2014-01-10, 12:25
Medlem
Som tidigare nämnt, är det endast en bråkdel av de personer som prövar cannabis som faktiskt blir beroende. Själv rökte jag flera gånger i veckan under gymnasiets sista år, har ändå tillräckligt bra betyg för att söka till civilingenjör, nu röker jag varje dag, men är ändå på god väg till att bli floor manager i en klädbutik i London. Min poäng är att folk som slösar bort sitt liv kommer göra det på ett eller annat sätt, det har inte med cannabis att göra, utan med personen i fråga.
Citera
2014-01-10, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-Chis
Jag har sett allt som har med TPB att göra, så sköna karaktärer. Håller på att ta mig igenom alla säsonger för andra gången just nu haha <3

Håller med, TPB blir aldrig gammalt från min synvinkel. En av få serier som nästan bara blir bättre för varje gång man tittar på de :P
Citera
2014-01-10, 12:51
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconosten
Som tidigare nämnt, är det endast en bråkdel av de personer som prövar cannabis som faktiskt blir beroende. Själv rökte jag flera gånger i veckan under gymnasiets sista år, har ändå tillräckligt bra betyg för att söka till civilingenjör, nu röker jag varje dag, men är ändå på god väg till att bli floor manager i en klädbutik i London. Min poäng är att folk som slösar bort sitt liv kommer göra det på ett eller annat sätt, det har inte med cannabis att göra, utan med personen i fråga.

Håller med.
Citera
2014-01-10, 14:29
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
Det kan inte vara så att han köpte Mephedrone av sin säljare för säljaren tjänar mer på att sälja det än cannabis? Alkohol leder också till att folk dör men den är laglig så det är ju ett undantag?
Kan du med handen på hjärtat säga att du har ifrågasatt dagens lagar? Jag kan säga att jag har ifrågasatt dagens lagar och jag ifrågasätter även de åsikter jag har idag. Jag kan ifrågasätta mig själv och ändå komma till slutsatsen att jag tror jag har rätt. Du vet att du har rätt eller hur?

Ju mer uppmärksamhet du ger den här personen ju lyckligare blir hen, en sann keyboard warrior.
Citera
2014-01-10, 14:37
Medlem
SoCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Spelar ingen roll, man ska inte knarka. Kan inte folk bara leva normalt istället i nyktert tillstånd och dricka alkohol när det passar? Dricka sig full bör man få göra om man har kontroll över det, men det är en mognads och uppfostransfråga.

Knark är knark oavsett om det är en planta, pulver, vätska osv. Knark är olagligt för att det skadar personen som använder det och alla runt om kring personen. Knark är bajs, sluta knarka jävla pundare. Lev ett normalt och värdigt liv istället. Fixa ett jobb och gör något för samhället istället för att sitta hemma och punda er.

Du är välkommen att argumentera med mig om cannabis när du fattar att alla som röker marijuana inte skadar sin omgivning, många lever normala liv med jobb och lägenhet och röker på helger istället för alkohol (som jag tex), för det är ett bättre, hälsosammare alternativ.

Vissa kanske inte alltid vill vara nyktra, ibland kanske man vill bli drogad och umgås/slappna av för sig själv, men det är svårt att svälja för vissa.
Citera
2014-01-10, 14:43
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Ju mer uppmärksamhet du ger den här personen ju lyckligare blir hen, en sann keyboard warrior.
Jo jag vet det egentligen också. Har bara svårt för att ignorera honom när han skriver det han gör.
Citera
2014-01-10, 15:16
Medlem
MasterMillers avatar
Citat:
Spelar ingen roll, man ska inte knarka. Kan inte folk bara leva normalt istället i nyktert tillstånd och dricka alkohol när det passar?

Leva normalt? Vi har en överkonsumtion av alkohol i Sverige och du kallar det normalt?
Jag förstår inte riktigt hur du tänker, utveckla gärna.

Citat:
Knark är knark oavsett om det är en planta, pulver, vätska osv. Knark är olagligt för att det skadar personen som använder det och alla runt om kring personen. Knark är bajs, sluta knarka jävla pundare. Lev ett normalt och värdigt liv istället. Fixa ett jobb och gör något för samhället istället för att sitta hemma och punda er.

Istället för att spotta ur dig fördommar och påhittad fakta (dum i huvudet?) så läs på om ämnet och uttala dig därefter.
Citera
2014-01-10, 16:21
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrig
Jag vill f ö bjuda in till riktiga diskussioner med folk som kan läsa och är öppna för att bli övertygade om faktan finns tillgänglig

Nej det vill du inte, för du är likadan som alla andra cannabispredikare. Dem enda ni anser är personer som "kan läsa och är öppna för att bli övertygade om faktan finns tillgänglig" är cannabismissbrukare som du själv..
Detta är den största anledningen till varför det inte går att diskutera med er narkomaner. För att enligt er så är det vi, vi respektabla människor som det är fel på. Det är fel på oss - enligt er, för att vi inte är öppna i sinnet för erat skräp. Vi är inte öppna för er skit för att vi vet vad som är rätt och fel. Ditt missbruk har gjort dig och alla andra cannabis missbrukare naiva, naiva för att inte inse att det ni gör är fel. Knark är fel.

Lägg ner för fan. Gå jobba iställlet.
Senast redigerad av DagsForEnRiesen 2014-01-10 kl. 16:24.
Citera
2014-01-10, 16:24
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Nej det vill du inte, för du är likadan som alla andra cannabispredikare. Dem enda ni anser är personer som "kan läsa och är öppna för att bli övertygade om faktan finns tillgänglig" är cannabismissbrukare som du själv..

Lägg ner för fan. Gå jobba iställlet.
Så du är 100% säker på att din åsikt är rätt?
Citera
2014-01-10, 16:27
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
Så du är 100% säker på att din åsikt är rätt?

Ja och lyckligtvist så är det min åsikt som är rätt i samhället. Olyckligtvist så är hela delen av samhället med den felaktiga åsikten samlade på Flashback och ska trycka ner oss som faktiskt har rätt i den verkliga världen.
Ni cannabispuffare har tur att ni har anonyma forum som Flashback där ni kan predika fritt. För att utanför ytterdörren kommer ni bara att bli skrattade rätt upp i ansiktet.
Citera
2014-01-10, 16:28
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Ja och lyckligtvist så är det min åsikt som är rätt i samhället. Olyckligtvist så är hela delen av samhället med den felaktiga åsikten samlade på Flashback och ska trycka ner oss som faktiskt har rätt i den verkliga världen.
Ni cannabispuffare har tur att ni har anonyma forum som Flashback där ni kan predika fritt. För att utanför ytterdörren kommer ni bara att bli skrattade rätt upp i ansiktet.
Har du läst om det här?
Citera
2014-01-10, 16:40
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Alla ni cannabispredikare borde bli vetenskapsmän, allihopa! För att kunna få bli vetenskapsman så krävs det ju bara att man läst ett par "vetenskapliga artiklar" på internet, samt sett ett par "Cannabis is the best 420 yolo" dokumentärer på VICE i Youtube.

För ni kan ju sååååå mycket om ämnet och ni ska ändra min syn på cannabis och totalt få mig att ignorera skadan cannabis verkligen gör med er fakta. Fakta som från början kommer från riktiga forskare, men som tyvärr är lika pantade på cannabis som ni, att de håller med om att cannabis är bra, bara för att de ska kunna få puffa sitt skräp lagligt.
Senast redigerad av DagsForEnRiesen 2014-01-10 kl. 16:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in