-01-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Jag ser att South Plains Russian Imperial Porter får idelt dåliga betyg på öltorget och inte fullt så dåliga på ratebeer.
Vad säger ni här på forumet?
Jag testade ett 1år gammalt exemplar och den var god.
Är det denna säsongens brygd som gått åt pipan?
Hade tänkt att beställa hem en knippe men med tanke på den sista tidens sågningar så vet jag knappt om jag vågar beställa mer än 2st.

South Plains lider av stora problem av feljäsningar och infektioner. Ryktas att det är löst/påväg att lösas men jag hade inte vågat beställa för än det är bekräftat.

Finns så sjukt bra öl att välja på så att det är lätt att välja bort det som inte håller standarden. Varför så nyfiken på South Plains?, ta något annat istället som är bättre.

Och överlag så är det många microbryggerier i Sverige som produceras ytterst medelmåttig öl och värsta fall riktigt dålig. Sedan finns det ju självklart också dom som är grymt duktiga, men dom är få.

Ta och beställ Eskilstuna Imperial Stout istället. Så får du garanterat kvalité.
Senast redigerad av ingenperson 2014-01-11 kl. 19:05.
Citera
2014-01-11, 19:25
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
South Plains lider av stora problem av feljäsningar och infektioner. Ryktas att det är löst/påväg att lösas men jag hade inte vågat beställa för än det är bekräftat.

Finns så sjukt bra öl att välja på så att det är lätt att välja bort det som inte håller standarden. Varför så nyfiken på South Plains?, ta något annat istället som är bättre.

Och överlag så är det många microbryggerier i Sverige som produceras ytterst medelmåttig öl och värsta fall riktigt dålig. Sedan finns det ju självklart också dom som är grymt duktiga, men dom är få.

Ta och beställ Eskilstuna Imperial Stout istället. Så får du garanterat kvalité.

Okej då vet jag anledningen till dom låga betygen vilket jag tackar för. Hur fick du reda på detta?

Köpte ett gäng förra säsongen och gillade den skarpt och skulle nu fylla på lagret lite när jag av en slump fick se dom låga betygen i år.

Vad det gäller andra sorter så har jag någorlunda koll på läget. (Det som finns tillgängligt på bolaget.)
Eskilstuna Imperial Stout funkade inte med mig.
Jag kom inte överens med smaken.
Men tack för tipset iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in