2014-01-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Nej det vill du inte, för du är likadan som alla andra cannabispredikare. Dem enda ni anser är personer som "kan läsa och är öppna för att bli övertygade om faktan finns tillgänglig" är cannabismissbrukare som du själv..

Hahaha sån bullshit, jag känner många personer (både vänner och arbetskollegor mellan 30-50 år) som aldrig rökt cannabis i sina liv men är läskunniga och har ett öppet sinne för cannabis och den fakta som faktiskt existerar idag. Märks att du inte vet vad du skriver om, du är dessutom väldigt fördomsfull - synd för dig.
Citera
2014-01-10, 16:42
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Alla ni cannabispredikare borde bli vetenskapsmän, allihopa! För att kunna få bli vetenskapsman så krävs det ju bara att man läst ett par "vetenskapliga artiklar" på internet, samt sett ett par "Cannabis is the best 420 yolo" dokumentärer på VICE i Youtube.
Har du någon fakta att erbjuda alls eller ska vi bara ta ditt ord för att du har rätt?
Citera
2014-01-10, 16:51
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:

För ni kan ju sååååå mycket om ämnet och ni ska ändra min syn på cannabis och totalt få mig att ignorera skadan cannabis verkligen gör med er fakta. Fakta som från början kommer från riktiga forskare, men som tyvärr är lika pantade på cannabis som ni, att de håller med om att cannabis är bra, bara för att de ska kunna få puffa sitt skräp lagligt.
I rest my case.

Vill bara del med mig ytterligare en gång det jag skrev tidigare i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
Bara för din drog är laglig så skiter du i alla andra som vill ha en lättare drog. Många av de som väljer att bruka cannabis vill röka det istället för alkohol för att det är en lättare drog som inte skadar någon annan och som inte är dödlig. Du tror att man väljer "knarka" för man är svag, det är raka motsatsen! Det är smart att vilja bruka en lättare drog än alkohol. Men du håller dig kvar till ett föråldrat tänkande som spelar på folks känslor när du använder ordet knark för det är ett negativt laddat ord precis som ordet neger. Men ordet neger betyder också egentligen bara svart. Men för att det används på det sättet du gör så spelar man på folks fördomar till ordet.

Men som sagt, bara för din drog är laglig så skiter du i alla andra och tror att du kan eliminera en del av naturen (cannabisväxten) bara genom att säga den är olaglig. Men marknaden kommer aldrig försvinna för det finns en efterfrågan på lättare droger. Finns där en efterfrågan (tillbaka till utbud och efterfrågan) så finns där pengar att tjäna. Men det är de som utnyttjar olagligheten för de lättare drogerna som är problemet. För de bryr sig enbart om pengar och därmed har de inga problem med att pusha på de tyngre drogerna som heroin just så att de tjänar mer pengar. Det är just det vi kan motverka genom att göra det lagligt.

Bra att du citerade Einstein där med, men tror inte du inser att poängen med det är att olaglighet bakom en drog aldrig har fungerat. Det är du som tror att denna gången när vi gör droger olagliga kommer folk sluta. Man slutade inte bruka kaffe när det blev olagligt hela fem gånger i Sverige.

Jag vill styrka det lite jag sa med marknaden, och ni får ursäkta mig för hur jag skriver detta men ska ge det en sista chans för att försöka säga det på ett sätt så Svamp förstår.
Du kan aldrig eliminera en marknad för du tycker det är fel. Det vi kan göra är göra det till en vitmarknad istället för en svart. Och nu bytar vi ut ordet svart och titta här vad som händer: Vill du ha en negermarknad eller en vitmarknad?
Senast redigerad av DrKovski 2014-01-10 kl. 16:53.
Citera
2014-01-10, 17:14
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Man kan tjäna pengar på knark i många steg. Det är inte smålangarna som drar in de stora pengarna. Storhandlarna, grossisterna eller vad man nu vill kalla dem, storodlarna, stora bolag drar alltid in mest och skulle stå för merparten av förtjänsterna. Som vanligt. De stora skulle som företag alltid gör vilja öka sin försäljning, maximera sin vinst. De skulle naturligtvis framställa mer, göra allt de kan för att öka försäljningen och priset skulle som bekant gå upp.
Det är de som ligger bakom som tjänar de stora pengarna. Inte småligister och de som tror att de är tuffa för att de säljer knark på gatan.

Inte för att vara den som är den, men jo, småligister kan visst dra in stora summor pengar. Absolut inte några astronomiska summor. Men tänk alla de smålangarna. Jag känner kids som drar in drygt 10- till 20.000 i månaden, och då inräknat vad det kostar för dem att köpa.

Vet du ens hur systembolaget fungerar i Sverige? De kämpar för att inte ha realisationer och en hög alkoholskatt så priser inte trissas ner allt för långt ner. Det är bra med ett relativt högt pris, då förutsatt att det är en hög skatt på det. Precis som med alkohol.
Citera
2014-01-10, 17:46
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svamphora
Vad bra, då kan ungdomarna tjäna pengar.

Förövrigt, tråkigt att du måste använda 2 konton som klappar varann på ryggen DrPundare (ann-chis)

Men vad kul att din åsikt är att ungdomar bör tjäna pengar på illegal verksamhet. Bra ståndpunkt. Sen är du ett uppenbart troll och jag orkar således inte diskutera med dig.

När argumenten tar slut så tar man till personangrepp. F.y.i har jag ett konto och det är det här.
Citera
2014-01-10, 17:49
Medlem
Svamphoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Men vad kul att din åsikt är att ungdomar bör tjäna pengar på illegal verksamhet. Bra ståndpunkt. Sen är du ett uppenbart troll och jag orkar således inte diskutera med dig.

När argumenten tar slut så tar man till personangrepp. F.y.i har jag ett konto och det är det här.

Läs svårigheter igen, typisk lilla knarkare, syftade på DrIdiot givitvis.

Nyss var cannabis något som borde vara lagligt, men helt plötsligt är det fel att ungdomarna tjänar pengar på det för att det råkar vara olagligt?
Citera
2014-01-10, 17:51
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Vad bra, då kan ungdomarna tjäna pengar.

Förövrigt, tråkigt att du måste använda 2 konton som klappar varann på ryggen DrPundare (ann-chis)
Hahaha du är för rolig. Tror du verkligen jag har behövt två konton för att styrka mina åsikter?
Citera
2014-01-10, 17:54
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Läs svårigheter igen, typisk lilla knarkare, syftade på DrIdiot givitvis.

Nyss var cannabis något som borde vara lagligt, men helt plötsligt är det fel att ungdomarna tjänar pengar på det för att det råkar vara olagligt?

Den slående ironin i att du har ett grammatiskt fel när du påstår att jag har lässvårigheter. Men men.

Cannabis borde vara lagligt, men ungdomsarbetslösheten är en helt annan fråga som bör diskuteras i ett annat forum. Hur du ens lyckas få ihop den frågeställningen ovan vet jag inte riktigt. Men ja, jag tycker det är fel att ungdomar tjänar pengar på en illegal marknad och hade mycket, mycket hellre sett att de tjänade vita pengar de skattade på och således bidrog ekonomiskt till vår välfärd.

Om det var drkovskis du åsyftade så vore det förslagsvis bra att citera honom istället för mig. Men som sagt, nu drar jag mig ur diskussionen med dig.
Citera
2014-01-10, 18:07
Medlem
ganglere2s avatar
Det allra viktigaste faktumet i den här diskussionen kvarstår oförändrat: Det finns ett enormt stort stöd hos både befolkningen och de styrande för dagens svenska politik. Förbud, inte göra lagligt alltså.
Citera
2014-01-10, 18:58
Medlem
Mario Pancieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det allra viktigaste faktumet i den här diskussionen kvarstår oförändrat: Det finns ett enormt stort stöd hos både befolkningen och de styrande för dagens svenska politik. Förbud, inte göra lagligt alltså.
https://yourlogicalfallacyis.com/bandwagon
Citera
2014-01-10, 19:54
Medlem
Svamphoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mario Panciera
https://yourlogicalfallacyis.com/bandwagon
Folk har överlevt pga av konformering och sedan behöver man bara använda huvudet för att inse att droger skulle förstöra sverige.
Citera
2014-01-10, 19:55
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Folk har överlevt pga av konformering och sedan behöver man bara använda huvudet för att inse att droger skulle förstöra sverige.
Du använder droger själv har vi kommit fram till. Du dricker starköl
(FB) Ni som dricker 7.5 -10% öl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in